Evropa v době stěhování národů nebyla vůbec malebným místem, kde bychom chtěli trávit dětství a stáří.
Společně se startem nové epochy nabývá na důležitosti faktor náboženství, který tentokrát budete muset brát doopravdy v potaz, jelikož v mnoha situacích půjde o rozhodující prvek. Od nynějška jsou města, vesnice nebo jen obydlené části mapy buď pohanské nebo křesťanské. Třetí náboženství pocházející z Asie je v současné době v jednání. Vzhledem k tomu, že je podle autorů údajně poměrně těžké vytvořit fungující náboženský systém, nevidíme to se zařazením třeba takového buddhismu nebo hinduismu příliš optimisticky. Ale nechme se překvapit. V případě dobývání pohanského města křesťanským vojevůdcem, je třeba počítat s odporem, nejčastěji se projevujícím četnými povstáními. Rovněž jednotky získají mnohem méně motivace. Proto je třeba, ostatně podobně jako v samotném Rome: Total War, zničit nepřátelský chrám. Ale namísto toho, abyste zde vybudovali svatyni Jupiterovu, vystavíte zde pořádný kostal a započnete misijní činnost. Díky tomu budou kdysi pohanští obyvatelé převedeni na novou víru.
Jelikož je náboženství protkané skutečně celou hrou, nesmí chybět ani ve spektakulárních bitvách. Zde se projevuje především možností vyslat na bojiště duchovní činovníky, kteří, podobně jako oficíři, zvyšují morálku v jejich dosahu stojící armády. U křesťanů tuto činnost obstarávají kněží, zatímco pohané vysílají druidy. Kdo si právě pohrává s fantazií, která mu zprostředkovává obraz zařazení různých kouzel, nechť tyto kacířské myšlenky rychle zažene. Barbarian Invasion se pořád drží v mezích racionality. Realismus a historie je pro Creative Assembly pořád velmi důležitá, jakkoliv by dobře implementovaná zaříkadla mohla představovat přínos zábavě.
Úplnou novinkou v sérii jsou noční bitvy, které jedním slovem vypadají spektakulárně. Jaký konkrétní dopad bude mít tato vymoženost na různé taktiky jako například připlížení se, nám autoři zatím nechtěli blíže specifikovat. Jisté však je, že nepůjde jen o krásnou podívanou na déšť zapálených šípů, o ohnivých koulích z katapůltů nemluvě. Tvůrci si kažopádně se světlem a stínem vyhráli více než kdokoliv jiný ve strategickém žánru, takže nažhavte nejnovější grafické karty - budete je potřebovat. Ale i majitelé slabších strojů si přijdou na své. Minimální HW požadavky by se od původního Rome takřka neměly lišit.
Společně se startem nové epochy nabývá na důležitosti faktor náboženství, který tentokrát budete muset brát doopravdy v potaz, jelikož v mnoha situacích půjde o rozhodující prvek.
Osvědčený systém hry se dočká jen kosmetických vylepšení, ostatně stížností se na něj příliš nenakupilo. Akorát by na přání fanoušků mělo být přidáno na herním tempu. Toho chtějí tvůrci dosáhnout několika menšími změnami na strategické mapě. Především obrněné jednotky by se měly pohybovat o třídu rychleji a neploužit se teritorii jako s hnojem. Dále se pak dočkáme snížení ceny vybraných bojovníků, především proto, aby se ovládnutí světa dalo zvládnout do třiceti hodin herního času. I to je velice slušná porce, vezmeme-li v potaz, že se každá hra vyvíjí dynamicky a tím pádem jinak. Znovuhratelnosti se zde meze ani trochu nekladou. A je zde ještě jeden důvod: abyste si mohli zahrát za barbary, budete si nejdříve odbýt tažení za Římany. Teprve poté se zpřístupní další národy.
Řečí čísel se můžeme těšit na 85 nových jednotek, 21 neokoukaných budov a samozřejmě zřetelně rozšířený technologický strom s mnoha vývojovými větvemi. Slibováno je i vylepšení umělé inteligence, ale všichni víme, jak to s podobnými sliby nakonec dopadá. Kažodopádně, pokud by se podařilo eliminovat některé výpadky AI, byli bychom spokojeni, jelikož jako celek fungovala tato složka uspokojivě i v samotném Rome: Total War.
Řečí čísel se můžeme těšit na 85 nových jednotek, 21 neokoukaných budov a samozřejmě zřetelně rozšířený technologický strom s mnoha vývojovými větvemi.
Index očekávání: 85%