Špatně nastavený ekonomický model hry Star Wars: Battlefront 2 udělal z takzvaných lootboxů veliké téma, které proniklo dokonce až do nejvyšších pater politiky. Nizozemsko a Belgie byly prvními státy světa, které tuto poněkud kontroverzní obchodní praktiku spočívající v prodeji digitálních doplňkových balíčků s náhodným obsahem zakázaly (psali jsme tady).
Hra Rocekt League od společnosti Psyonix sice v této oblasti patří k těm „hodnějším“, protože takto prodává pouze kosmetické ozdoby, nikoliv skutečné herní výhody (jako třeba v sérii FIFA od Electronic Arts), ovšem stejně se od této praxe rozhodla dobrovolně ustoupit.
Do konce roku tak slibuje lootboxy ze své hry zcela odstranit a nahradit je novým systémem, který mohou hráči znát například ze hry Fortnite. Dopředu tak bude jasně patrné, co si každý za své peníze kupuje.
Tento krok byl oznámen jen pár měsíců poté, co vývojáře odkoupila firma Epic, která provozuje vlastní digitální obchod konkurující zavedenému Steamu (psali jsme tady).