Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor o Cantrell City

  5:25aktualizováno  5:42
S modifikacemi pro Mafii se v poslední době jakoby roztrhl pytel. Dnes vám přinášíme rozhovor s autorem dalšího připravovaného modu s názvem Cantrell City, jenž vás vsadí do 21. století. Na co vše se můžeme těšit a jaké změny se chystají? Čtěte dále…

Cantrell City vsadí hráče do současnosti. Co vše bude ve hře změněno a jak daleko hodláte s úpravami jít?

Ve hře budou změněny všechny textury, některé jen částečně nebo s některými drobnými změnami. Město bude mít podobu fiktivního evropského města (např. budky budou od operátora T-Mobile či Vodafone, to jsou evropští operátoři). Hra bude také obsahovat zbrusu nové modely aut (dodávky, osobní vozidla, nákladní auta, ale i sportovní či tuningová auta) a zvuky. Hudba projde také předělávkou (někde ve městě Mafia Cantrell City bude hrát hip-hop jinde zase hardrock). Volná jízda a některé mise budou obohaceny o scripty. Z velké části hlavně volná jízda, kde se objeví několik zajímavých scriptů, např. lidé na ulicích, kteří na někoho čekají, vyhlížejí, netrpělivě přešlapují či řeší s policisty přestupky a mnoho dalších drobných úprav. Mafia projde dosti rozsáhlými úpravami.

Jak jistě víš, v přípravě je i konkurenční modifikace s názvem Pilsen Mod. I když to možná vyzní zvláštně, v čem si myslíš, že bude Cantrell City „lepší“ a v čem naopak „horší“?

Ano, o Pilsen Modu vím. Pilsen mod má podobu západočeského města Plzeň, od kterého nedaleko bydlím. Z toho co jsem viděl mohu usoudit jen to, že některé obchody si bohužel nejsou podobné, ale něco vypadá dobře, jsem zvědav s čím ještě konkurence přijde, každopádně si myslím, že mohu nabídnout více scriptů pro oživení města a nějaké přístupné interiéry ve městě. Hlavně je těžké porovnat české město a evropské, protože moje modifikace je tvořena na základě několika útržků, vzorů, předloh Evropy, evropského života. Snáze z mého pohledu by šlo porovnávat datadisk Contabile, pro který také pracuji a kde se objeví Lost Heaven v podobě typického českého města. Dále mám v plánu do hry zařadit co nejvíce automobilů, které budou vytvořeny výhradně pro Cantrell city. Každému sedne něco jiného, někomu evropské město, noční život a závody nebo Plzeň. Každý si ale vybere. Pokud pracuji s texturami výloh obchodů, tak jsou ze 70-ti % totožné podle toho, jak vypadají na předlohách či na fotkách. Takže určitá reálná podoba nějakého města či částí měst zde také je.


Doba, ve které se Mafia odehrává, je spjata s příběhem. Budete i do něj zasahovat, když se vše odehrává v současnosti?

Do příběhu zasáhnu jen částečně, spíše půjde o oživení volné jízdy. V dějové linii dojde k jen drobným kosmetickým změnám, někde ve hře přibydou psi či nějaké jiné překážky, které hráči ztíží hraní. Hra bude, ale celkově težší po nainstalování Cantrell city, třeba pouhým zaměněním zbraMafia Cantrell Cityní za nové. Původně byl ve hře Colt 1911, nyní ho nahradí zbraň z východu - Kyparis, v zásobníku má kolem 30ti nábojů a střílí celkem rychle což znamená, že ve hře budou vetší rychlejší přestřelky, hra se bude celkově ubírat rychlým tempem. Přeci jen jet 70km/h a 170km/h je něco jiného a teď si v té rychlosti představte přestřelku v autech mezi mafiáni, policií a samozřejmě Vámi.

V souhrnném infu o Cantrell City na homepage padla zmínka i o psech. Znamená to, že ve hře budou i zvířata?

Ve hře se objeví jen několik psů, na které byli hráči zvyklí. Tak například ve volné jízdě budou hlídat parkoviště, kde bude zaparkován vůz dražší značky, nebo budou spolu s chuligány střežit nějakou budovu či dům. O zařazení koček či papoušků opravdu neuvažuji :-) Myslím, že by se pro ně nenašlo využití ve hře...

Stalo se někdy při vývoji, že by si měl chuť s vývojem této modifikace praštit? Dá to hodně práce dělat na takové modifikaci?

Několikrát :-) U mne byl vždy velký problém něco dokončit, nápadů bylo celkem dost, ale problém se vždy vyskytl s realizací. Úplně první texturu do Mafie jsme vytvořili s kamarádem jen tak z legrace. Původní projekt byl Joke mod, udělali jsme ale jen pár textur a smáli se. Po nějaké době jsem se Mafií začal více a více probírat. Přidal jsem pár aut, ale pořád to nebylo ono. Jezdit s moderními auty ve městě, které je situováno do doby 30tých let mi vadilo, nejprve jsem jen zlehka upravil textury a pak mne napadla myšlenka moderního města, naučil jsem se se scripty a se zvuky, více jsem se zajímal o textury a snažil jsem se docílit, aby vypadaly co nejpřirozeněji, až jsem se dostal na současnou úroveň a myslím si, že některé výlohy domů vypadají opravdu reálně. Asi tak před měsícem či dvěma jsem se úpravám věnoval dost, cca 3-4 hodiny denně. V současné době dostala Mafia Cantrell Citypřednost škola, ale blíží se uzavření známek, a tak na pracích po uzavření klasifikace budu pokračovat dále velmi aktivně. Jelikož na modifikaci z 90ti % pracuji sám, tak to zabere spoustu času.

Kdy hodláš Cantrell City vydat?

Původní záměr byl vydat Cantrell City na jaře tohoto roku, ale vzhledem k aktuálnímu postupu práce a také osobním důvodům, maturita, se vydání posouvá minimálně o jeden kvartál. Je zde i možnost, že Cantrell City vyjde současně s datadiskem Contabile, ale je to nepravděpodobné, období prázdnin se mi spíše jeví jako reálná možnost vydání. Nehodlám vydat Cantrell City s chybami či nedokončené.

Je známo, že pracuješ i na neoficiálním datadisku Contabile. Na čem se konkrétně ty podílíš v jeho vývoji?

V týmu zastávám pozici hlavního grafika, ale přidal jsem i nějaké scénáře a nápady na mise. S grafikou souvisí ale i hudba a zvuky, o které se starám také já a celkově se snažím vytvořit z Lost Heavenu typické české město. Každý v týmu se navíc snaží o propagaci datadisku veřejnosti nebo jakýkoli způsob reklamy, chceme dát vědět lidem, že připravujeme něco tak velkého pro jednu z nejlepších českých her, kterou Mafia bezesporu je. Snažíme se i částečně zachovat původní styl, jakým byla Mafie, její mise a příběh provedeny. Na internetu již bylo zmíněno, že se ve hře vyskytne možnost hrát ve dvou obdobích, v současnosti či v 30tých letech, které projdou jen drobnými úpravami.

Pověz nám ale také něco o sobě. Co například rád děláš mimo práci na PC? Máš i jiné záliby? Mafia Cantrell City

Asi jsem se na začátku rozhovoru zapomněl představit, takže jmenuji se Tomáš Pondělík, studuji 4. rokem Sportovní a podnikatelskou školu v Plzni. PC je kromě přítelkyně, kámošů, hudby a aut, také hlavním koníčkem. Hrával jsem hokejbal, ale z nedostatku času jsem přestal. V současnosti trávím většinu času s kamarády na různých akcích. Času na nějaké vázanější koníčky není moc, připravuji se na maturitu a občas o víkendech (mimo zimu) pracuji u otce ve firmě. V budoucnu bych chtěl podnikat v oboru informatiky či se podílet na vývoji profi PC her. Možností je spousty a navíc mám před sebou vysokou školu, takže se ještě uvidí.


Chtěl by jsi nakonec něco vzkázat čtenářům?

Děkuji jim za podporu při tvorbě Cantrell city a věřím, že je nezklamu. Jsem rád, že se z malého projektu vyklubalo něco tak velkého, jako je právě Cantrell city, a to jen díky zájmu hráčů a fanoušků Mafie. Budu se snažit pokračovat v tvorbě dále a zlepšovat, co se dá a přinášet vám nové informace a věci související s Cantrell city. Děkuji za rozhovor.

Domovská stránka Cantrell City je zde.

Autor:



Nejčtenější

Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...

RECENZE: Kingdom Come naučí svět milovat českou historii

Kingdom Come: Deliverance

Nejočekávanější česká hra poslední dekády nezklamala. Je to sice o dost náročnější záležitost, než na jaké jsme si v...



Hrajete už Kingdom Come: Deliverance? Jak se vám zatím líbí?

Kingdom Come: Deliverance

Dnešní anketa je určena pro ty z vás, kteří už se ponořili do české hardcore hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance....

Dosáhl maximální úrovně ve střílečce Call of Duty jen pomocí nožů

Call of Duty

Lidé se u počítačových her baví různými způsoby. Hráče s přezdívkou TheseKnivesOnly baví hrát střílečky bez toho, aby...

Ubisoft cenzuruje nahé sochy ve výukovém módu Assassin’s Creed: Origins

Cenzura v Assassin’s Creed: Origins

Až příliš puritánsky se zachovali autoři hry Assassin’s Creed: Origins. V jinak historicky přesné hře totiž...

Další z rubriky

Dosáhl maximální úrovně ve střílečce Call of Duty jen pomocí nožů

Call of Duty

Lidé se u počítačových her baví různými způsoby. Hráče s přezdívkou TheseKnivesOnly baví hrát střílečky bez toho, aby...

Něco pro fandy World of Warcraft: rozdáváme pět sběratelek Legion

World of Warcraft

Aktuální expanze on-line hry na hrdiny World of Warcraft je na konci své cesty, do vydání další však zbývají měsíce....

Ubisoft cenzuruje nahé sochy ve výukovém módu Assassin’s Creed: Origins

Cenzura v Assassin’s Creed: Origins

Až příliš puritánsky se zachovali autoři hry Assassin’s Creed: Origins. V jinak historicky přesné hře totiž...

Najdete na iDNES.cz