Revenant - návod

Hlavní hrdina této hry, navrátilec z pekla Locke Daveram, to vůbec nemá jednoduché. Zapomněl na svůj bývalý život, a co hůř, ztratil i své bojové a magické schopnosti. Musít doslova začít znovu, a to jeho posláním není nic menšího než likvidace temného kultu a záchrana ""princezny"". Jí můžete pomoci vy, vám zase my.
Revenant

Hlavní hrdina této hry, navrátilec z pekla Locke Daveram, to vůbec nemá jednoduché. Zapomněl na svůj bývalý život, a co hůř, ztratil i své bojové a magické schopnosti. Musít doslova začít znovu, a to jeho posláním není nic menšího než likvidace temného kultu a záchrana "princezny". V cestě mu stojí stovky nepřátel prahnoucích po krvi i nedůvěra obyčejných lidí k nemrtvému. Takže, aby ho vaše ruka vedla snadněji, dávám k dispozici tento návod.

Krátce o vývoji postavy
Váš hrdina má skutečně unikátní povolání: Revenant, "ten kdo se vrátil jako duch". Jako každý jiný má šest základních vlastností: Sílu, Konstituci (Odolnost), Agilitu (Obratnost), Reflexy, Mysl (Duševní síla) a Štěstí. Každá z nich je důležitá. Síla ovlivňuje zranění které způsobíte úspěšným zásahem, a určuje které zbraně a zbroje můžete používat. Pro mnoho brnění je také důležitá Konstituce, jinak ovlivňující veledůležité hodnoty Zdraví a "Energie". Agilita pak má vliv na pravděpodobnost, že svým útokem trefíte nepřítele. Reflexy jsou její druhou stránkou, určují pravděpodobnost že se vyhnete útokům nepřátelským. Mysl je pochopitelně základní vlastností pro všechny kouzelníky. A Štěstí je potřeba, chcete-li rozdávat tzv. kritické údery. Vždy když přestoupíte na vyšší úroveň, zvýší se vám vlastnosti které jste před tím označili. Věnujte velkou pozornost tomu, aby jste vždy měli zatržené co přesně chcete zvýšit! Od první do patnácté úrovně lze rozdělovat dva bodíky, potom už jen jeden. Já jsem se v praxi soustředil na Sílu, Odolnost a Mysl, ale doporučuji nenechávat žádnou vlastnost nižší než 16.

Co se týče tzv. Skills, těch máte použitelných pouze šest. Čtyři podle typů zbraní, lukostřelba, sesílání kouzel a páčení zámků. Platí, že čím víc se v něčem cvičít, tím lepší v tom jste. Nejpotřebnější jsou meče (Swords) a magie (Invoke), a ze začátku kupodivu i boj beze zbraně (Hands - k tomu viz níže). Drtivé zbraně se sice hodí proti některým typům protivníků, ale jinak jsou vcelku zbytečné, stejně jako sekery a luky. S páčením zámků si ze začátku nedělejte starosti, můžete ho používat až po nalezení paklíčů, a hodí se jen na některé truhly. Ani jedny dveře se mi do konce hry vypáčit nepodařilo.

Revenant

Základní tipy a triky pro boj
Naprosto nejdůležitější je na začátku dobře si nakonfigurovat klávesy. S každou zbraní máte na začátku tři údery - bodnutí, sek z boku a sek ze shora. K tomu se přidává jeden blok, a úskoky, a obyčejný pohyb. Vřele doporučuji používat místo default směrovek numerickou klávesnici - ovládání je pak daleko intuitivnější. Později se ještě přidají tři zvláštní komba a přepínání do lukostřeleckého módu (který ale v podstatě využijete jenom v multiplayeru). Také si nechte zapnutou dolní lištu, ať máte přehled o předvolených kouzlech a o "opasku", rychle dostupných předmětech.

Jak vlastně boj funguje? Nejprve musíte stát čelem k nepříteli v pozici, ze které můžete útočit, a stisknout příslušné klávesy. Počítač pak vyhodnotí vaše a protivníkovy schopnosti, a určí pravděpodobnost zásahu a případné zranění. To můžete ovlivnit jednak volbou zbraně a zbroje, jednak kouzly, a konečně vhodným způsobem útoku- na každého nepřítele platí něco jiného. Extrémně důležité jsou potom tři proměnné hodnoty: Zdraví, Mana a "Energie" (Fatigue). První dvě jsou vám asi jasné, a třetí udává stupeň vaší únavy. Unavujete se opakovaným máváním mečem a běháním, při jakékoliv jiné činnosti se energie poměrně rychle obnovuje. Máte-li jí tedy málo, provádějte úskoky. Nenechte jí klesnout na nulu - pak se vaše útoky velice zpomalí a nepřítel se o vás pustí hlava nehlava. Úskoky jsou ostatně dobré i pokud se na vás něco vrhne s rozběhem.

Co se týče magie, je velmi vhodné mít neustále zapnuté nějaké posilující kouzlo (na začátku Might či Fist mastery, později Speed nebo Swift Strike, a nakonec Warrior Born a Weapon Mastery). Trénujte se tak v sesílání, a jde o kouzla levná a účinná. Přímá útočná na začátku moc nemáte, později přijdou vhod hlavně blesky a firebally. Skvěle v bojích pomáhají hlavně Paralýza a Teleport -naučte se je využívat. Na léčené bohatě stačí lektvary, zvláště když máte totální předmět jménem Náramek Regenerace. A s kouzly masové destrukce opatrně - jsou drahá a dlouho se sesílají, ač výsledný efekt většinou stojí za to. Runy a experimentování s nimi nechám na vás, někdo si raději počká na svitky, ale vězte že spoustu kouzel (hlavně ze začátku) tvoří jen dva znaky, na jejichž kombinaci lze přijít snadno. Budete pak odměněni lepší magickou výstrojí a rychlejším postupem vpřed.

Ještě je třeba zmínit se o zvláštních útocích a kombech. Učitel boje ve vesnici vám předá své znalosti při první návštěvě a pak kdykoliv postoupíte na sudou úroveň. Zpočátku jde o "útoky s rozběhem" odvozené od tří základních úderů, pro jejichž aktivaci musíte mít dost místa. Pak se přidají skutečná komba, která užívejte jak to jen jde - jsou mnohem silnější než prosté rubání.

Revenant

Začátek: Hrad a Městečko Misthaven
Po "poněkud šokujícím" probuzení vás Lord Tendrick a čaroděj Sardok zasvětí do vašeho úkolu. Položte jim po řadě všechny otázky, dostanete pár dobrých rad, základní "zbroj" - oblečení, krátký meč (obojí si okamžitě připravte) a kouzelnické náčiní. V tu chvíli vtrhne do místnosti nepřátelský mnich - zaříznout! Není to problém. Potom vás nechají o samotě- nu, udělejte si v inventáři pořádek, vražte runy do pytlíku a sešlete prvních pár kouzel jejichž kombinace máte na svitku. Zapíšou se vám do seznamu, tak si nastavte první předvolby.

Je čas projít se po hradě. Válí se tu spousta užitečných věcí, a můžete si pokecat se strážnými. Zamčených truhlic a modrého teleportu si zatím nevšímejte. Až skončíte s prohlížením a paběrkováním, půjdete do vězení (klid, jenom na pokec). Promluvte si s kapitánem stráže a s vězněm Randem, dozvíte se pár informací. Pak navštivte Tendricka a Sardoka. Je vcelku jedno zda věříte v Randovu vinu nebo ne, stejně dojde k malé magické popravě. Pak můžete hrad opustit.

Městečko Misthaven se na začátku vyplatí prochodit a prohlédnout skrz naskrz. Můžete si beztrestně brát co kde najdete, a lidé vám poví spoustu zajímavostí. V domě nejblíž hradu stojí za pozornost kouzelná růže a svitek vysvětlující její význam, jde o jeden z mála subquestů v celé hře. Milenec (pravděpodobně) té silně věřící dívenky v zeleném je totiž pod drnem, a je třeba dát mu kytičku na hrob. A kdo jiný by to měl udělat, když je v lese tak nebezpečno? (Kdyby ta nešťastnice tak věděla, co se z jejího Styxxe stalo...). Další dům s nezaměnitelnou výzdobou ukrývá na zahradě Jonga, šikmookého učitele bojových umění, o němž již byla řeč. Sem se budete vracet poměrně často. Pod schody bydlí pak léčitel Elahni, prodávající všemožné lektvary. Doporučuji nakoupit několik manových - musíte se cvičit v kouzlení, a na začátku je "magenergie" hodně málo. Další nenápadné dveře jsou vetešnictví, kde kromě jídla dostanete i nějaké magické předměty. Zpočátku ale nic moc. Dále na sever leží Geraltova knihovna- je tu spousta historických knih, informace o potvorách co vás čekají, a sám Geralt (heh, to jméno mi něco připomíná...) je docela ukecaný. Na konci tohoto "patra" města stojí obchod se zbraněmi, který obsluhuje Gina - slušná kočka, co? J Ze začátku nic nekupujte, ale později se vyplatí stavovat se tu často. Dole pod dalšími schody, hned za loutkovým divadlem, je obchod s brněním obra Cronuse. Já ho sice využíval spíš na prodávání než na kupování, ale i on občas má něco zajímavého. Také si dobře všimněte truhly hned u dveří- později k ní najdete klíč a obsah stojí za to. Mimochodem, obchody jsou jediná místa ve hře kde můžete přesně zjistit vlastnosti většiny předmětů, a to tak, že je nabídnete na prodej. Pod obchodem směrem k dokům je rybářův dům (kam se podíváme později), nad ním opuštěné tržiště- v amforách tu ale najdete spoustu jídla. Domy dále na sever obývají obyčejní ustrašení lidičkové, zato Ruboldova hospoda na konci ulice rozhodně stojí za zastavení. Promluvte si se všemi obyvateli a prošmejděte police a truhly. Rubold, hospodská a místní "bavička"J Katie vám mnoho nepoví, a válečník Bayne je tam jenom pro vztek- přidat se k vám nehodlá, ač je to jedna z postav z multiplayeru. Zato opilý námořník Gus je figurka nečekaně důležitá. Dozvíte se, že na cestu do jeskyní musíte nejdřív projít vesnicí Ogroků, kteří vás ale nepřijmou, dokud jim nepřinesete pradávnou trofej jménem Amulet of Rogoss. Ta je momentálně na Pavoučím ostrově (Arkana island) kus od pobřeží. Gus vám pomůže, ale když vy nejdříve pomůžte jemu. Jakási běhna žijící v "prastaré věži" v lese (tohle začíná nebezpečně zavánět...) mu ukradla diamantový snubní prsten. O zmíněné věži si můžete promluvit s Geraltem a se Sardokem, řeknou vám pár zajímavostí. Ale dovnitř, aby těch komplikací nebylo dost, se dostanete jen s klíčem Solaria, který vlastní mladík Jason, toho času vězněný v táboře lesních skřetů Drughů. Uff, takže váš první úkol je jasný - vysvobodit Jasona dřív než z něj bude pečínka.

Revenant

Lesy Akhuiklonské - konečně nějaká akce
Najít cestu do tábora Drughů je až trapně jednoduché - po celém hvozdu jsou rozmístěné šipky k zajímavým místům ! Než se ale vydáte za svým posláním, vřele doporučuji pořádně les prochodit, zabíjet potvory a získávat zkušenosti. Vycvičte si v těhle snadných soubojích boj holýma rukama alespoň na třetí level! Dále ve hře vás čeká hodně obtížná rvačka, na kterou musíte být připraveni. Také prohledávejte stromy s dutinami - skřeti si do nich schovávají poklady. V lese můžete potkat tyto nepřátele:

  • Drugh: trapní skřeti, kteří se vyskytují ve třech barevných variantách podle stupně tuhosti- modří, fialoví a zelení. Na nich se boj holýma rukama cvičí nejlépe.
  • Araknid: mrňaví pavouci, na které platí údery shora - prostě je zašlápnete...
  • Arakna: pro změnu obří pavouci, ze začátku hodně nebezpeční. Vyplatí se je "obměkčit" kouzlem, jinak sekejte co nejrychleji a používejte úskoky. Opatrně- jsou jedovatí!
  • Vashar Guard: pěšáci ve službách kultu Dětí změny. Moc dobře se nekryjí, ale nesmíte jim přenechat iniciativu, je třeba neustále útočit.
  • Kantha: trapný bulteriér, který nebezpečně jenom vypadá. Zoufale pomalý.
  • Hopper: Přerostlý skokan s velkými zuby, nepříjemná mrcha. Vyskytují se ve skupinách! Účinnou taktikou je párkrát seknout a uskočit do strany, než skočí oni po vás. Špatně snášejí oheň.
  • Ramage: zelený rádoby ninja. Vyskytují se až před vesnicí Ogroků, jsou velice mrštní, ale naštěstí moc nevydrží. I tak je lepší nedat jim čas se krýt.
  • Ogrok: Půlobři jsou poměrně silní, ale pomalí, a umírají s hezkou krvavou animací. Přišlo mi, že zběsilý útok bočními seky na ně platí nejlépe.

    To bychom měli, a nyní zajímavá místa. Kousíček na východ od brány je chatka poustevníka Oilhoota, kterou se rozhodně vyplatí navštívit. Moc jeho blábolům sice nerozumíte, ale dá vám důležitou novou runu se kterou můžete mj. sesílat kouzlo Fire Flash. Na sever od města je hřbitov. U vchodu rozsekejte patetického zombíka Styxxe (J), a do jeho hrobky vložte růži. Ze země vyjede truhlice s kouzelným prstýnkem. No, budiž. Dále na západ je nezdravý počet pavouků, ale jinak nic.

    Až budete připravení, vydejte se podle šipek do tábora Drughů. Ukopejte pár skřetíků, a osvoboďte Jasona- dá vám vytoužený klíč. Nezapomeňte také vybrakovat dvě truhly poblíž, najdete kožené brnění Animal Fur Armor a pár lepších zbraní než váš meč.

    Pradávná věž leží kus na východ od tábora. Odemkněte si Solarií a vstupte. Uvnitř najdete Harrowen, zlodějku Gusova prstenu. Po prvních pár větách pochopíte, co na ní viděl- tahle dáma opravdu nedělá žádné okolky. Ať už její nabídku přijmete nebo ne (žádná pěkná animace tu stejně není ;-), pošle vás nahoru. Na konci haly stojí další postava, která by vás mohla doprovázet, ale neudělá to - zlodějka Morganna. Vlevo je vám asi povědomý modrý teleport- vede do hradu v Misthavenu, později ho můžete využít k rychlému návratu. Nenápadný kruh vpravo nahoře je teleport vedoucí "nahoru". Připravte se na lítý boj a vstupte. Vašim protivníkem bude... Drak! Sidious je tuhý oříšek. Musíte rychle zasazovat údery, ještě rychleji uskakovat před jeho ohnivými plivanci, a mít neustále po ruce hojivé lektvary. Já jsem si pomohl několika kouzly Meteorite rain, Fire Flash ani Poison na tu potvoru moc nefungují. Až ho dorubáte, pogratulujte si a prohledejte všechny truhlice v okolí. Najdete spoustu užitečných věcí, a ovšem Gusův diamantový prsten. Vraťte se do Misthavenu.

    Revenant

    Plavba na Pavoučí ostrov
    Po nákupech & prodejích zajděte za Gusem do jeho domu (ten nejblíže u doků), dejte mu prsten, a hurá na Arakna Island. Plavba sice není zvlášť příjemná, ale co. Na ostrově samotném se nejdřív trochu rozhlédněte. Má tvar prstence, a musíte ho celý obejít aby jste se dostali k teleportu do jeho středu. Potkáte tu dva nové druhy nepřátel: červené Artikulidy, tvrdší druh Araknidů, a Recluse, tvrdší druh Araken. Platí pro ně v zásedě to samé co pro výše zmíněné příbuzné. Celý ostorv si pořádně (!!!) prochoďte, je tu spousta schovaných truhlic s poklady. Mj. najdete dobrou námořnickou šavli Tulwar, manu přidávající Fenrus Collar, a především nové brnění Woodland Armor (na západní pláži). Až budete připraveni, projděte teleportem, pobijte několik pavouků a připravte se na další tužší boj. Vašim soupeřem bude pavoučí královna Widowett. Plive nebezpečné jedové střely a přivolá si jednoho Recluse na pomoc - rychle ho sejměte, uhýbejte střelám, a běžte královnu rozsekat zblízka. Moc dlouho to nevydrží. Mimochodem, ohnivá kouzla na ni platí docela hodně. V další truhle pak najdete Amulet of Rogoss, novou runu a svitek, a můžete se vrátit ke Gusovi a ostrov opustit.

    Další cíl: vesnice Ogroků
    Po návratu do Misthavenu se běžte mrknout do všech obchodů - přišlo nové zboží, zejména se hodí Sigil Ring silně přidávající manu. Také Geralt, Sardok a jiní mají pro vás nové informace. Pak se opět vydejte do lesa, směr- vesnice Ogroků. Cestou potkáte pár tvrdších nepřátel, ale nic vás nezastaví. Až budete na dohled vsi, připravte si spoustu lektvarů a do předvolby kouzlo Fist Mastery (chytří experimentátoři určitě už znají i Shadow Fist). Ve vesnici budou velice překvapeni, že zase vidí Rogossův Amulet - a ještě na krku člověka. Předvedou vás před náčelníka. Ten vám sdělí, že jen nejsilnější válečník smí nosit Amulet, a tak musíte prokázat své schopnosti bojem s ogrockým šampiónem.

    V aréně nejsou povoleny zbraně, a tak je souboj s Baezem jeden z nejtužších ve hře. Sešlete na sebe Fist Mastery, rychle poskakujte kolem, zasazujte údery a stahujte se. Magii vám ovšem nikdo nezakázal, a tak do něj řežte Quicksandy (tohle kouzlo má výhodu že Baeze na chvíli znehybní). Až zvítězíte, náčelník vám přislíbí pomoc svého kmene v boji proti kultistům, a ještě lépe - daruje vám slušný Baezův meč Soulcleaver. Před vstupem do jeskyní pořádně prohledejte vesnici, najdete další svitek a pár dobrých věciček.

    Revenant

    Jeskyňářem snadno a rychle
    Čeká vás další, velmi rozsáhlá etapa cesty. Před vámi jsou Akhuilonské jeskyně, složené z několika labyrintů (levelů, chcete-li). Hned za vchodem na vás čeká Oilhoot, opět mu příliš nerozumíte, ale dá vám další runu. Váš magický arzenál se hezky rozrůstá... O kus dál je známý teleport do hradu (a zpět). Vydejte se dále, ale opatrně. Prostředí jeskyní je dost nebezpečné, čekají vás staří známí Vashaři, Ogrokové a Ramage, a spousta nových nepřátel:

  • Acolyte: První nepřátelští magici. Sesílají hlavně blesky a tornáda, a měli byste je likvidovat okamžitě po spatření. V boji tváří v tvář jsou velice slabí.
  • Lurker: Jeskynní obři, poměrně silní. Bušte do nich co to dá, sice se dobře kryjí, ale seky shora jejich obranu spolehlivě prorážejí.
  • Issathi: Ještěři, které si nesmíte pustit příliš k tělu. Jinak jsou i přes hrozivý vzhled relativně slabí.
  • Earth Golem: Další silná a pomalá bytost, na kterou nejlépe platí zběsilý útok. Palcáty a kladiva jsou na ně lepší než meče, ale většinou se nevyplatí zbraň si měnit. Odolní proti ohni.
  • Skeleton: Základní nemrtví, nepříliš nebezpeční. Také na ně jsou lepší drtivé zbraně, ale většinou ten rozdíl ani nepoznáte.

    Mimo těchto překážek zachovávejte opatrnost v okolí parních a lávových gejzírů, nebo se vám budou "zapalovat lejtka" častěji než byste chtěli J. V každé z jeskyní platí jednoduché pravidlo: prolezte je co nejdůkladněji a bacha na skryté místnosti (od vchodů do nich obvykle jde světlo)! V první úrovni najdete roztroušené kusy dobré zbroje Red Dragon Scale Mail, chránící proti ohni. U hřbitova leží svitek vyprávějící o smutném osudu skupiny dobrodruhů, kteří už jeskyně objevovali před vámi. V každé další úrovni je pak jeden podobný... Na východ od hřbitova jsou rakve, ukrývající četné poklady, mimo jiné nedocenitelný Bracelet of Regeneration, který mi vydržel až do konce hry. Poblíž je potom vchod do další části.

    Kragg Mountain: Na úpatí této masívní podzemní hory je skryto několik pokladů. Než začnete vystupovat vzhůru, podívejte se na jihovýchod- najdete černou sekeru Blackened Axe, zbraň lepší než Soulcleaver. Na západě leží zase truhla s dobrým Amulet of Thunderbolts, pomáhajícím v boji. Konečně je tu vchod do tajné místnosti, kde dva zelení draci hlídají Celtic Leg Plate, část skvělé zbroje, jejíž části budete nacházet ve všech následujících levelech. Ovšem, nelze si nevšimnout slov "dva Zelení draci". První druh draka kterého potkáte ve více exemplářích není tak hrozný jako Sidious, a platí na ně podobná taktika. Protože už jste silnější a máte kouzla jako Quicksand, nebudou větším problémem. Mimo to se objevují:

  • Monk: Fanatici, kteří se na vás vrhají holýma rukama. Nepodceňujte je ale, to kung-fu co vám dokážou předvést je rychlé a účinné, a dobře se kryjí. Zato špatně snášejí různá komba...
  • Cinderate: Magici používající ohnivá kouzla, především firebally. Jako všichni čarodějníci mnoho nevydrží, takže útočte rychle, a vyhnete se spoustě problémů.
  • Sirocco: Ninjové v červeném, podstatně vytvrdlejší než Ramage. Vyplatí se je likvidovat z dálky kouzly, a zblízka nanejvýš dorazit.

    Až budete horu zlézat, naleznete další "dopis na rozloučenou", a především teleport do města. Vyplatí se návrat- prodat poklady, naučit se nové techniky a především zakoupit od Giny meč Broadsword. Nová "barbarská" zbroj je také slušná, ale horší než keltská, kterou jste právě začli dávat dohromady. Po návratu do jeskyní nemeškejte, a východem projděte do močálu.

    Infested Swamp, čili Zamořený močál: Tady se naopak vyplatí rozhlédnout se po vyvýšených místech, než se vydáte dolů do bažin. Na západě a na východě je po jedné tajné místnosti, kde najdete další část nové zbroje -Celtic Boots- a tajmnou lahev výtrusů (houbových J). Tu vložte do prapodivného stroje nahoře na západní straně, a z hub vám vyroste cestička. Na izolované skalní římse zlikvidujte odpor a vybrakujte truhlu. Pak se vraťte až dolů k vodě, a na jihu najdete čtvrtý kouzelnický svitek- konečně máte k dispozici blesky a ohnivé vlny! Poblíž východu najdete už akorát dopis, další teleport, a pěkně ohnilou červí mrtvolu.

    Dark Maze, Temné bludiště: jak výstižné jméno. Není tu téměř nic zajímavého, Celtic helm a další dopis od umrlce najdete až u východu. Pokud půjdete od startu stále rovně až na konec chodby, pak doleva, a hned doprava, uvidíte opět teleport do hradu. Nepřátel potkáte více než dost - mj. nový druh, Pavoučí královny. Vzpomínáte na Widowett? Na tyhle platí to samé, jen si přivolávají mrňavé Artikulidy které snadno rozdupete. Samy královny soustředěnému útoku zblízka dlouho neodolají. No, až najdete východ, seberte helmu a hurá dál.

    Spiral Arm: Poslední level jeskyní! Musíte zde najít a přepnout pět pák, než se vám otevře cesta dál. Mimo to se můžete těšit na spoustu pokladů a tuhého finálního bosse. V různě poschovávaných truhlách najdete skvělé rukavice Cestus of Slicing, meč Ranger Sword, ledové šípy a Celtic chest plate. A máme tu také nový typ kultisty: Druidi se vás snaží zlikvidovat pomocí přivolaných potvor, a používají hnusné kouzlo Neviditelnost. Zabíjejte je na první pohled, jinak vám pěkně zatopí. Také narazíte na další nemrtvé - Zombie. V pohodě je rozsekáte za pochodu, i když plivou jedovaté hleny. Pozor si dejte jen na větší skupiny. Až to všechno pobijete a poberete, projděte otevřenými branami až ke kostře hrdiny Sohaila. Dopis od něj vás připraví na největší nebezpečí jeskyní, které číhá o kus dál. Od něj si otevřete bránu, a dojděte podél stěny na sever až ke truhle. V žádném případě ještě nechoďte na západ !!! V truhle leží dlouhý luk a ledové šípy- obojí si připravte, pomodlete se, a pak udělejte pár kroků západním směrem.

    Pavoučí bestie Solifuge se ukáže téměř okamžitě. Je to zatraceně tuhý hmyz- má 4.250 HP, a zblízka je nesmírně nebezpečný. Navíc občas vyskočí na strop a spadne.. hádejte na koho. Platí na něj jediná taktika- Střelit ho ledovým šípem, vytáhnout meč a sekat, dokud nezačne vyřvávat a vám nebezpečně neklesne energie. Pak rychle pár úskoků, vytáhnout luk, střelit, a celou akci opakovat. Občas si můžete pomoci kouzlem. I tak jde o boj velice obtížný.

    Až bude po něm, a vy se vydýcháte, opusťte jeskyně východem nalevo. Za ním leží Královnina krypta !!! Spatření jejího pomníku ve vás vyvolá zvláštní vzpomínky... A pak ještě to zjevení... Pár věcí už vám asi dochází. No, vyberte všechny truhly, je tu svitek s novými kouzly, tajemná obětní dýka (...), a pár dobrých kouzelných šperků. U východu potkáte starého známého: Sardoka ! Mohl vás sice teleportovat až sem, ale chtěl abyste se nejdřív vycvičili. Fajn. Vraťte se teleportem do hradu, a "podejte hlášení" Tendrickovi. Můžete se pak zkusit zeptat Sardoka na "dávnou královnu"- cosi tady smrdí, uvidíte. Ve městě je k dispozici nové zboží a nové informace. Ke koupi doporučuji Claymore či nové brnění, k pokecu Geralta, možná pro vás něco má i Jong. Pak zamiřte zpět do jeskyní, a východem rovnou do zničeného města.

    Revenant

    Ruiny pradávného města
    Tenhle archeologův sen se nachází za lesem, ve kterém kromě pár menších pokladů a spousty nepřátel není vcelku nic. Možná vás potkají Bílí draci- potvory o řád nebezpečnější než zelení. Touhle dobou už ale máte kouzlo Paralysis- použít, a rozsekat než se vzpamatují. Občas pomůže i Teleport. Až dorazíte k pomníku, který má za sebou "rozpad osobnosti" (mimochodem, myslím že je Lockův!), přejděte řeku, pokecejte s přitroublým kouzelníkem Navarrem (a zase s vámi nepůjde...) a vstupte do ruin samotných. Jsou rozděleny do několika sekcí, a platí zde jednoduché pravidlo: než se vydáte dál rovně, pořádně prolezte části nalevo i napravo. Musíte postupně shromáždit prazvláštní věci: kořínek, modrý květ, ještěří dráp, tři prázdné flakóny do kterých to všechno přijde, a ještě tři další plné. V kamenném bludišti také nepřehlédněte meč Valkyrie Sword, a na hřbitově pozor na nové nepřátele- Přízraky (Wraith). Jsou rychlí, a používají nepříjemné "vysávání" života, občas také blesky. Ačkoliv ubít je mečem není zrovna snadné, špatně snášejí firebally a ohnivá kouzla vůbec, tak je nejdřív trochu přismahněte a vše půjde lépe od ruky. Napravo od hřbitova na vyvýšeném místě se nachází truhlice s brněním Nightshade Armor, pěkně vypadá ale moc dlouho mi nevydrželo. Občas narazíte na pasti - hlavy plivající oheň. Stačí prostě nebýt zbrklý a počkat si. Na konci ruin dojdete k uzavřenému portálu, a svitek poblíž vám oznámi že musíte na šesti okolních oltářích bohům obětovat "vzácné věci". No, šest lahviček, šest oltářů, řešení je až trapně jednoduché. Nahoře za portálem vstupte do podzemí.

    Podzemní kobky
    Před vámi se nachází složitý dvoupatrový dungeon. Nahoře je spousta zrádných chodbiček a jakási zahrada s budovou uprostřed, dole podzemní jezero s temným chrámem. Je tu také modrý teleport do hradu. Než se ale dostanete dolů, musíte projít až na východní konec kobek k červenému teleportu. Ten vás hodí na ostrůvek se dvěma dalšími- jeden vede k truhle s poklady a s klíčem, druhý k páce odemykající vzdálené dveře. Cestou vás budou otravovat pasti - bodce vyjíždějící ze země, šípy vyletující z děr ve zdi, a oheň vydechující dračí hlavy. Na všechny platí: kdo si počká, ten se dočká. Také tu máme poměrně tuhé nové protivníky: Dark Revenanty, černé rytíře co povstali z mrtvých (de facto jste příbuzní J). Slušně šermují, házejí firebally a občas se kouzlem vyléčí, ale špatně vzdorují vašim kombům a nejsou odolní proti žádnému druhu magie, takže klid.

    Po přehození páky jděte ke dveřím na severu, které otevřela. Skrze komůrku hlídanou druidem se dostanete do dolního patra. Pobijte co se hýbe, a dejte se na západ od prostředního ostrůvku s vyvýšenou plošinou. Dojdete ke chrámu temnot, který odemknete nalezeným klíčem. Uvnitř si všimněte zamčených dveří, a pokračujte na západ až do mučírny vybavené železnými pannami (poslední modely, pokud mohu soudit J). Je tam truhla, teleport k jiné truhle s novým brněním, a hlavně páka otevírající "zahradní altánek" nahoře. Vraťte se tedy k němu, vstupte, zařízěte druida a najdete další klíč. Patří k zamčeným dveřím v chrámu dole. Odtud už je velmi krátká cesta do "svatého města"...

    Revenant

    Město kultu Dětí Změny
    Konečně! Podzemní město je poměrně rozsáhlé, na západ a na východ od centrálního kanálu se nacházejí různé postranní kobky. První dveře vedou do mučírny (jak typické!), kde se trochu "pobavíte", pak přejděte most na pravo a navštivte po řadě tamní budovy. Ve zbrojnici je jeden dopis a pár pokladů. Pak narazíte na postranní chodbu, co vede k truhle s Gauntlets of Chaos. Wanetův pokoj obsahuje zajímavý pokec s knězem-odpadlíkem, kouzelný svitek a část nového brnění Holy Gauntlets (které mě vůbec nezaujalo). Na konci je skladiště se spoustou věciček spíš na prodej, a teleport do Misthavenu. (Doporučuji ho využít, k dispozici jsou nové zbraně a zbroj). Přes most pak dorazíte ke kuchyni s přátelským Ogrokem a zajímavými informacemi. Odtud se dejte na jih; skrze sál s bílým drakem vstoupíte do krypty skládající se z bludiště chodeb. Vyskytují se tu smrtelně nebezpeční nepřátelé: ninjové Shadow, jejichž oblíbenou taktikou je zneviditelnění se a bleskurychlý útok mečem proti kterému se nemůžete bránit. Na druhou stranu vydrží přesně dva firebally, takže je sejměte na dálku hned jak se objeví. Na ostrůvku uprostřed se s nějakými Dark Revenanty nachází totální meč Flamberge, který ale možná už máte koupený. Cesta dál je na východ, ke dvěma bílým drakům a teleportem k pyramidě.

    Pyramida "boha smrti"
    Než se dostanete na úpatí téhle stupňovité stavby, musíte projít jednoduché bludiště plné pokladů. Najdete zde výtečné brnění Black Dragon Armor, a tajemný klíč Wyrm key. Vzpomínáte si na zamčenou truhlu v Tendrickově hradě, hned na sever od teleportu? Teď jí můžete odemknout- uvnitř je druhá nejlepší zbraň ve hře, což za návrat jistě stojí. Možnost máte- známé modré světlo září kousek od vchodu. A pozor na nové nepřátele:

  • Dark Ogrok: silní a odolní, ale stejně jako jejich slabší pobratimové pomalí. Dvě, tři komba je spolehlivě rozkrájejí, ale pokud potkáte větší množství, doporučuji nějaké kouzlo hromadného ničení- třeba Swamp pit.
  • Dorogar: Nechutný obří sekerník s tyčí, která má na každém konci čepel. Skvěle blokují a rychle útočí, je vhodné je nejdřív trochu polechtat firebally a pak neustálým rubáním dorazit.
  • Arcanist: Kouzelníci sesílající nebezpečná chladová kouzla, s oblibou vás zamrazí do ledového kvádru nebo přivolají bouři. Smrtelní zvláště v doprovodu jiných potvor. No co, sekne meč...
  • Stone Golem: Tuhá mrcha, na kterou meč moc neplatí. Buď je rubejte palcátem nebo užívejte Paralýzy apod.- proti ohni a bleskům jsou odolní. Vyskytují se spíš až za pyramidou.

    K samotné pyramidě není co říci - vystupujte na vrchol, vyhýbejte se pastem a rubejte příšery. Je jich tu požehnaně. A nezapomeňte na poklady- hlavně Dragon Eye Pendant stojí za to. Nahoře vás teleport přenese do další části.

    Lov na kněze
    Dostali jste se do dlouhého labyrintu, kde se utkáte s prvním z vůdců kultu. Klíč od dveří z první místnosti obsahuje truhla nad schody. Nalevo za postranním portálem potkáte toho grázla poprvé- jmenuje se Sabu, a bude vám pít krev opravdu dlouho. Až se vykecáte a on zmizne, přehoďte páku, seberte dobrý meč Ninja To a postupujte dál. Protože při dalším setkání vám uzavře cestu vpřed, musíte oklikou. "Z principu" pozabíjejte pár přemoudřelých Ogroků (co kritizují Diabla !) a na severu navštivte "starého známého". Tedy, Horatiův duch to alespoň tvrdí... Daruje vám amulet (nejde nasadit, ale nedělejte si starosti) a v truhlách najdete kouzelnický svitek a klíč, co otevře cestu dál. Tam už čeká Sabu, aby na vás vypustil psy... Co se dá dělat, zařežte je oba, a pokračujte v honičce. Nakonec se vás Sabu rozhodne sejmout kouzlem, ale duchův amulet mu v tom zabrání, a tak zase zbaběle prchá. Východ leží zhruba na sever od truhlice s nepotřebným Holy Chest Plate.

    Druhá část je ještě o něco zamotanější, a je tu víc potvor. Zatápět vám budou především kněží Burning Praetor - používají ohnivá kouzla masové destrukce. Zabíjet na potkání, nejlépe ručně. Zato kousek od vchodu zhruba na východ a na jih najdete truhlici s klíčem Gothic Key, který tam rozhodně nenechávejte! Hodí se k truhle v obchodě s brněním v Misthavenu, a můžete hádat jaká totální věc je uvnitř. No, jinak kromě Holy Helmet a důležitého klíče Entrance key vcelku nic zajímavého. Na konci na jihovýchodě už čeká Sabu. Uchystal vám "osud horší než smrt"- chce z vás mít otorka (tak tohle hošan přehnal! J) a odteleportuje vás do jejich tábora.

    Revenant

    Tábor otroků a brána k Nakranothu
    Zvláštní- nejen že se na vás okamžitě nevrhnou stráže, ale ještě je hned vedle teleport do Misthavenu (můžete zaskočit použít Gothic Key a zásobit se lektvary). Pokud máte nebo získáte dost zkušeností na nové kombo, vraťte se do města hned! Jong později začne dělat drahoty. Jinak je tábor trapně jednoduchý a skoro nehlídaný. Navštivte zotročené Drughy na východě, řeknou vám abyste zabili Sabua (nadšený souhlas!). Pusťte se klikatou chodbou dál, a na první křižovatce doleva. Skřetice Shegra vás uvítá až moc nadšeně, a nabídne vám otrávenou dýku... za "malou protislužbu". Ech, zavřete oči a děkujte bohům že sem autoři nepřidali žádnou animaci (J). Dveře na konci chodby odemknete dříve nalezeným klíčem a dostanete se Sabuovi do zad- konečně s tím parchantem uděláte krátký proces! Pak rychle vytáhněte meč a zbavte se jeho pejsánků. Teleportem se vraťte do tábora otroků, a zaběhněte říci Drughům že jsou svobodní. Dají vám klíček, který "ukradli už před pár týdny"- odmyká dveře na jihu, odkud se dostanete k bájnému Nakranothu!

    Souboj s Jhargou a nalezení Nakranothu
    Pár teleportů, a stojíte na rozsáhlé plošině proti "muži v černém". Je to velekněz Jharga, Yhagorův zástupce na tomto světě! Na rozdíl od Sabua se s vámi moc nebaví- vytáhne kouzelnickou hůl a začne jít do tuhého. Tenhle hošan používá tradiční taktiku většiny arcimágů: teleportuje se kolem, hází Firebally a ohnivé vlny, a přivolává si na pomoc Dark Revenanty. Ale jestli máte Wyrmm Tooth a Gothic Armor, nemá šanci. I když má přes dvanáct tisíc HP. Jeho slouhy přepůlíte dvěma třemi seky, a do něj mlaťte komby jak to jde. Občas můžete přidat nějaké kouzlo, ale využijete spíš léčení a posilovače. Nakonec padne.

    V tu chvíli jste přeneseni pryč a zjevení známé dívenky vám opět gratuluje. Než se pustíte do schodů, prohledejte všechny truhly. Je tu svitek s kouzly a skvělý talisman Alpha Gem Necklace. Nahoře je královský trůn. Čípak je to kostra, že by vaše vlastní? (A vono jo... J) Pod trůnem (automaticky) najdete bezvadné brnění, a... Nakranoth! Není to žádný krystal- je to oživlý démon, a vstoupí do vás. Následuje ztráta vědomí a probuzení na vskutku nečekaném místě. Oilhoot vám vysvětlí většinu nejasností, než mu Sardok "skočí do řeči". Poměrně neslušně J. A to s tím parchantem spolupracovat musíte, nikdo jiný vás zpět do pekla (...) nedostane. A bude hůř. Lidičky ve městě poznají, že je ve vás zlý démon, a někteří odmítají dále spolupracovat. Jong dělá největší potíže, přesvědčíte ho až na několikátý pokus (zatím ho asi musíte nechat). No, prodejte všechny zbytečnosti a jděte za Tendrickem do hradu. Přes brutální vraždu které budete svědky posedlý Locke stále jde zrádci na ruku... Pocit, že postavu ovládá kromě vás ještě někdo jiný, je skutečně odporný... Leč, je čas to skončit!

    Pekelné jámy Anseraku
    Rozsáhlá říše démonů je poslední prostor dělící vás od velikého finále. Projděte se po plošinkách směr jih-východ-sever (kolem teleportu do města) a najdete dopis od Sardoka vysvětlující vaše zdejší poslání. Musíte projít sedm labyrintů, a najít a správně umístit sedm krystalů, jinak se k Yhagorovi nedostanete. Každý z krystalů (barevný stejně jako příslušná sekce pekla) vypíná jednu "warp gate" na poslední úrovni. Najdete je různě v truhlách, a patří do modrého kruhu jinde v téže úrovni. Není problém. V Anseraku jsou také ti nejtvrdší nepřátelé, pochopitelně, ale boje se většinou zvrhávají v čistou rubačku- téměř nic už se vám nemůže postavit, speciálně s kouzlem Immortal Might.

  • Invoker: Magici velmi podobní druidům, ale silnější a přivolávající si na pomoc vytuhlejší potvory. Řežte je jako první, jinak se zneviditelní a začnou problémy.
  • Infernal Golem: Nejsilnější golem, tentokrát lávový (to by Rabbi Löwe koukal J). Velice dobře na ně platí Ice Bolty a ledové bouře, jinak prostě rozsekat.
  • Modří draci, Rudí draci: Pěkně vytvrdlí příbuzní těch pozemských. I ti ale po soustředěných kombech zhynou vaším mečem, když tak si pomožte kouzlem Full paralysis.
  • Démoni: Je jich víc druhů včetně magiků, ale na všechny nejvíc platí to samé: meč. Hlavně v oranžové sekci zažijete hotová jatka. Bude-li jich příliš mnoho, pomůže Crystalism nebo (na manu hodně náročný) Maelström.
  • Undead Sorcerer: Nemrtví čarodějové mají velice široký arzenál kouzel, skoro pokaždé dovedou něčím překvapit. Také jsou podstatně tvrdší než lidští. V pozdějších úrovních se skoro vyplatí mít na sobě seslaný Nullifier, je to lepší než riskovat paralýzy a armageddony...

    Také potkáte spoustu starých známých, hlavně kněze. Co vás čeká a nemine v jednotlivých sekcích:

    Rudý labyrint: Jednoduchý a malý- na severozápadě získejte Red Crystal, doneste ho na jihovýchod, a severní branou se přesuňte dál. Válí se tu zajímavé magické propriety, další svitek a runa, a potkávat budete hlavně Burning Praetory. Následuje:

    Bílý labyrint: Tady už je to lepší: větší bludiště obsazené Invokery a draky. Nudit se tu nebudete. Na západ od vstupní brány úplně na konci leží truhlice s jílcem meče (hilt)- uschovat na později. Na východ od místa pro krystal je zase Amulet of Power pro válečníky a runa Chaos pro kouzelníky. Samotný krystal najdete jižně od brány do zeleného pekla...

    Zelený labyrint: Golemové, Invokeři, Draci... pořád to ještě jde. Zelený krystal je až úplně na západě (poblíž truhly s trpasličí sekerou a teleportu do města), místo pro něj kousek od vchodu. Na nejzazším severu je zase záštita meče (pommel), kterou rovnou zkombinujte s jílcem z minulé úrovně. Ve střední části můžete hledat ještě pár pokladů, třeba Wyrm Tooth Necklace. Východ máte hned nad teleportem.

    Modrý labyrint: Začíná přituhovat, objevují se první démoni. Tohle místo je pěkně velké, bez automapy se asi neobejdete. Krystal je blízko vchodu, na západě uprostřed jezírka. Cestou na východ k bráně najdete patřičný kruh, jižně je zase "hradní" teleport. Půjdete-li podél východního okraje stále na sever, naleznete ještě meč Barbarrian sword. Před postupem dál se pořádně připravte.

    Oranžový labyrint: Tady teprve začíná to pravé, nefalšované peklo. Už od vstupu se na vás vrhají hordy démonů a draků, podporovaných magiky. Užijete si. S problémy vám podstatně pomůže nález čepele (blade) na tom nejzápadnějším výběžku, trochu na jih od vchodu. Ten spojte s jílcem a záštitou, a voilá- máte pohromadě pradávný meč Angsaar, nejmocnější zbraň ve hře! S ním jde "ruční práce" mnohem lépe, tak neváhejte, skočte si na jih pro krystal, a doneste ho na sever do kruhu mezi dvěma jezírky. Brána do žluté sekce stojí uprostřed tohoto bludiště.

    Žlutý labyrint: Trochu nuda, zpestřovaná jen neustálými zběsilými útoky démonů a nemrtvých. Jste už blízko, velice blízko. Tento labyrint nemá smysl podrobně prolézat, je tu jen klasický teleport. (ledaže by jste se chtěli vycvičit na třicátou úroveň, že J). V prostřední části najděte krystal, a od něj miřte rovnou na východ- najdete kruh a cestu dál.

    Fialový labyrint: Poslední level ve hře, a podle toho vypadá nepřátelský odpor. I s Angsaarem máte občas co dělat, takže se ukáže jak moc jste si cvičili ta nejsilnější kouzla. Místo pro krystal je hned u vchodu, ale pro něj si budete muset zajít daleko na jih. Na jihovýchodě je pak cesta plná portálů, ale pokud jste správně umístili všech sedm krystalů, bude volná. Jinak je nutné se zapnutou bránou vrátit, a pak podstoupit celou tu dlouhou cestu sem. Pokud se ještě chcete cvičit, tohle je poslední možnost ("naštěstí" je na čem...). Až budete připraveni, projděte teleportem z fialového pekla ven- čeká vás Lockův arcinepřítel...

    Veliké finále: Souboj s Yhagorem
    A je to tady. Máte ještě poslední možnost vrátit se do města (nakoupit lektvary). Pak vystupte po mohutném schodišti do hlavního sálu. Tam už čeká na trůně Yhagoro. Pokecat si můžete, ale garantuju vám, neshodnete se- on chce Nakranoth a vaši smrt, vy svobodu pro Andrii a jeho smrt. Dojde na veliký duel oceli a magie...

    Yhagoro je zdaleka nejsilnější protivník ve hře. Používá telekinezi a jiná nebezpečná kouzla, a v boji zblízka je smrtící. Chcete-li ho porazit, nesmíte ho "pustit ke slovu". Perte do něj Paralýzu nebo Ice bolty, rychle rubejte nejsilnější komba, pak uskočte, a znovu. Samozřejmě je velmi vhodné mít celou dobu seslaný Immortal Might a občas na něj vrhnout Maleström nebo Crystalism. Bude-li vám docházet energie, držte ho "pod tlakem" neustálým řetezcem fireballů. A samozřejmě, pijte jako duha ty nejsilnější lektvary jakmile to bude třeba. Nakonec Yhagora udoláte.

    A tak si vychutnejte "svého druhu" happyend...