Ron Loo - česká šlechtická adventura

  • 2
Českých her, zvláště pak adventure, se na konec roku připravuje opravdu hodně. Ron Loo od týmu Peregridus je jednou z nich a zaujmout by nás měla zejména dvěma hlavními a celkem 20ti aktivními postavami. Pojďme se tedy podívat na první obrázky a informace přímo od tvůrců samotných.
Ron Loo

Snad všechny herně-vývojové týmy v České republice začínaly adventurou a ani první počin Peregriusů - Ron Loo - není výjimkou. Vzhledem k tomu, že česká hráčská obec však domácí adventury stále kupuje a vítá s nadšením, není třeba plakat nad stereotypními počátky domácích tvůrců (hlavně že vůbec nějaké jsou) a ani já zde nebudu hořekovat nad tím, že všichni začínají adventurama (které stejně v redakci všechny "vyžere" BigPeter a ostatní mají utrum) a raději přejdu plynule k popisu hry samotné.

Jejím hlavním hrdinou je mladý šlechtic Ron Loo (odtud název hry), na němž se osud opravdu krutě vyřádil. Nejprve jej zničil. Pak mu dal naději a opět mu ji vzal. No a nakonec mu dal nepředstavitelnou moc. Stručné? OK, trošičku to rozvedeme. Ron Loo se po smrti svého strýce ujímá úřadu vládce ostrovního království Arekan a má za úkol vyjednat smlouvy o vzájemné válečné pomoci čtyřech dominantních království. Až potud by bylo vše v pořádku, osud a hlavně tvůrci však chtěli tomu, že se Ron Loo z této cesty, na níž vyřeší spoustu zapeklitých problémů a zažije lásku i smrt, nikdy nevrátí.

Ron Loo

Autoři sami to komentují následovně: "Netradiční příběh na tradičním pozadí - to je oč tu běží. Motiv zvláštnosti doby před vypuknutím války patří sice mezi klišé žánru fantasy, ale v našem příběhu je toto jen pozadí. Stejně jako spousta dalších podobných věcí. Nemyslíme si, že máme patent na originalitu. Není takového člověka, který by dnes byl schopen přijít s něčím úplně novým. Myslíme si však, že originalitu je možno najít nejen v přidání zdánlivě nových prvků, ale zejména ve zvláštnosti pohledu na jednotlivé části celku a vyzdvižení těch aspektů, které jsou zdánlivě bezvýznamné a jinými autory často opomíjeny."

Ron Loo je a bude čistá point and click adventura. "Mění se jeho pohled na svět, jeho vztah k ženám i k sobě samému. Mění se i prostředí ve kterém se pohybuje. Tím se zákonitě mění i atmosféra. Jiná je v zalidněných městech, jiná v kamenných pustinách či mezi polorozpadlými zdmi, které pamatují i dějiny, jež lidstvo dávno zapomnělo," Ron Loo píší autoři a je fakt, že byste se tímto mohli nechat zmást (stejně jako já) a myslet si, že se ve hře objeví i prvky RPG, avšak vývoj postavy, o němž se autoři zmiňují, se bude odehrávat pouze na úrovni psychologické. "Mnoho lidí posuzuje kvalitu hry podle toho, jak dlouho průměrnému hráči trvá dostat se až k závěrečným titulkům. Nic proti tomu. U adventure žánru je to ale trošku složitější. Naše filosofie vychází z toho, že je lepší se deset hodin bavit, než se deset dnů nudit. Podle toho jsme také stanovili obtížnost úkolů, která se bude v průběhu testování ještě měnit. Stejně tak jsme omezili počet lokací, po kterých se budete moci pohybovat v rámci jedné kapitoly - nic nedokáže při hraní otrávit tak, jako putování po deseti lokacích, kdy většinu herního času zabere čekání, až postava dojde na druhý konec obrazovky," dodávají lidé z Peregriusu.

Jak to nakonec dopadne uvidíme. Hra má být v SVGA, což i přes zastaralost tohoto grafického rozhraní není na škodu, což dokazuje Ztracený ostrov, který je již hotov a čeká jen na to, až jej Bohemia Interactive vydá (mimochodem nevím, na co čekají, neboť červnový prodej se dal v pohodě stihnout). Na základě prvních obrázků si sice moc velkou představu o hře neuděláme, neboť jsou takové všelijaké a na screenshot jsem nikde nenarazil (nejvíce ho připomínají dva obrázky, které zveřejňujeme u této novinky, troufl bych si však odhadnout, že o screenshoty se však v tomto případě nejedná), snad nám však roušku tajemství odhalí demo, které by mělo být dokončeno počátkem prázdnin. A já už jenom dodám, že ve hře samotné bude 80 lokací, 20 aktivních (do děje zasahujících) a stejný počet neaktivních postav a dva hlavní hrdinové. Jak to nakonec dopadne uvidíme v prosinci, zatím to však vypadá, že se máme na co těšit.

Ron Loo


Témata: Testování