Steam

Steam | foto: Valve

Vývojáři odhalili nejčastější důvody pro reklamaci her

  • 20
Vracení her na na digitální distribuci Steam loni vyvolalo vzrušené debaty. Řada hráčů tvrdila, že si díky vyzkoušení koupí více her, ale menší vývojáři se naopak obávali, aby možnost vracet tituly neohrozila jejich existenci.

Vývojář Garry Newman rok po přidání funkce zveřejnil statistiky, ze kterých vyplývají nejčastější důvody pro reklamace. Na prvním místě je zpravidla stížnost na to, že titul není zábavný. A podobné zkušenosti odhalil i Dean Hall, který je autorem zombie akce DayZ. Ten zveřejnil statistiky spojené se hrou Out of Ammo.

Z obrázků publikovaných Newmanem na Twitteru lze vyčíst hned několik informací. Počet reklamovaných her se u jeho společnosti Facepunch Studios pohybuje okolo 6,5 %. Konkrétní poměr záleží na stáří projektu.

Například u prvotiny Garry’s Mod se proto Newman může pyšnit 2,7 % reklamací. U novější hry Rust je však číslo o poznání vyšší. Projekt je totiž dostupný jako alfaverze v rámci předběžného přístupu, a podíl vrácených kopií se proto pohybuje okolo 9,4 %.

04.července 2016 v 15:59, příspěvek archivován: 08.července 2016 v 13:52

What kind of steam refund stats are other Devs seeing? This seem about normal? pic.twitter.com/xbx2UGXMAT

V případě titulů Garry’s Mod, Chunks i Out of Ammo hráči u reklamace nejčastěji uváděli, že hra není zábavná. Výjimku tvoří pouze Rust, u kterého tento argument předčila ještě možnost „nesplňuji nároky na výkon počítače“.

Zdá se tedy, že hráči možnost vracet hry na Steamu využívají jako alternativu k neexistujícím demoverzím.

V případě hry Garry’s Mod pak překvapivé množství lidí uvedlo, že ji zakoupili omylem. Tvrdilo to 3 622 lidí, tedy 23,5 % reklamujících. Mezi časté důvody u všech her patří ještě zamrzávání titulu a nízký počet snímků za sekundu.

Rust

Garry's Mod

Rust