Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rhythm Paradise – dohladka oholená rytmická akce

aktualizováno 
Ať už si o sbírkách miniher, a nejen pro NDS, myslíme, co chceme, zjevně jdou na odbyt. Ta dnešní je ve znamení rytmu.
65

Rhythm Paradise

Platforma: DS
Výrobce: Nintendo

  • Okamžitá návykovost
  • Propláchnete si mozek
  • Možná si i zlepšíte smysl pro rytmus
  • Chce to trochu rytmického nadání
  • Moc minimalismu škodí
  • Vtíravý pocit zabitého času

Čistě a úhledně provedená sbírečka rytmických miniher na chvíli spolehlivě zabaví. Pokud tedy máte rytmický talent.

Herní karta

Rhythm Paradise

Rhythm Paradise„Kuřecí ráj“ asi znáte: takové to místo, kde se mrtvá oškubaná kuřata opékají na rožni. Lidský ráj je pravděpodobně něco podobného, nicméně zaživa si to neověříme. Zato „Rytmický ráj“ (v Americe se hra jmenuje Rhythm Heaven) se tomu kuřecímu opravdu podobá jako vejce vejci a ověřit to lze. Už v tomto životě, ba dokonce už dnes.

Za další kolekcí příležitostných hříček stojí výrobce s příznačným jménem Software Planning & Development Group No.1. Kdo by snad tápal, jde o součást vývojářské divize Nintenda, jež sestává ze čtyř „grup“. No a dnešní taškařici má na svědomí právě grupa číslo jedna. A rozhodně není bez zajímavosti, že vloni na podzim byla tato hra v době konání Tokyo Game Show v tokijských herních obchodech jasným bestsellerem.

Rhythm ParadiseHraje se s handheldem postaveným nastojato jako knížka.

Kolekcí miniher je na NDS opravdu požehnaně, je však třeba uznat, že s nimi Rhythm Paradise jen tak nezaměníte. Rytmus v názvu tu totiž není pro ozdobu. Ale bohužel pro mnohé ani pro zábavu. Pokud nehrajete na žádný hudební nástroj, ideálně na bicí, a nemáte rytmický talent, čeká vás tedy místo křupavého kuřete spíš ona nevábná pozice na rožni.

Rhythm ParadiseJednotlivé hříčky se odemykají pěkně jedna po druhé, s výjimkou vzácných případů, kdy se přes obtížný kousek přenesete „zdarma“, přesněji za odměnu za mimořádný výkon v jiném kousku. Takže pokud vám hned zkraje nějaká disciplína vysloveně nesedne, máte vysloveně smůlu.

S tím souvisí i systém obtížnosti, o níž až na tzv. „remixy“, uzavírající vždy sérii několika hříček, v zásadě nelze říci, že by výrazněji rostla. Obtížnost jednotlivých kousků je totiž spíše závislá na tom, jak vám ten který rytmický úkol sedne nebo ne. Takže není nic vzácného, že „pokročilou“ úroveň zvládnete bez chyby, zatímco „začátečnickou“ jen tak tak.

Hraje se s handheldem postaveným nastojato jako knížka, což je řešení vhodné zejména proto, že při tradiční pozici by byl nedotykový displej v permanentním Rhythm Paradiseohrožení. Hra se totiž kompletně ovládá stylusem a kromě ťukání a přejíždění ze strany na stranu je jím dost často třeba energicky „škrtat“ směrem vzhůru.

A teď si konečně povíme, jak vlastní hříčky vypadají. Graficky máme co do činění s minimalismem nejhrubšího zrna. Jde spíše o schémata, zcela minimální obrazový podklad pro jednotlivá rytmická zadání. Takže třeba hned první kousek, „Built to Scale“, spočívá v tom, že hákujete v jakési továrně, kde zprava i zleva přijíždějí čtverce materiálu s dírou uprostřed a v okamžiku, kdy se kryjí, máte do díry zarazit čep a tak oba díly spojit. Díly přijíždějí různou rychlostí a k tomu hraje hudba, jež má svým rytmem napomáhat vystižení správného okamžiku.

Rytmické hračky spadají do kategorie produktů, nad nimiž zůstává rozum stát.

Rhythm ParadiseOkamžikem je ovšem míněn skutečně jen zlomek vteřiny, což platí pro všechny zdejší mini-, ba často spíše mikro-hry obecně. Nebudeme zde vyjmenovávat a líčit veškerou nabídku, ať z toho také něco máte, neboť objevovat nové kousky – je jich přes pět desítek – představuje vlastně hlavní odměnu za vaši námahu. Takže jen namátkou:

Fillbots – plnění robotů palivem. Zleva přijíždějí roboti, do kterých je třeba v pravý okamžik zarazit tankovací zařízení a naplnit je palivem od bot až po špičku hlavy. Přelít nebo nedolít je chyba, přesně jako v naší pohádce o Zlatovlásce.

Freeze Frame – jste sportovním fotoreportérem a máte za úkol fotit automobilové závodníky. Vidíte jen úzkou výseč dráhy a musíte odhadnout, kdy tudy závodník prosviští. Oči tu moc nepomohou, musíte se orientovat jedině rytmickými zvuky.

Rhythm ParadiseFan Club – jedna z nejpovedenějších hříček. Jste členem opičího fanklubu zjevně nezletilé zpěvačky. Holčička docela poslouchatelně vyzpěvuje, že chce být vaše, ale stydí se, a opice na správných místech buď tleskají nebo vyskakují do výšky. Úchylně zábavné.

Shoot - ´Em – Up – kosmická střílečka, kde zasáhnete zjevující se Marťany jedině tehdy, když klepnete stylusem přesně v tomtéž rytmu, v jakém vlna nepřátel naběhla na obrazovku. Nejde tedy o míření, ale opět – jak překvapivé – o rytmus.

Deník Modrého Ptáka aneb Resident Debil
Abyste si udělali představu, jak vypadá „dárek“ za perfektní splnění úkolu, podíváme se na odměnu za dokonalé provedení čapí hříčky „Blue Bird“. Onou odměnou je takzvaný „Blue Bird Diary“, Deník Modrého Ptáka. Ještě než se do něj pustíte, dozvíte se, že deník „učiní všechny scény ve hře smysluplnými“ – žel, jsou tím myšleny jen scény v Modrém Ptákovi, ne surrealistické scény celého titulu. No a konečně následuje vlastní deník, překvapivě ve stylu herních hororů – začíná radostí hrdiny z přijetí do Brigády Modrých Ptáků, ale nadšení rychle opadává s povinností létat ve šlapacích letadlech nebo skákat s padáky. Čáp protestuje, že má vlastní křídla – leč marně. Deník končí přiznáním, že už pisatel zapomíná létat a že ho to celé děsí: „Děsí mě to víc a víc. ÁÁÁ, je to příliš děsivé!“ Chápeme, nás to děsí taky.

Rhythm ParadiseA konečně Blue Birds – jste modrozeleným ptačím vojákem, až na ty barvy připomínajícím čápa, a na povely nadřízeného musíte buď klepat zobákem do země nebo roztahovat křídla. O tomto kousku si ještě povíme v infoboxu.

Tak to by snad pro ukázku stačilo. Každému je asi jasné, že jde o samé variace na několik málo základních principů. MIDI muzika se většinou dá jakžtakž poslouchat, alespoň svou herní funkci plní dobře. Jinak jde o zpravidla o něco mezi Míšou Davidem a asijským „electro-flower-popem“, takže pokud si na tento druh hudby potrpíte, užijete si. V opačném případě si potrpíte.

Jednotlivé úkoly lze buď nesplnit, nebo splnit ve třech různých stupních splněnosti. Zaprvé jednoduše splnit – tím se myslí s odřenýma ušima, ale otevře vám to další Rhythm Paradisehříčku. Zadruhé splnit s medailí – to znamená skoro bez chyby. A konečně zatřetí splnit perfektně – bez chyby. V posledně jmenovaném případě dostanete diplom a „dárek“; možnost zkusit o to bojovat se ale otevírá jen občas – abyste se víc potili.

Za medaile pak odemykáte další speciální taškařice, například „Nekonečnou hru“ nebo „Rytmické hračky“. Nekonečnou hrou se myslí jak hra, která je nekonečná, tak hra, běžící ve standardním režimu s určitým omezeným životem. Některé takové bonusové hry nejsou úplně marné, dokonce do značné míry zábavnější než jejich předlohy v hlavním režimu.

Zato „Rytmické hračky“ spíše spadají do kategorie produktů, nad nimiž zůstává rozum stát – a že jich titul nenabízí málo. No řekněte sami, co si myslet třeba o Rhythm Paradise„hračce“ zvané Business Card, neboli Vizitka. Jde o vizitku v krabičce a jediné, co s ní lze dělat, je chytit ji stylusem a rachtat s ní v krabičce. Ano, vydává to zvuky. Vhodné pro děti od jednoho roku života.

Hra ale nabízí i jiné věci než hraní. Například můžete zajít do baru a pokecat s barmanem. Toho zaprvé nevidíte a zadruhé většinou nemá čas, ale když čas má, formou textovky na displeji vám může dát nějaký ten užitečný tip. V baru si rovněž můžete pustit odemykatelné hudební tracky ze hry, potrénovat základní škrtání stylusem, nebo přečíst dopisy. Ty mohou být i součástí odměn, o nichž už byla řeč.

Shrnuto podtrženo, odvoláváme vše, co se nám kdy nezdálo na Pataponech pro PSP. Tahle rytmická akce od Nintenda nám připadá už opravdu trochu moc oholená – řadu hříček úspěšně zdoláte se zavřenýma očima, jen na základě sluchu. Dočasnou návykovost ale „Rytmickému ráji“ upřít nelze. Rozhodovat o obchodním úspěchu či fiasku titulu tak bude nepochybně cena.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

65 %

Čtenáři

58 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 30 čtenářů



Nejčtenější

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Další z rubriky

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Inner Chains
Lidé prohráli boj s technologií i přírodou. Recenze hororu Inner Chains

Dystopický svět může mít mnoho podob. Svoji vlastní verzi pokřiveného obrazu Země servíruje i nová nezávislá hororová střílečka Inner Chains z Polska.  celý článek

Life is Strange: Before the Storm
RECENZE: Nový díl Life is Strange není jen pro holky, rozpláče každého

Life is Strange je zpátky, a i když máme tentokrát více výhrad než minule, pořád je to hra, která prakticky nemá konkurenci.   celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.