Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Resistance: Retribution – dojmy z hraní

aktualizováno 
Chiméry se chystají vtrhnout i na PSP a bude potřeba s nimi znovu zatočit.

Resistance: RetributionAkční hra Resistance: Fall of Man patřila k největším tahákům při startu prodeje konzole PlayStation 3, nicméně na červencové výstavě E3 došlo k oznámení, že se tato značka objeví i na handheldu PSP. Když jsme tedy na tuto hru narazili na Games Convention v Lipsku v hratelné formě, naváhali jsme ani sekundu.

Původní hra sice byla střílečkou z pohledu vlastních očí, ale čas prokázal, že to pro PSP není zrovna ten nejvhodnější žánr, a tak je logické a velmi rozumné, že Retribution na celou věc půjde o poznání jinak, podobně jako se to stalo v případě PSP hry ze světa Killzone. Hlavního hrdinu tak vidíme z pohledu třetí osoby a ani základní myšlenka hry není úplně shodná s původní předlohou.

Ovládání není příliš intuitivní.

Resistance: RetributionZatímco první Resistance stavěla stejně jako drtivá většina her tohoto žánru na pokud možno co nejrychlejší akci a co nejpřesnějších reakcích hráče, v Retribution je potřeba postupovat rozvážněji. Sami tvůrci tuto hru označují jako „cover shooter“, což znamená, že sice musíte střílet jako o život, ale zároveň je potřeba se i krýt za nejrůznější objekty nacházející se ve zdejších úrovních.

Krytí probíhá tak, že se prostě a jednoduše přitisknete například ke zdi, ale další prvky ovládání již tak jednoduché nejsou, což úvodní adaptaci pohříchu poněkud znesnadňuje. Využity jsou všechny ovládací prvky, které PSP nabízí, což sice nabízí slušné množství různých možností, ale zároveň díky tomu není ovládání příliš intuitivní.

Resistance: RetributionZákladem je analogová páčka, která obstarává pohyb po ploše levelu. Rozhlížení a zároveň poloautomatické zaměřování nepřátel je pak řešeno prostřednictvím hlavních tlačítek, což je sice elegantní řešení, ale v praxi se ukázalo, že není příliš použitelné. Rozhlížení totiž nebylo příliš plynulé a zaměřování zase nebylo tak přesné, jak bychom si představovali. Mnohdy bylo potřeba stisknout příslušné tlačítko vícekrát, než se podařilo zaměřit přesně to, co bylo zamýšleno. Dá se sice předpokládat, že byl tento stav zapříčiněn značnou rozpracovaností hratelné verze, ale ať už je to, jak chce, dobrý dojem to rozhodně nedělalo.

Otázkou zůstává, jak narychlo bylo rozhodnuto, že se hratelná ukázka Retribution v Lipsku objeví. Poněkud komicky totiž působilo, že některé záležitosti, zejména právě ohledně ovládání, mezi sebou museli diskutovat i lidé na stánku Sony, kteří tam byli právě proto, aby nám poskytovali informace a podávali pomocnou ruku při jakýchkioliv Resistance: Retributionnejasnostech při hraní. Vrcholem pak byla situace s odstřelovací puškou, kterou se ani tříčlennému koncilu lidí od Sony nepodařilo vyřešit, a tak nám nabídli, že nám daný level pustí znova od začátku. Ale třeba ještě bylo až příliš brzy ráno.

Plná spokojenost pak ale musí panovat, co se týče technické stránky hry.

Další funkce jsou pak namapovány na všechna čtyři tlačítka směrového kříže a stranou nezůstávají ani postranní tlačítka, takže zvládnout a pořádně si zažít ovládání této hry rozhodně nebude žádná zívačka. Důkazem budiž opět lidé od Sony, kteří se na směrovém kříži vcelku pravidelně přehmatávali, takže dělali úplně něco jiného, než chtěli, a o čem právě v danou chvíli mluvili.

Resistance: RetributionAkce sama o sobě ale působí velmi dobře. Je svižná a nepřátelé se na vás řítí bez rozpaků, což akci dodává i jistou dávku adrenalinového náboje. Díky konceptu hry a příjemně akční náladě tak Resistance: Retribution nemůže nepřipomínat Gears of War, i když zase až tak frenetická nám zdejší akce tedy nepřipadala.

Trochu nás ale zarazilo, že se nepřátelé chovali až příliš tupě. Možná to bylo dáno již zmíněnou rozpracovaností hry, možná i úrovněmi ztvárněnými do podoby lineárních koridorů (alespoň tedy ty, které jsme viděli), ale připadalo nám, že se protivníci nijak nesnažili nic moc vymyslet. Prostě jen drželi své pozice, případně se přesunuli do jiných určených pozic, a stříleli, dokud udatný hrdina nepadl k zemi, což se vzhledem k výše popsaným složitostem a nejasnostem v ovládání stávalo poměrně často.

Resistance: RetributionPlná spokojenost pak ale musí panovat, co se týče technické stránky hry. Zvuk vzhledem k obecnému ruchu na výstavišti pochopitelně nešlo příliš vnímat, ale grafika je již na první pohled velmi povedená. Vizuální provedení je hladké, plynulé a lokace, které jsme měli možnost vidět, působily uvěřitelným dojmem.

Velice dobře pak vypadali i nepřátelé v podobě Chimér, kteří sice ani zdaleka nebyli tak propracovaní jako na PS3, ale i na malém displeji PSP byli dostatečně odporní na to, aby svým velkým bráchům ani v nejmenším nedělali ostudu.Díky rozumnému počtu objektů a vcelku slušným detailům pak levely nepůsobily prázdně a celkově nás pohledná grafika dokázala u hraní udržet i přes zmíněné obtíže s ovládáním.

U předběžného zhodnocení Resistance: Retribution je tedy na místě pokud možno Resistance: Retributionco nejvyšší opatrnost. Na jedné straně tu totiž máme vysoké ambice potenciálně vynikajícího akčního titulu, ale na straně druhé je zde i pár věcí, která na nás příliš dojem neudělaly. Ovládání si člověk nakonec vždycky zažije, ale obtíže při míření nebo téměř nulová inteligence nepřátel nejsou ničím, co by jakékoliv hře prospělo. Ve výsledku tak bude hodně záležet na tom, co a do jaké míry tvůrci do vydání hry ještě odladí. Doufejme, že toho bude co nejvíc.

Index očekávání: 80%

Autor:


Témata: Playstation 3


Nejčtenější

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Další z rubriky

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.