Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

REPORTÁŽ: Čeští tvůrci ukazují, jak se dělá hra

aktualizováno 
Navštívili jsme profesionální vývojářské studio v pražských Dejvicích, kde skupina vývojářů dokončuje vesmírnou akci Miner Wars 2081. Autoři projektu nám na jeho příkladě přiblížili postup při tvorbě hry. Jedná se však o nezávislé studio, a jejich situace se tak v některých bodech liší od postupů velikých společností.

Na titulu Miner Wars 2081 se například podílelo okolo třiceti vývojářů. Patnáct z nich hru vyvíjí ze sídla v Praze a další dodávají práci ze Spojených států. Velkorozpočtové tituly však mnohdy vyvíjí i stovky lidí.

Tito vývojáři navíc v závěrečných fázích projektu propustili grafickou divizi, kterou si velkorozpočtové týmy ponechávají. Ta totiž při dokončování hry zpravidla není potřeba a veliké společnosti ji v danou dobu využívají pro další projekty.

Společnost Keeen Software House však plánuje stávající grafiku využít i v dalším projektu. Tím bude perzistentní on-line titul právě ze světa Miner Wars.

Miner Wars 2081

Obrázek ze hry Miner Wars 2081

Fáze herního vývoje

Pro vývoj hry je vždy třeba úvodní koncept, na jehož základě povětšinou vzniká prototyp. Tedy jakási hratelná verze, která investorům či vydavatelství dokazuje životaschopnost myšlenky.

Na návštěvě v českém herním studiu Keeen Software House

Na návštěvě v českém herním studiu Keeen Software House

Prototyp je třeba naprogramovat, využívat však může jen provizorní grafiku. Některé prototypy přesto naznačují i kýžené vizuální pojetí hry. V případě příběhových titulů pak řada prvků vzniká právě v závislosti na scénáři.

Grafici vytváří 3D modely a jejich povrch. Návrháři misí pracují na prostředí, ve kterém nastavují i různé předem naprogramované události a zvukový inženýr pracuje na efektech i doprovodu. Zvukové efekty mnohdy vznikají kombinací různých existujících zvuků.

V případě Miner Wars například bylo třeba vytvořit zvuk pro hořící plyny, které se na hráče občas valí ze slunce. Efekt vznikl skloubením zvuku hořícího krbu, větru a využitím rozličných digitálních efektorů.

Miner Wars 2081

Řada her též využívá motion capturing neboli zaznamenávání pohybů, které se následně převádí na animace. V případě Miner Wars však bylo třeba "rozpohybovat" pouze mechanické objekty, a vývojáři si tak animace raději naprogramovali.

Vývojáři hru také průběžně testují. Cílem je objevit chyby a odladit obtížnost. V závěrečných fázích vývoje pak lze zapojit i skupiny externích testerů, které s titulem nemají předchozí zkušenosti. A mohou tak poukázat na obtížnou uchopitelnost některých prvků.

Naše video ukazuje záběry z titulu Miner Wars 2081, který vyjde letos 28. listopadu pro PC. Bonusweb také zveřejnil první dojmy ze hry, ve kterých jsme napsali: "Hra nabízí sympaticky odlišnou akci, která v rámci herního průmyslu úspěšně vybočuje z šedi současného středního proudu." (Čtěte první dojmy.)

Autor:


Témata: krb, software


Nejčtenější

For Games 2017
Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Další z rubriky

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Netrpělivě očekávanou rubačku ze světa Pána prstenů jsme bohužel nedostali k...
Jatka ve Středozemi. Prvních pár hodin Shadow of War obrazem

Jednu z nejočekávanějších her podzimu hrajeme již třetí den a ještě stále nejsme na konci. Přečtěte si zatím naše dosavadní dojmy.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.