Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Resident Evil Survivor 2 - Code: Veronica

  12:00aktualizováno  25. února 11:22
Ježíši Kriste, za co mě trestáš? Ano, já vím, jsem díkybohu ateista, ale jak tak koukám, pravděpodobně jsi mě definitivně přesvědčil a dám se co nejdříve na víru. Ne, raději rovnou vstoupím do kláštera. Tam se ke mně snad třetí díl hry Resident Evil Survivor nedostane. Budu se za to modlit do konce života.

Resident Evil Survivor 2

Jímá mě velmi, ale skutečně velmi silné podezření, že vývojářské studio Capcom nám pomalu, avšak o to jistěji, začíná mizet v hloubi odpadního septiku. Proč? Jednoduše proto, že od vydání hry na babičku starou PSX, se tvorba této firmy ubírá poněkud, řekněme diskutabilním směrem. Druhý díl zmíněné ještěrobijecké akce totiž zaznamenal alespoň dílčí změny v herním konceptu a pokud si pamatujete, šlo o posun od typického schématu survival horroru do akčnější roviny. To ale jen tak mimochodem. Touto oklikou jsem se totiž chtěl dostat k tomu, že od té doby vydává Capcom vesměs samá pokračování sérií, které měly kdysi dávno fenomenální úspěch. Resident Evil Code: Veronica. Jistě, v tomto případě nešlo o nijaký brak, ale osobně mě klasický Resi v novém kabátě v ničem nepřekvapil a místy i docela zklamal. A když už jsem v tom vytahování špíny, nelze opomenout snad nekonečnou sérii stále stejných Megamanů (a na tomto místě bych radil se i strachovat, protože v dohledné době se recenze dalšího dílu dočkáte). A nyní, voilá, máme tu čest setkat se s další kapitolou Survivoru.

Resident Evil Survivor 2

Již první Survivor na PSX byl velmi uspokojivý trapas na to, abychom došli ke zjištění, že Capcom hodlá ze svých úspěšných titulů (zde konkrétně samozřejmě z Residenta), respektive z koupěschopných hráčů, vyždímat doslova a do písmene poslední kačku. Ano, Resident Evil Survivor byl propadák jako vyšitý, ale přesto má několik vychytralých Japončíků tu drzost vydat druhý díl.

Upřímně řečeno, tato recenze je z kategorie těch v podstatě úplně zbytečných. Stačilo by prostě napsat číselné hodnocení a pokud by ve zbytku dne byla obzvláště nuda a rohlíčky nebyly obzvláště propečené, dalo by se uvažovat o jedné dvou větách zhodnocení slovního. A abych pravdu řekl, nejvíce je mi líto promrhaných DVD médií. Myslím si, že kdyby na ně Capcom místo tohoto výsměchu hráčům vylisoval třeba film „Na samotě u lesa“ s titulky v mnoha jazycích, dosáhl by rozhodně většího zisku, byť by cena pouze lehce převyšovala výrobní náklady. Proč proboha musíme být vystavení působení takovýchto her, proč musíme být vystaveni negativním vlnám proudícím na nás z pochybných herních exemplářů volně pohozených v regálech obchodů? A hlavně, proč to musím recenzovat zrovna já? :-)

Resident Evil Survivor 2

Z nějakého neznámého důvodu mi na mysli poletuje úryvek písně Osvobozeného divadla „ ... podívejte se na ně, musíte naříkat“. Příruční Zeď Nářků by v tuto chvíli rozhodně nebyla od věci. Žalostné je v této hře totiž úplně všechno. Hratelnost, grafika, zvuky, design levelů, ovládání, prostě všechno! Už na první pohled je hra skoro tak odpudivá jako jedna bývalá spolužačka ze základní školy. Nechápu, proč se postavy pohybují jako by se potily na běžícím pásu. Nechápu, proč je jejich rozpohybování na úrovni starých PC adventur, kdy na kreslené pozadí byla přenesena zdigitalizovaná fotografie postavy. Nechápu, proč ve hře v podstatě nenarazíte (alespoň tedy co jsem si schopen i přes svůj amok zhnusenosti pamatovat) na jediný zaoblený objekt či tvar. Nechápu, proč místo "svých" rukou vidíte jakési dva nehybné pařáty zakončené něčím, co vypadá jako pistole. A už vůbec nechápu, proč je značná část textur jednobarevná ! No ale proč ne, že? Hnědá podlaha, šedá stěna, nádhera. Tak děti, dnes budeme ve výtvarné výchově kreslit a vybarvovat geometrické tvary. Ale ne, že někdo nakreslí kolečko, to může jenom paní učitelka.

Pro úplnost ještě doplním, o co ve hře jde (ve skutečnosti si ale nechávám to nejlepší až na konec). Děj se údajně odehrává jak časově tak prostorově někde kolem RE Code: Veronica X, což ostatně nejeden bystrý čtenář pochopí už podle nadpisu. Jakým způsobem je to ale všechno propojeno, po mně vědět nechtějte, protože příběhové propletence série Resident Evil jsem přestal sledovat úderem vydání třetího dílu. Hlavní ovšem je, že se musíte (konkrétně tedy v hlavním módu, prostřílet pryč z ostrova, na němž došlo ke standardnímu přemnožení zombíků. Celé to vidíte rádoby vlastníma očima, což by dávalo naději, že by mohlo jít o atraktivní FPS z populárního prostředí. Jak jste jistě pochopili, není tomu tak. Nebohý hráč pečlivě Resident Evil Survivor 2 studující obal v prodejně by ovšem mohl propadnout nadšení z avizované podpory světelné pistole (GunCon 45, GunCon 2). Pekelná akce ve stylu House of the Dead by jistojistě potěšila nejednoho virtuálního střelce. To ovšem neznamená, a po nedávných zkušenostech se to přímo vylučuje, že by onou utěšitelkou mohla být právě recenzovaná hra. Ta totiž nepotěší vůbec nikoho, ba co dím, drtivou většinu hráčů akorát tak na... ehm bude iritovat.

Když už by se třeba fanoušci série dokázali srovnat s grafikou z kategorie "eklhaft", rozhodně se nedokáží přenést přes naprosto otřesnou hratelnost. Na nevhodně zvolené možnosti ovládání si lze po čase zvyknout. Ale na to, že se v některých momentech vámi ovládaný hrdina (respektive hrdinka, je zde na výběr, hurá) otáčí jako kdyby měl s prominutím plné kalhoty, na to si nezvyknete ani náhodou. Oni se totiž okolní zombíci, potažmo váš partner/partnerka pohybují úplně normálně. Jedinou výhodou je tedy pouze to, že občas váš kamarád v akci odrovná několik zombíků v době, kdy se trapně snažíte dotočit správným směrem. Zde bych chtěl varovat před smělými pokusy hrát Survivor 2 prostřednictvím světelné pistole. Jelikož i s ní musíte ovládat celkový pohyb po scéně včetně otáčení a úkroků, je vám asi jasné, že zde se dostáváme velmi blízko k hodnotě absolutní nehratelnosti. K dobré hratelnosti nepřispívá ani implementace typických Resident Evil Survivor 2 Resi "loadovacích dveří". To znamená, že pokud projdete dveřmi, zobrazí se jejich otevírání a v mezičase se nahraje další místnost. Přesně takhle to funguje i zde, ovšem místo zvýšení napětí to má za následek totální frustraci hráče. Ona je totiž dvěma docela dlouhými nahrávacími pauzami ohraničena třeba i prázdná desetimetrová chodba, kterou proběhnete za tři sekundy a dosti často se stejnou cestou i vracíte. V rámci levelu totiž musíte nejprve najít v budově klíč a pak dveře, kterými díky naleznuvšímu klíči projdete k bossovi. Pokud byste si ovšem mysleli, že se můžete v komplexních budovách eventuelně ztratit a dlouho bloudit, pak vězte, že na zemi jsou nakresleny výrazně barevné šipky, které vám nedovolí sejít z cesty. Stejně jako se první Resident stal definicí survival horroru, pak se Survivor 2 zcela jistě stane definicí pojmu absolutní linearita. V rámci dodržení společenského bontonu ještě zmíním fakt, že cestou můžete nalézt i různé zbraně silnější než je váš základní arzenál, ovšem jejich efektivita a zejména nábojová kapacita je více než diskutabilní. Nakonec se stejně prostřílíte základními pistolkami a ani vám to nepřijde divné.

A nyní zlatý hřeb večera. Zvuky. Jaké myslíte, že tam jsou? Výborně, žádné! Ve hře sice slyšíte střelbu zbraní, řev Nemesis a jakés takés projevy kreatur, ale dohromady bych to tipnul tak maximálně na deset zvuků v celé hře. Meziúrovňové sekvence jsou navíc úplně bez zvuků!! Prostě ticho jako v hrobě. Postavy na sebe koukají, snaží se tak nějak trhaně hýbat ústy (asi počínající obrna) a k tomu běží v dolní části obrazovky text s tak banálními prohlášeními, až jsem dokonce běžel pro slovník v domnění, že některá slova musí znamenat zcela jistě něco jiného, než je mi známo.

Jak to shrnout? Myslím, že žádného shrnutí netřeba. Pokud jste dočetli až sem, víte naprosto přesně, oč tu běží. A pokud jste se podívali rovnou na závěr, pak buďte rádi, že jste neztráceli čas čtením o průjmu jakým Resident Evil Survivor 2 Code: Veronica bezesporu je. Přičemž tak "vysoké" závěrečné hodnocení je pouze pro potenciální sběratelskou hodnotu pro Resi fanatiky.

Resident Evil Survivor 2 Code Veronica
Výrobce/Vydavatel Capcom
Platforma PlayStation 2
Multiplayer: ne
Vibrace/Analog: ano/ano
Další ovladač: ne
Paměťová karta: ano, 57kB
Verdikt: Nebrat!!! Kdo s RE nevstává a neusíná, povinně odečíst deset procent!
Hodnocení: 20%

Autor:




Nejčtenější

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Další z rubriky

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
Hearthstone: Knights of the Frozen Throne patří k těm nejzábavnějším expanzím

Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.