Rogue Galaxy - preview

  12:00aktualizováno  10:41
Jsou hry, které šokují grafickými detaily. Jiné pro změnu rozlohou herního prostředí. A pak jsou takové, které obojí kombinují do dokonalosti. Například Rogue Galaxy.

Rogue Galaxy Nikdo z hráčů asi nezapomene na hru Frontier. Hit éry osmibitů, vektorová grafika, nekonečný vesmír, zkrátka hra pro věčnost. Dodnes unikát, jaké se rodí jednou za epochu. Těžko zapomenout také na TES II: Daggerfall. Na PC zázrak, který prostě nešlo celý prochodit. Neustále generoval nové dungeony a obří exteriérový herní svět. Také unikátní nekonečno. Zkuste si představit křížence těchto her. Že to jde jen obtížně? Ono se to ale opravdu podařilo.

Rogue Galaxy si totiž tak trochu vybírá z obou těchto her. Za kormidlem sedí velmi schopní chlapci z Levelu 5, jejichž obdivovaný obrovský a překrásný svět Dragon Questu VIII pro PS2 se stal obdivovaným megahitem. Dokonce si z něj převzali i propracovaný cel-shading, který perfektně pro potřeby Rogue Galaxy vyhovuje. A samozřejmě megalomanskou touhu. Vždyť otevřený svět DQ VIII s jeho nádhernými stromy a vlnící se travou, překrásnými městy i postavami, obdivují takřka všichni hráči.

Rogue Galaxy

Nebylo by to japonské RPG, kdyby se nemíchala naprosto nesouvisející prostředí a období.

Původně neměli tvůrci žádný skromný cíl. Chtěli stvořit v jistém směru pokořitele Frontiera. Jejich vesmír měl být totiž také nekonečný, ale pak japonský cit pro důkladnost nakonec omezil touhy na „pouhou“ galaxii, čímž bylo možné se vyhnout náhodnému generování světů a zachovat unikátnost každého z nich. A vyplatilo se to. Platí, že někdy méně bývá více. Zvláště když to slovo méně musíme dát do obrovských uvozovek.

Nebylo by to japonské RPG, kdyby se nemíchala naprosto nesouvisející prostředí a období, a tak se není ani čemu divit, že se ocitáme ve světě, kde jsou vesmírní piráti, kteří brouzdají kosmem na těžko uvěřitelné raketové superplachetnici, která jinak ovšem vzhledem jako kdyby vypadla z příběhu středověkého piráta Černého korzára. Do toho pochopitelně supertechnologie, roboti, kouzla, monstra, onen geniální konglomerát japonského neskutečna. Hra vypadá skutečně jako kreslený film, planety jsou Rogue Galaxy plné fantastických měst, ale i hustých lesů, kde všude čekají dobrodružství. Grafika přitom oplývá tak neuvěřitelným množstvím detailů a takovou volností pohybu, že to vyráží dech. Na slovo loading, které tolik pije krev hráčům Oblivionu, můžete zapomenout. Streaming je odvedený tak profesionálně, že vyběhnete z domku na náměstí, branou do okolní přírody a ani jediné okénko loadingu, žádná zadrhávání.

Pochopitelně není možné předpokládat, že se setkáme s otevřeným prostorem typu Dragon Questu VIII. To už bychom toho po tvůrcích chtěli příliš. I ta nejrozlehlejší prostranství jsou ohraničená, ovšem natolik šikovně, že nenarazíte na neviditelné bariéry, které jsou prokletím jinak naprosto geniální Grandie III. Výborně vyřešili tvůrci lesy, kde prostě do křovin vběhnout nelze, ale ani se tomu nedivíte, jako to poměrně dost iritovalo u Resident Evilu 4. Inu, cel-shadová grafika má nesčetně výhod. To, co by v realistické vypadalo nešikovně, cel-shading krásně zastře.

Rogue Galaxy

Nechte se nést hvězdným větrem po galaxii.

Také postavy vypadají tak podrobně, že s úžasem smekáte nad jejich detailností a i když je ve hře možnost pohledu vlastníma očima, nějak vám nedojde, že přece jenom náměstí bývají mimo období moru či těsně pofrontového období přece jen poněkud zaplněnější. Když už byla řeč o Oblivionu, nedá mi právě tento drobný nešvar z jinak geniální hry nepřipomenout. Podobně "zalidněné" jako v Oblivionu je to i v Rogue Galaxy. Když se projdu oproti tomu jakýmkoliv městem Final Fantasy XII, tak si připadám jak na Václaváku uprostřed turistické sezóny. Tím nechci Rogue Galaxy po technické stránce shazovat, prostě každá hra si šetří výpočetní výkon na to, co autoři považují za důležité, a je fakt, že potýkat se s Final Fantasy XII je patrně pro veškeré dosud vyšlé hry docela problém. Přesto až budete moci srovnávat oba tituly, Rogue Galaxy skutečně vychází z hlediska vizuálního dojmu s naprosto čistým štítem.

Rogue Galaxy Dost o vzhledu. Boje. Ačkoliv jsme v typickém japonském RPG, bojuje se tu tvrdě akčně. Tedy meče a palné zbraně. Samozřejmě se spoustou RPG prvků, ale tentokráte se sází trochu více na šikovnost prstů. Hrdina naštěstí nechodí sám, takže máte AI pomoc, která se, nemá si cenu nic namlouvat, pořádně hodí. Trochu mi vadí, že se na boj není možné připravit, nejsou tu sice typické náhodné souboje, vše běží v enginu hry, ale i tak bych uvítal možnost více stealth prvků.

Rogue Galaxy je v každém případě pastvou pro oči lidí, kteří si potrpí na originální design. Města a jednotlivé planety jsou naprosto unikátní, také raketová kosmická plachetnice působí dost impozantně. Je pravda, že zatím nejunikátnější létadlo od doby Final Fantasy IX je jednoznačně létající kolesový parník se třemi mohutně dýmajícími komíny z chystané Final Fantasy pro Nintendo Wii a nepopsatelné létající "cosi" z FF XII s plachtami, kolesy, vrtulemi a křídly, ale ani Rogue Galaxy netrpí nedostatkem originality. Kdo si například myslí, že hrůzu může Rogue Galaxy budit ostrozubý dinosaurus pouze v CGI pojetí, tak se v Rogue Galaxy přesvědčí o opaku. Grafika tu totiž připomíná natolik kreslený film, že vás to snadno vtáhne do nesmírně autentického prožitku děje. Jak známo, síly kresby a kresleného filmu jsou si právě japonští kreslíři dobře vědomi a v realistickém filmu až komicky působící reálie zde naprosto nevadí. Kdo má zkušenost s unikátním mixem CGI a kresleného filmu v podobě snímku "Wonderfull Days", je v obraze. A tak vám v Rogue Galaxy vesmírní piráti nepřijdou nijak komičtí, sledujete s poklidem, jak jejich raketová galeona proskakuje časoprostorovými branami mezi hvězdami, těšíte se jednoduše řečeno na další a další dobrodružství, která děj přinese. Užíváte si dalšího skvostu ze země vycházejícího slunce a zkracujete si tak příjemně čas čekání na patrně nejambicióznější hru této generace herních konzolí po Shadow of the Colossus, Final Fantasy XII.

Původně neměli tvůrci žádný skromný cíl. Chtěli stvořit pokořitele Frontiera.

Rogue Galaxy Nechte se tedy nést hvězdným větrem po galaxii, leťte na vlnách fantazie po oceánu nekonečna, ze kterého si Rogue Galaxy nabrala plnými dlaněmi. A až už nebude ve vesmíru žádné dobrodružství, které byste neprožili, až zanecháte nesmazatelný otisk na planetách, které jste navštívili, až projdete všemi těmi lítými boji, pak budete mít sotva čas chvilku vydechnout a jako úder bucharu na vás dopadne nejambicióznější JRPG všech dob, naprosto nenapodobitelná Final Fantasy XII. Hra, kvůli které stojí za to si pořídit japonskou verzi a jen se kochat těmi nejdokonalejšími interiéry a exteriéry, jaké spatřily dosud oči hráče. Zatím vztyčte plachty a vydejte se do kosmu s Rogue Galaxy. Litovat nebudete.

Index očekávání: 95%

Autor:


Nejčtenější

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...

Kvůli ukliknutí se ze hry stal nečekaný hit, vývojáři stejně nezbohatli

Evolvation

O tom, že i špatná reklama je stále reklama, se přesvědčili nezávislí vývojáři z nizozemského týmu HyperReuts. Poté, co...



Sedm nejtypičtějších výmluv chudáka hráče

Hráč na kokainu - ilustrační foto (Angry Gamer)

Za okny pomalu vychází slunce, na krku spousta povinností a rozechvělé prsty ospalého hráče se jen velmi neochotně...

RECENZE: Call of Duty: Black Ops 4 je pro sérii přelomovým dílem

Call of Duty: Black Ops 4

Veleúspěšné Call of Duty letos poprvé odvrhlo kampaň pro jednoho hráče a láká fanoušky na svoji verzi populárního módu...

Pět nadějně vypadajících komiksových her, z nichž se vyklubaly propadáky

Superman: The New Superman Adventures

Doufalo se v hodně, dostali jsme málo. Připomínáme pět komiksových videoher, které to projely na plné čáře.

Další z rubriky

Poslední Tomb Raider je ve slevě a autoři za to čelí vlně kritiky

Shadow of the Tomb Raider

Ani ne dva měsíce po vydání je hra Shadow of the Tomb Raider ve slevové akci. Někteří hráči nemohou unést fakt, že ji...

RECENZE: Co říká na počítačové závody Dakar 18 skutečný závodník?

Počítačová hra Dakar 18

Tentokrát jsme ponechali recenzi na opravdových profesionálech. Co na ambiciózní simulátor Dakar 18 říká expert na...

Další obětí nezájmu hráčů je střílečka Dirty Bomb, její vývoj končí

Dirty Bomb

Free 2 play střílečka Dirty Bomb už se žádného nového obsahu nedočká. Pro vývojáře je totiž ztrátová a tak svou...

České porodnice nedodržují standardy pro podporu kojení, ukázal průzkum
České porodnice nedodržují standardy pro podporu kojení, ukázal průzkum

Jak před pár dny informoval portál iDNES.cz, porodnice by podle UNICEF a Světové zdravotnické organizace měly dodržovat 10 kroků, které vedou k úspěšnému kojení. Podle průzkumu iniciativy Šestinedělky a České ženské lobby však všechny tyto kroky nedodržuje žádná z českých porodnic.



Najdete na iDNES.cz