Resident Evil: Dead Aim

  12:00aktualizováno  1. září 4:50
Noví hrdinové, nové místo, ale stará zápletka. Tentokrát vás společnost Umbrella zve na výlet zámořským parníkem. První třída zajištěna, obsluha v podobě zombíků vám splní každý váš sen - i ten nejhorší.

Resident Evil: Dead Aim

Umbrella si prostě nedá říct. Nestačilo, že díky jejím pokusům bylo kompletně zničeno městečko Raccoon. Naopak, nadále rozvíjejí a vylepšují T-virus. Ovšem hlavní protagonisté z oblíbené Resi trilogie se již přestěhovali na jinou platformu a tak nám jsou nyní představeny dvě zcela nové postavy.

Sedmadvacetiletý Bruce McGivern, jakožto speciální agent, a křehká, ale o to více nebezpečná pětadvacetiletá Fongling. A když se již změnili protagonisté, tak se změnilo i místo boje proti zákeřnému viru. Tentokráte vás nečeká zamořené město, ale rovnou VIP loď, která nepatří nikomu jinému nežli - spol. Umbrella. Ta totiž na ní převáží výše citovaný T-virus, se kterým míří na jednu ze svých základen. Takže by se dalo říci, že jste se ocitli na nesprávném místě v nesprávnou dobu. Pokud totiž na lodi začnou řádit stovky zombíků a vy ani nemáte kam utéct, tak tomu se říká malér. Ještě že máte tak pěknou společnost v podobě Fongling, jež vám nejednou zamotá hlavu, ale i znepříjemní situaci.

Jestliže se ovšem domníváte, že se tady budete klasicky třást hrůzou a že se vrátí hratelnost starého dobrého Resi, tak si zase můžete v klidu sednout a čekat na zázrak. Tento díl navazuje na poněkud neoblíbenou sérii Gun Survivor, která také započala svůj život na staré PSX a přežila až do současnosti, což je s ohledem na její kvality více než podivné. Ale k věci.

Resident Evil: Dead Aim

Dead Aim je skutečně titul určený pro světelnou pistoli a tak je jeho hratelnost jaksi omezená pouze na likvidaci nemrtvých, což by ani tak nevadilo, pokud by uvedené bylo řádně zpracováno. Což o to, po grafické stránce se skutečně nedá hře mnoho vytknout, jenže je zde zásadní problém stran interaktivity prostředí. Je velice hezké, že na lodi je spousta kajut a různých zákoutí, která jsou navíc řádně zaplněná všemožným harampádím, nábytkem počínaje a ulejvajícím se zombíkem konče, jenže co z toho, když jedinou věc, kterou lze zničit, je právě a jenom onen zombík. Skutečně by mi to bylo jedno v případě, že by se jednalo o tradiční horor, ale skutečnost, že v ruce držíte pořádný kvér a nemůžete si ani sestřelit skleničku z baru opravdu zamrzí. Bohužel to není jen o okolním prostředí, další věcí jsou samotní nemrtví, do kterých můžete střílet o sto šest a jediné, na co se zmůžou, je jinak vcelku efektní odlet do dáli. Vždyť pokud si dobře vzpomínám tak hlavy, potažmo jiné části těla, šlo odstřelovat již v klasickém Residentovi. Dalším otazníkem je hodně malá svoboda pohybu na inkriminované lodi. Je podivné, že se tady dostanete pouze do některých kajut a ty ostatní vám zůstanou uzavřené. A to i když tuhle hru započnete podruhé, tentokráte s jinou postavou. Potřetí jsem to skutečně již nezkoušel. Ale je pravdou, že by nejspíše všechny kajuty vypadaly naprosto totožně, takže se to ve finále dá tvůrcům odpustit. Anebo je po ruce obvyklé vysvětlení, že uzavřené kajuty obsahují další zombíky, to abyste se pak nedivili odkud se stále berou, když jste je již jednou zlikvidovali.

Resident Evil: Dead Aim

Stejně jako v případě MGS2 je zřejmé, že s lodí by hra byla velice krátká a nejspíš také trochu stereotypní, co se týká prostředí, a tak se podíváte ještě na nějaký tajný ostrov, kde se opět nachází nechvalně proslulé laboratoře Umbrelly. Jenže pohříchu je tato část ještě kratší nežli vaše vystoupení na lodi a tak je celková délka hry tradičně pro zasmání.

Klasický vliv Residenta se zde nedá přehlédnout a tak i když je Dead Aim střílečka, budete nacházet klíče, otevírat dveře a párkrát narazíte i na nějaké to puzzle, ale mozek si u toho skutečně nezavaříte. Díky tomu, že máme na place dvě ústřední postavy, si občas zahrajete i za toho druhého a po prvním dohrání máte před opakováním téhle střelnice možnost volby.

Pokud jste již měli co do činění s jakoukoli hrou z této série je vám jasné, jak se to ovládá a že spíše než samotnou pistoli (podpora GunConu 2) nakonec zvolíte starý dobrý DualShock2. Ale pravda je, že s pistolí se daleko lépe míří, obzvláště pak při souboji s posledním bossákem. Určitou podivností budiž fakt, že i když je hra určena pro pistoli, samotného hlavního aktéra vidíte na obrazovce. Ano, dá se přepnout do logičtějšího first person pohledu, ale tento je určen pro stealth manévry, takže pohyb je pomalejší nemluvě o tom, že se z této pozice nedají sbírat předměty. Ovládání vám umožňuje i otočku o sto osmdesát stupňů, ale za celou dobu jsem ji Resident Evil: Dead Aim ani jednou nevyužil. Co ovšem bohatě využijete je bohatý zbrojní arzenál, kde nesmí chybět ani velmi oblíbená brokovnice.

Je opravdu těžké takovouto hru hodnotit. Pokud se totiž podíváme na stav žánru, na tituly podporující světelnou pistoli, jejich výčet je žalostný. Ale Dead Aim využívá spíše známého jména, rozhodně nedosahuje takových kvalit, aby jej mohl hrdě nosit. Možná, pokud by se jednalo o bonus k nějakému dílu klasického Resi, že bychom potom byli asi více než spokojeni. Takhle za ve hře strávených dvě a půl hodiny můžeme tvůrcům naštvaně poděkovat a zase se poohlédnout po něčem jiném. Konečně nebude to trvat dlouho a Resi nám opět zaklepe na naše dveře - v podobě online projektu s podtitulem Outbreak.

Resident Evil: Dead Aim
Výrobce/Vydavatel Capcom
Platforma PlayStation 2
Multiplayer: ne
Vibrace/Analog: ano/ano
Další ovladač: ne
Paměťová karta: ano, 145kB
Verdikt: Škoda promarněné příležitosti. Rozhodně lepší než předchozí dva díly, ale zase o dost horší než Dino Stalker.
Hodnocení: 50% (info)

Autor:
 

Nejčtenější

Nadvláda Steamu končí, přišel o všechny veliké vydavatele

Steam

Ještě nedávno prakticky nemyslitelná situace se rychle stává realitou. Obchod Steam, jehož aplikaci má dnes na svém...

Třicet jedna her na zpříjemnění zimních měsíců

Kona

Vánoce a Silvestr jsou sice za námi, ale jelikož zima tu s námi ještě nějaký čas pobude, neuškodí připomenout si...

RECENZE: Upřímný názor na PlayStation Classic s dvacítkou minirecenzí

PlayStation Classic

Na novodobou verzi PlayStation jedničky se čekalo s nadšením, které však po jejím vydání rychle opadlo. Že to není...

Třicet minut hrůz i nadšení. Dojmy z demoverze remaku Resident Evil 2

Resident Evil 2 (2019)

Remake hororové klasiky Resident Evil 2 se nezadržitelně blíží. Kdo už se nemůže dočkat vydání, najde dočasnou útěchu v...

RECENZE: Feudal Alloy je nenápadný hit od českých tvůrců

Feudal Alloy

Povedená 2D skákačka od českých tvůrců sice neobrátí herní průmysl naruby, ale díky chytlavé hratelnosti a milé grafice...

Další z rubriky

RECENZE: Český Project Hospital je simulátor nemocnice pro náročné

Project Hospital (beta)

Virtuální správa nemocnice nemusí být jen v humorném duchu. Project Hospital sice evokuje kultovní Theme Hospital, ale...

RECENZE: Dvanáct let vyvíjený Kenshi je RPG jen pro největší tvrďáky

Kenshi

RPG Kenshi dokonale ukazuje hlavní výhody a nevýhody nezávislého vývoje her. Na jednu stranu je nesmírně originální a...

RECENZE: Strategie Jagged Alliance: Rage! není tak špatná, jak se zdá

Jagged Alliance: Rage!

V tropické džungli vás nemusí dostat jen ozbrojené komando, ale i dehydratace a infekce. Své o tom vědí žoldáci z...

ZE ŽIVOTA: Manželský maraton, nebo překážkový běh?
ZE ŽIVOTA: Manželský maraton, nebo překážkový běh?

Jmenuju se Iva a v listopadu jsem nastoupila do redakce eMimina. Rozhodla jsem se vystoupit z anonymity a podělit se s vámi o svůj příběh, tentokrát na téma manželství. Můj deníček není nijak výjimečný, není ani pesimistický, ani vyloženě optimistický. Možná se v některých slovech taky najdete. :)

Najdete na iDNES.cz