Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vývojáři odhalili nejčastější důvody pro reklamaci her

aktualizováno 
Vracení her na na digitální distribuci Steam loni vyvolalo vzrušené debaty. Řada hráčů tvrdila, že si díky vyzkoušení koupí více her, ale menší vývojáři se naopak obávali, aby možnost vracet tituly neohrozila jejich existenci.

Vývojář Garry Newman rok po přidání funkce zveřejnil statistiky, ze kterých vyplývají nejčastější důvody pro reklamace. Na prvním místě je zpravidla stížnost na to, že titul není zábavný. A podobné zkušenosti odhalil i Dean Hall, který je autorem zombie akce DayZ. Ten zveřejnil statistiky spojené se hrou Out of Ammo.

Z obrázků publikovaných Newmanem na Twitteru lze vyčíst hned několik informací. Počet reklamovaných her se u jeho společnosti Facepunch Studios pohybuje okolo 6,5 %. Konkrétní poměr záleží na stáří projektu.

Například u prvotiny Garry’s Mod se proto Newman může pyšnit 2,7 % reklamací. U novější hry Rust je však číslo o poznání vyšší. Projekt je totiž dostupný jako alfaverze v rámci předběžného přístupu, a podíl vrácených kopií se proto pohybuje okolo 9,4 %.

04.července 2016 v 15:59, příspěvek archivován: 08.července 2016 v 13:52

What kind of steam refund stats are other Devs seeing? This seem about normal? pic.twitter.com/xbx2UGXMAT

V případě titulů Garry’s Mod, Chunks i Out of Ammo hráči u reklamace nejčastěji uváděli, že hra není zábavná. Výjimku tvoří pouze Rust, u kterého tento argument předčila ještě možnost „nesplňuji nároky na výkon počítače“.

Zdá se tedy, že hráči možnost vracet hry na Steamu využívají jako alternativu k neexistujícím demoverzím.

V případě hry Garry’s Mod pak překvapivé množství lidí uvedlo, že ji zakoupili omylem. Tvrdilo to 3 622 lidí, tedy 23,5 % reklamujících. Mezi časté důvody u všech her patří ještě zamrzávání titulu a nízký počet snímků za sekundu.

Rust

Rust

Garry's Mod

Garry's Mod

Rust

Rust

Autor:



Nejčtenější

Hardcore hra na přežití simuluje pocení, růst svalů i vypadané zuby

SCUM

Online hra SCUM se snaží o maximální realismus. Budete se muset starat i o takové detaily, jakými jsou pocení, množství...

VR Kanojo je zatím nejambicióznější porno hra pro virtuální realitu

VR Kanojo

O spojení virtuální reality a pornografie už se mluví dlouho. Bude japonská podivnost VR Kanojo znamenat průlom, nebo...



Nikdo ji ještě nehrál, ale už autorům vynáší 100 tisíc dolarů měsíčně

Phoenix Point

Chystaná tahová strategie Phoenix Point útočí na nostalgické vzpomínky hráčů legendárního X-COMu. Ti tak zaplavují její...

Grafická revoluce, nebo zbytečný přepych? Jaké je dnes hraní ve 4K

Final Fantasy XV, Ansel težim

Rozlišení 4K nabízí čtyřnásobný počet detailů oproti dnes běžně rozšířenému FullHD. Jenže abyste v něm vůbec dokázali...

Turnaj o milion dolarů ovlivnil odpojený ovladač

Odpojený ovladač ovlivnil turnaj o milion dolarů

Profesionálnímu hráči hry Halo 5 se odpojil xboxový ovladač v ten nejnevhodnější okamžik. Jeho tým ztratil vedení a...

Další z rubriky

Rozhodnutí postavit Mass Effect: Andromeda na Frostbite přišlo z Bioware

Cora Harper - V případě, že hrajete za mužskou postavu je nadporučík Cora...

Electronic Arts měli loni opravdu špatný rok a většina jejich ambiciózních her skončila průšvihem. Ne všechny chyby...

Bývalý herní závislák radí lidem, jak seknout s videohrami

Cam Adair, zakladatel portálu Game Quitters

Závislost na počítačových hrách je vážná věc. Na první pohled sice není tak nebezpečná jako například drogy, alkohol...

Croteam láká trailerem na nový díl Serious Sama

Serious Sam 4: Planet Badass

Podívejte se na první trailer čtvrtého dílu oblíbené bezhlavé akce Serious Sam. Superdrsný hrdina a nekonečné zástupy...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz