Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Road Wars - chcete na auto kulomet?

  12:00aktualizováno  10. července 2001 11:32
Mátě někdy při jízdě v autě pocit, že ten před vámi by si zasloužil pořádnou dávku z kulometu? Stalo se vám, že se přistihnete na dálnici, kterak závodíte s obdobně nadupanou třináctistovkou? Pak by možná právě tyhle vaše choutky mohla uspokojit hra Road Wars. Usedněte za volant jednoho z dvanácti silných vozů, odjistěte zbraňové systémy a zařaďte jedničku...
Road Wars

Když jsem uslyšel název Road Wars, zbystřil jsem. Patřím totiž mezi fandy automobilových simulátorů, čekal jsem něco mezi McColin Rally 2 a Death Tracks, v nádherné grafice s dobrou hratelností jako měl Interstate 82. Čekal jsem, že si konečně zahraji něco, co skloubí těžce civilní Need For Speed s tankovým simulátorem, čekal jsem něco jako Quarantine s příběhem, se zábavou na dobrých pár desítek hodin. Místo toho jsem ale do ruky dostal Road Wars.

Road Wars je hra o ježdění a střílení. Takhle jednoduše by se dala charakterizovat poměrně obsáhlá skupina her, do které určitě spadají například oba díly Interstate. Přirovnávat ale Road Wars k Interstate vlastně moc nejde - Road Wars je pseudo-okruhová závodní hra postavená na principu jeď, vyhraj, vylepši a oprav auto, zase jeď, vyhraj, vylepši a oprav auto, a tak pořád dokola. Docela nuda. Snažil jsem se nalézt nějaký hlubší smysl, ale buď ho autoři ukryli opravdu dobře nebo tam prostě není.

Road Wars

Road Wars staví hráče do pozice jezdce jedné ze dvanácti Road Wars Association. Na začátku volíte jednu ze dvanácti různých postav lišících se autem, se kterým jezdí a také později i osobními charakteristikami podle toho, jak se postava "vyvíjí". Jednotlivá auta mají různé jízdní vlastnosti, různý vzhled, jedno ale mají společné. Prostě je jedno, které auto zvolíte, protože stejně zjistíte, že tahle divná jezdička-střílečka za to nestojí. Dobře, dobře, nebudeme předbíhat, když jsme ještě ani nezačali. Takže už máme auto a teď co s ním. V garáži, pokud budete mít dost "doláčů", můžete vylepšit motor, vyměnit gumy nebo koupit nějaký ten kulometík a podobně. Část peněz po každé jízdě spolknou opravy a na nákupy jich zase tak moc nezbývá. Zbraně se na auto dají namontovat na tři různá místa a celkem najdete asi dvacet kousků - 20mm kanónem počínaje, přes plasmagun až po různé rakety a miny. Kromě těchto ofenzivních zbraní můžete koupit i řadu defenzivních a namontovat je na auto. Bezva, takže máme auto, máme kulomet nebo něco na ten styl a jdeme jezdit.

Road Wars

Jízda v Road Wars je zážitkem. Bohužel v negativním slova smyslu a jestli si myslíte, že jízdní vlastnosti, fyzický model a ovládání bude něco jako je u "Poršáků" v posledním díle Need For Speed, tak jste zase vedle. Prostě piksla, se kterou jedete, divně zatáčí, divně brzdí a divně jezdí. Na trati samotné (je jich celkem 12) vás kromě soupeřů obtěžují i další činitelé jako automatické raketové věže a obdobná zařízení. Trefí vás, otočí nebo zpomalí, ale nijak moc neublíží. Když budete pečliví a pozorní, najdete třeba i zkratky, které vám ušetří čas. To, že se okruhy jezdí i zrcadlově, je naprosto originální (ehm, to už bylo ale ve starém dobrém Ironmanovi - by Vreco), najednou jich je totiž 24 a ne jen 12 a zpestřuje to jinak nudnou hru asi o 0,5%.

Road Wars nabízí klasickou Single Race a Season Race, o jejich významu se asi nemá cenu moc šířit, nepřináší v principu nic nového, nic, co by konkurence neměla. U her tohoto typu je multiplayer samozřejmostí, ne-li nutností. V Road Wars jde hrát po lokální síti nebo Internetu až v osmi hráčích a lze také kombinovat živé hráče s počítačovými. Když mluvíme o počítačem ovládaných autech/jezdcích, musím říct, že jejich AI je tak nějak normální. Nevybočuje z průměru u těchto her obvyklého, průměrně inteligentní automatická pračka by jezdila zhruba stejně dobře.

Road Wars

Grafika. Grafika tam samozřejmě je. Když jsem hru poprvé pustil a uviděl obrázky z menu, lekl jsem se. Měl jsem pocit, že jsem o 4-8 let zpět a nebo že mám něco s počítačem. Děs a běs, možná má někdo jiný názor, ale takhle udělané obrázky v menu by se lépe hodily snad už jen do her, které běhaly kdysi v rozlišení 320x200. Engine hry samotné je jakž takž ucházející, nenašel jsem nikde informaci o tom, jestli byl použit nějaký licencovaný, ale vypadá na to, že byl vytvořen speciálně pro Road Wars. Na testovací P3 550 s 384 MB RAM a TNT2 vše běhalo plynule i v maximálním rozlišeních. Hra podporuje 3D akceleraci pod DirectX 7.

Ovládání jsem mohl vyzkoušet bohužel jen na klávesnici, ale zahrnuta by měla být klasická sada dalších možností na ovládání pixel - joysticky a volanty včetně force feedbacku. A co zvuky a hudba? Nejdříve ze všeho musím napsat, že mě šokovala. A to doslova. Po spuštění Road Wars se ozval řev, strašně hlasitý řev doprovázený hromovými údery mého yamaháckého subwooferu. Už dlouho jsem tak rychle nenašel Options a nestáhl hlasitost skoro na minimum (upozorňuji, že jinak mám svůj SB nastaven normálně a jinde problémy nejsou). Road Wars Pomohlo pak poshuflování s nastavením zvuků, ale stejně je, podle mého názoru, chyba ve hře samotné - při ježdění jsou zadní reproduktory (mám na ně připojen zmíněný subwoofer) o dost silnější - řádově tak 4x než přední. Přiznám se, že mě tento incident donutil zvuky skoro stáhnout na minimum. Když řeknu, že efekty jsou podprůměrné a nijak hezké, asi to bude stačit. Motor i "pískání gum" jsou nerealistické a udělané nejspíš z jednoho nebo dvou samplů. Určitě by se na nich dalo hodně zapracovat. Autoři hry uvádí, že soundtracky ke hře (je jich asi 15) nahrál speciálně pro Road Wars Mike Miller a skupina The Method of godhead, no nevím, neznám je, nazvat to techno-gothyckým-synthesátorovým-rockem asi nešlápnu moc vedle :)

Kdybych měl výše uvedené shrnout, tak asi takhle - jde o podprůměrnou arcade racing hru, která někoho může chvíli bavit. Mě nebavila. Už jen podle toho, že v USA se prodává jen za $30 místo obligátních $50, svědčí o její kvalitě a sami si jistě uděláte obrázek o tom, do jaké kategorie asi Road Wars patří. Škoda, dalo by se z tématu určitě vydolovat víc. Navíc mám ještě trošku zmatek v tom, kdo vlastně Road Wars vytvořil - z počátku byla hra presentována pod hlavičkou Intense Game (Road Wars měla být jejich prvotina), ale jejich stránky zmizely a místo nich je nyní na krabici uvedena společnost InterActive Vision.

Road Wars
Výrobce: Interactive Vision
Distributor: Virgin Interactive
Minimální konfigurace: Pentium 200 MHz, 32 MB RAM, 3D karta se 4 MB RAM
Doporučená konfigurace: Celeron 300 Mhz, 64 MB RAM, 3D karta s 16 MB RAM
3D karty: ano
Multiplayer: ano
Verdikt: Škoda, z tohoto tématu by se jistě dalo vydolovat víc.
Hodnocení: 33%

Autor:




Nejčtenější

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Další z rubriky

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Strafe
RECENZE: Střílečka Strafe vám spočítá, kolik krve jste prolili

Současná doba přeje odvážným experimentům. Strafe se možná na první pohled jako jeden takový netváří, ale pod maskou retro akční hry se skrývá nečekaná...  celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.