Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rogue Warrior - moderní konflikt v kůži válečného veterána

aktualizováno 
Velmi ambiciózní střílečka s výraznými stealth prvky je postavena na příbězích válečného veterána, které vás zavedou do Severní Koreje.

Rogue Warrior

Rogue Warrior V roce 2006 došlo k ohlášení velmi ambiciózní akce zasazené do fiktivních moderních konfliktů. O ohlášení se netradičně postarala společnost Bethesda, známá spíše svými RPG projekty. Vývoj tak byl svěřen do rukou poměrně zkušeného studia Zombie. Po ohlášení však bylo ticho po pěšině a ve věci Rogue Warrior se nadále nic nedělo.

Hráči znalí poměrů si ruku v ruce s odborníky mohli říct, že je to jen další titul, u kterého tvůrci přecenili síly nebo se postupem času rozhodli, že pro ně není zajímavý, a tak jeho vývoj stopli. Tentokrát se ale stalo něco jiného.

Vývojářské studio Zombie svou práci evidentně nezvládalo a neodevzdávalo požadovanou kvalitu. V průběhu vývoje tak došlo Rogue Warrior ke střídání a hru dodělají Rebellion Games, kteří se v poslední době začínají opět dostávat do ráže. Pracují také na Aliens vs. Predator.

Rogue Warrior stále zůstává velmi ambiciózním počinem, kterému by nebylo proti srsti zabodovat podobně, jako se to povedlo Call of Duty 4: Modern Warfare. Tento titul dokázal, že hráči baží po konfliktech, jež jim výrazně připomínají neduhy současného světa, o nichž jsou každý večer zpravování v televizi.

Jenže, jak to udělat, aby hra působila co možná nejuvěřitelněji a zároveň bylo zábavné ji hrát. Tvůrci se rozhodli postavit ji na příbězích válečného veterána Dicka Marcinka. Pokud jste o něm Rogue Warrior neslyšeli, nebojte, že by vás někdo nařkl z nevědomosti – i pro nás je to první seznámení.

Jde každopádně o reálnou postavu člověka, který prokazatelně prošel těmi nejtvrdšími misemi, jaké člověk jeho generace mohl absolvovat. Zúčastnil se bojů ve Vietnamu či v sousední Kambodži. Svůj život zasvětil boji proti komunismu, byl i bodyguardem amerického prezidenta.

Zkrátka a dobře – Dick Marcinko je jedním z těch typů, o nichž se točí filmy. Bethesda chce dokázat, že se podle jejich příběhů mohou dělat i hry. Pravda, Marcinkův zjev postaršího hipíka s vousy a culíkem nekoresponduje zrovna s prototypem ideálního reka, s nímž by se hráči toužili sžít, ale aspoň působí autenticky.

Rogue Warrior se bude odehrávat na Rogue Warrior hranicích Severní Koreje a Ruska, tedy místech, která aktuálně znepokojují bezpečnostní experty, a tak hráči jistě nebudou proti, když dostanou možnost do konfliktu se zapojit. Samozřejmě tu půjde o jaderné zbraně.

Dick Marcinko funguje jako samostatný článek armády. Občas se sice dostane do mise, kde má k ruce i nějakého toho parťáka. Jeho síla však spočívá především v záškodnictví za nepřátelskou linií.

Tato role ve hrách implikuje plíživý prvek. A také, že ano. Neviděn a neslyšen, to je krédo, které si budete opakovat hodně často. Na druhou stranu, autoři si uvědomují, že si hráči chtějí také zastřílet, a tak jim to umožní.

Pochybujeme, že by se DickRogue Warrior kdy vypořádal s takovými přesilami nepřátel na vlastní pěst, ale tohle je zkrátka hra. Takže ve chvíli prozrazení, ať už nechtěné či zamýšlené, vezmete samopal a všechny hezky vystřílíte.

Za tímto účelem připravují autoři kvalitní krycí systém. Zatímco normálně hrajete z pohledu první osoby, jakmile se přikrčíte za nějakou tou překážkou, přepne se hra pro větší přehlednost do očí třetí osoby. Tehdy se dá snadno střílet buď naslepo, nebo cíleně, ale s rizikem, že budete zasaženi. Nechybí ani rychlé přemisťování se mezi překážkami. Však to znáte – krycí systém se nebude lišit od současných stříleček, kde je tak moc v módě.

Tvůrci si zakládají na tom, že budou oba hlavní elementy, tedy plížení a klasická akce, zpracovány na špičkové elementy. Jsou si Rogue Warrior totiž vědomi chyby, které se dopustila už celá řada podobných titulů, a sice, že ani jednu složku nezpracují pořádně a domnívají se, že dvě polovičaté práce dají dohromady jednu pořádnou.

Bohužel nedají, a proto je zapotřebí vypilovat detaily obou částí. Tudíž by střílecí part měl konkurovat nejlepším střílečkám a plížení se měřit s prvotřídními stealth akcemi. Když budete potichu procházet úrovněmi, narazíte pochopitelně na nic netušící nepřátele. K nim se můžete kradmo připlížit a zezadu je odpravit některým z extra brutálních způsobů.

Rogue Warrior si zakládá na kvalitním namixování obou elementů. Některé pasáže budou dané a zkrátka se jimi neproplížíte nebo naopak neprostřílíte. Jindy ale hráč dostane určitou svobodu volby. Rogue Warrior Někdo se tak bude plížit déle, jiný co nejrychleji vytáhne zbraň. Samozřejmě bude záležet i na tom, jak se vám bude dařit a zda nebude třeba reagovat na nečekané okolnosti.

Maličkostí, ale příjemnou, je angažování herce Mickeyho Rourka, který hlavnímu hrdinovi propůjčí svůj charismatický hlas. A ukázky znějí výborně. Marcinko při svém počínání často hláškuje a dává najevo svou nenávist vůči všemu politicky a vojensky rudému. To notně přidává na atmosféře.

Ani po grafické stránce nevypadá Rogue Warrior vůbec marně. Vtáhnout by vás měly otevřeně působící úrovně s úchvatnými výjevy či padající mlhou. Patřičná stylizace je pro autory důležitá.

Rogue Warrior Kromě bytelného singleplayeru se hráči dočkají i tradičně pojatého multiplayeru. Nepůjde o žádné velké experimenty, spíše jen o to, dobře si zastřílet ve víceméně známých módech. I když špetka stealth prvků by ani tady neškodila.

Zdá se, že Rogue Warrior konečně našel kýžený směr. Rebellion Games sice v poslední době překvapili takovým odpadem, jakým Shellshock 2 jednoznačně byl, ale svou předchozí produkcí dokázali, že umí opravdu dobré hry. A tahle by jim každopádně mohla sednout. Že se nic zásadního nepokazí, by měl zaručit i dohled Bethesdy, jež celý projekt financuje. Výsledek podrobíme zkoušce koncem roku.

Autor:




Nejčtenější

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Další z rubriky

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to,...  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
První dojmy: nový Assassin’s Creed mnohé naštve, ale hraje se skvěle

Vydali jsme se do Londýna podívat se, jak se povedl restart už poněkud vyčpělé série Assassin’s Creed. Všechny fanoušky můžeme uklidnit, Origins jsou přesně...  celý článek

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Kočárky, které přežijí i dva raubíře.
Kočárky, které přežijí i dva raubíře.

Přečtěte si recenze kočárků na eMimino.cz a vyberte ten nejlepší.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.