Romero: jak mě Carmack podrazil v Doomovi

Romero: jak mě Carmack podrazil v Doomovi
John Romero Staré vzpomínky a možná i pohledy do nepřítomna vyvolá každému pamětníkovi rozhovor s Johnem Romerem, géniem za hrami jako Doom, Heretic, Hexen, Quake nebo za komerčním titanikem Daikatana, který s sebou vzal pod hladinu celou firmu ION Storm. Vzpomínky na první programátorské bloky Wolfenstein 3D a Doom jsou dojemné:"Udělal jsem instalační program tak krachu-vzdorný, že sám požádal o vrácení diskety, když jste mu ji v průběhu instalace vytáhli! (...) Všechna automatická dema v našich hrách jsou snímána podle mého hraní - skutečně jsem je nahrával až do mého odchodu z id Softu. (...) Napsal jsem dokonce editor k DOOMu, moje nejoblíbenější mapy jsou E1M7 a E1M5. (...) Nikdy jsem odchodu od id Softu nelitoval."
Mnohem více zajímavých informací a dokonce fantastickou historku o tom, jak Carmack napálil Romera při multiplayerovém Doomu, naleznete na adrese www.projectdoom.com. V současnosti je Romero slušný, ostříhaný, nepřekračuje povolenou rychlost a učí na univerzitě.

Témata: Wolfenstein