Nájemný vrah zabije Jásonovu ženu a na útěku se mu podaří zničit i celý královský palác. Co v takové situaci udělá řecký hrdina z pověstí? Procestuje šest ostrovů, vymlátí spoustu mytologických monster a pochopitelně najde Zlaté rouno. Jen tímto způsobem totiž může Jáson přivést svou pobledlou ženu zpět k životu – samozřejmě za předpokladu, že budeme věřit oblíbené řecké báji. Jelikož by takový úkol nebyl jednoduchý ani pro syna bohů Herkula, obstará si Jáson pomoc u Argonautů.
"Statný Achilles kupříkladu dokáže v boji bez problémů zadržet i silná monstra, čímž udělá Jásonovi prostor pro řešení nějaké ožehavé situace."
Počet hrdinských činů bude v průběhu hry stále růst, stejně jako pověst celé skupiny dobrodruhů. Argonauti by s vámi navíc díky velice kvalitní umělé inteligenci měli spolupracovat. Statný Achilles kupříkladu dokáže v boji bez problémů zadržet i silná monstra, čímž udělá Jásonovi prostor pro řešení nějaké ožehavé situace, například hádanky, popřípadě přímo pomůžete se zasazením finálního úderu. Bojový systém podle prvotních prezentací působí opravdu dobře a mnohem plynuleji než v porovnatelných akčních RPG. Jáson dokáže takřka tancovat kolem svých protivníků, a podnikat svižné výpady mečem, popřípadě se bránit útokům štítem.
Vypjaté situace už nyní vypadají skvěle. Hra může působit jednoduše, vždyť celou řádku padouchů vykosíte na jeden úder, ovšem zdání klame. Při bitce rozhoduje především taktika. Pokud narazíte na pohůnky vybavené štíty, budete se muset postarat o to, abyste jim vpadli do zad, jelikož frontální údery jednoduše odrazí. Oštěpař se nás bude pro změnu pokoušet držet od těla. Je dobré mu odpovědět buď stejnou mincí, nebo šikovně zacházet se štítem a dostat se až k němu. A nemějte strach: závěreční bossové, inspirovaní nejznámějšími mytologickými nestvůrami, zcela jistě nepadnou po jednom úspěšném zásahu. Naopak jim musíte zasadit kritická zranění. Každý úder bude na těle těchto bossů jasně viditelní. Například silnému kentaurovi je třeba nejprve z břicha odstranit silné brnění – teprve tehdy mu budete moct doslova pod kůži.
VIDEO
Kdo hodně bojuje, stoupá v tradičních RPG vzhůru, a to po úrovních, kdy si za získané bodíky vylepšuje schopnosti na talentovém stromě. Ten bude i v Rise of Argonauts, vše ostatní ale probíhá trochu odlišně. Prostřednictvím svých činů se rozhodnete pro jednoho z bohů. Na výběr jsou Athena, Artemis, Hermes a Apollón. Pomůžeme-li například Orion přemoci znetvořeného Adónise, získáme si podporu bohyně Artemis s jedním vyznamenáním. Za to se můžeme naučit novým schopnostem v příslušném chrámu. Kolik vyznamenání ale bude možné posbírat, to nám zatím hoši ze studia Liquid Entertainment neprozradili. Byli jsme však ujištěni, že rozhodně při vývoji charakteru nebude možné udělat fatální chybu. Je docela jedno, jak se svými vyznamenáními naložíte, nikdy by se neměly stát nevýhodou – naopak!
Hráč se může zcela svobodně rozhodnout, jak chce postupovat, aniž by se musel držet vyznačené cesty. Každý z bohů přináší vlastní strom talentů a k tomu navíc různé výhody k jednomu ze tří bojových stylů (meč, kopí, klacek). Pokud se rozhodnete útočit klackem vzdor štítu, musíte se smířit s tím, že brzy svou zbraň ztratíte a budete mít problém. Fyzikální engine ve hře by měl totiž fungovat navýsost dobře, a to i opačně. Jestliže se vám podaří protivníkovi rozrazit štít, dost možná mu tím zlomíte i ruku.
Rise of Argonauts nabídnou i jistou fluktuaci předmětů, byť nikoliv v takové míře jako žánroví souputníci. V jeden moment se například ocitnete na bojišti, kde nedlouho předtím válčil Orion proti armádě dryád. Zem je kromě mrtvol poseta i zbraněmi. Jednou z nich je například kopí, které Orion evidentně ztratil při útěku. Kliknete-li na něj, objeví se upozornění, že si novou hračku můžete vzít pouze na úkor té staré. Dvě zbraně zároveň nést nelze. Tím chtějí tvůrci zabránit hráčům, aby trávili příliš mnoho času v inventáři přerovnáváním předmětů, které jsou stejně nepotřebné a jako takové dříve či později skončí u překupníka.
Ovšem s věcmi se neloučíte nadobro. Přebytečná výzbroj přistane automaticky na gigantické plachetnici Argo, kterou Jáson brázdí moře. Do ní se lze kdykoliv pomocí funkce rychlého přemístění dostat a podívat se například do zbraňové komory. Tam si v případě potřeby můžete vyměnit výbavu za tu, kterou jste již našli, ale nepoužívali jste jí. Je tu rovněž místnost pro všechna vyznamenání a trofeje. Získávání těch nejtěžších by se mělo postarat o dlouhotrvající motivaci k hraní. Mezi ostrovy se rovněž přepínáte pomocí mapy bleskurychle. Původně byl sice v plánu plavební mód, ale autoři ho ze hry vyškrtli, protože byl prý nudný. Volnosti nahrává i fakt, že ostrovy můžete navštěvovat ve zcela libovolném pořadí – s výjimkou toho posledního. Samozřejmě proto, že se tam koná velké finále.
Hra si nebere žádné servítky, takže se těšte na explicitní násilí, při němž vzduchem létají useknuté končetiny či rovnou hlavy. Bájný svět bude vyobrazen s grácií tak, aby odpovídal většinovým představám o promyšlených řeckých pověstech. V celkovém součtu Rise of Argonauts vypadají na hodně svěží zážitek na poli akčních RPG. Do dokončení zbývá ještě docela dlouhá doba, již nyní však hra na prezentacích v novinářích zanechává silné dojmy. Pro druhou polovinu příštího roku se tak rýsuje zajímavý černý kůň.