Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Romero: jak mě Carmack podrazil v Doomovi

  1:18aktualizováno  5:22
Romero: jak mě Carmack podrazil v Doomovi
John Romero Staré vzpomínky a možná i pohledy do nepřítomna vyvolá každému pamětníkovi rozhovor s Johnem Romerem, géniem za hrami jako Doom, Heretic, Hexen, Quake nebo za komerčním titanikem Daikatana, který s sebou vzal pod hladinu celou firmu ION Storm. Vzpomínky na první programátorské bloky Wolfenstein 3D a Doom jsou dojemné:"Udělal jsem instalační program tak krachu-vzdorný, že sám požádal o vrácení diskety, když jste mu ji v průběhu instalace vytáhli! (...) Všechna automatická dema v našich hrách jsou snímána podle mého hraní - skutečně jsem je nahrával až do mého odchodu z id Softu. (...) Napsal jsem dokonce editor k DOOMu, moje nejoblíbenější mapy jsou E1M7 a E1M5. (...) Nikdy jsem odchodu od id Softu nelitoval."
Mnohem více zajímavých informací a dokonce fantastickou historku o tom, jak Carmack napálil Romera při multiplayerovém Doomu, naleznete na adrese www.projectdoom.com. V současnosti je Romero slušný, ostříhaný, nepřekračuje povolenou rychlost a učí na univerzitě.
Autor:


Témata: Wolfenstein


Nejčtenější

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Další z rubriky

World of WarCraft: Mists of Pandaria
World of WarCraft ztratil 1,3 milionu předplatitelů, nejvíce v Číně

Populární on-line hra na hrdiny World of WarCraft zaznamenala za čtvrt roku propad 1,3 milionu předplatitelů. Aktivní předplatné má nyní 8,3 milionu hráčů.   celý článek

Getaway
Kam se hrabe virtuální realita. Vyzkoušeli jsme fenomén „exit games“

V pražském podzemí se objevila nová varianta „adventuření naživo“. S kamarády nebo rodinou se pokoušíte utéct řešením hádanek z uzavřeného prostoru, máte na to...  celý článek

The Evil Within
Hru od autora Resident Evilu bude pohánět stejná technologie jako Doom 4

The Evil Within je horor příští generace, a to obsahově i graficky. Titul totiž bude pohánět technologie id Tech 5, na které běžela například akce Rage a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.