Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor o CGM

  2:15aktualizováno  2:16
Již brzy se čtenáři dočkají řady změn na Czech Games Magazine a jeho opětovného spuštění. Co nového se na nás chystá? Oč se bude jednat a na co vše se můžeme těšit? Zeptali jsme se člověka stojícího v čele tohoto projektu, vystupujícího na internetu pod přezdívkou Jerry. Chcete-li se dozvědět více, určitě čtěte náš rozhovor!

Pověz nám na úvod něco o sobě a o celém projektu CGM obecně. Kdo jste, co chystáte a jaké jsou vaše cíle?

Stručně? To snad nemyslíš vážně :-).. Takže, jmenuji se Ondřej Nahálka a coby spoluautor konceptu Czech Games Magazine vystupuju pod nickem Jerrry na českém internetu bezmála již tři roky. Je mi 18 let a čtvrtým rokem navštěvuji střední školu v Boskovicích. Od malička se věnuji studiu programování, komunikace s lidmi a sledováním českých počítačových her, které až do dnešní doby prošly revoluční změnou. Czech Games Magazine je projekt propojující dvě strany bariéry - tvůrce počítačových her a jejich hráče. Co se týče redakce samotné, ta vyjednává vývojáře do diskuzí a řešení problémů dané počítačové hry. S příchodem Nového roku bychom rádi spustili nový layout s plně funkčními odkazy a započali spolupráci na další počítačové hře. Jinak, co se týče týmu samotného, je složen víceméně z lidí "z branže". Je to nezávislý tým tvůrců her a internetovŽhavé léto 3 a 1/3ých publisherů, kteří budou vypomáhat na vývoji českých her. A cíle? Havaj? :-D Ne, to ne... Hlavně navazovat nové kontakty a co nejvíce pomoci českým vývojářům :-)

Řekni nám něco více ohledně toho řešení problémů s počítačovými hrami. Co si pod tím můžeme představit?

Na to existuje poměrně rozsáhlá a vícecestná odpověď, ale pokusím se jí zkrátit. Dejme tomu, že si konkrétní člověk ( hráč ) koupí počítačovou hru a shodou okolností mu v ní něco chybí, v nějakém místě spadne nebo objeví chybu. Není pak nic jednoduššího, než napsat do fóra vyhrazeného té dané počítačové hře a my s jeho reportem učiníme další kroky, prodebatujeme s tvůrci a pokud to bude jen trochu možné, objeví se jeho návrhy či bugfixy v patchi. Na některé z českých her bude mít CGM podepsanou tzv. NDA, čímž si zajistí i možnou spolupráci mezi redakcí samotnou a vývojáři her

Znamená to, že potencionální hráč může přijít i s nějakým menším inovačním návrhem, která se následně objeví v oné hře?

Samozřejmě, jak jsem již řekl, je-li jeho návrh tak inovativní a hře by opravdu slušel, tak se jej tvůrce bude snažit implementovat :-). Tyto návrhy nám můžou hráči psát do speciálně vyhrazených diskuzí a tvůrce dané počítačové hry nám pak sdělí, které z nich použít. Křest ŽL 3 a 1/3

Kdy hodláte CGM tedy opět rozjet a jsou nějaké další větší novinky, které na čtenáře chystáte? Popřípadě jaké?

Rádi bychom CGM rozjeli den po Novém roce s kompletně novým designem od web designera GTA Planet, Pavla Forsta :-). Hráči se mohou těšit hlavně na primární náplň konceptu, aktivní fóra, nový layout, exkluzivní rozhovory, screenshoty, návody, profily českých vývojových studií, aktualizovanou databázi downloadů + několik freeware vlajkových her CGM. V současné době jsme také pokročili s vyjednáváním a vyměňováním infa s papírovými časopisy a navázali spolupráci s českým herním pořadem TOPGAMES. Samozřejmě jsem si nemohl nevšimnout, že po od prezentování CGM videorecenze začalo i několik dalších magazínů s využíváním obdobného stylu prezentace, což nás samozřejmě těší a rozhodně bychom chtěli v tomto duchu i nadále pokračovat. Máme mnoho možností spolupráce s nahrávacími studii.

JerryJako externisté jste pracovali také na pokračování úspěšné adventury Horké Léto 2 s názvem Žhavé léto 3 a ½. Jak jste se na vývoji podíleli a co vše pro to bylo třeba?

Ano, na Žhavém létu jsme opravdu spolupracovali, ale z hlediska dohody mezi tvůrci a námi není možné prozradit konkrétní postup při výpomoci s vývojem. NDA nám nedovoluje o podobných aktivitách mluvit :-). Chtěl bych však poukázat, že to nebyl jediný titul, na kterém jsme se již podíleli :-). Co pro to bylo potřeba ? Tým kvalitních lidí + kontakty :-). Pak už jen podepsat smlouvu a hurá do spolupráce :-). Chtěl bych také podotknout, že Jiří Král sepsal skvělý návod na hru, který je možné si přečíst na stránkách časopisu SCORE. Krom toho se má zanedlouho objevit i na webu Tiscali Games. Na hře jako takové spolupracovali : já, Tomáš Dřínovský, Radek Duba, Jiří Král.

Kolika členný tým stálých spolupracovníků teď tvoří CGM? Budete přijímat i další případné uchazeče o práci u vás? Popřípadě hledáte nyní výhradně někoho?

Stále hledáme kreativní lidi a je nám líto, že se nám dodnes nepodařilo odepsat všem potencionálním uchazečům z důvodu práce a studia. Krom programátorů HTML, CSS, webdesignerů aj. hledáme rovněž team programátorů C, DirectX or OpenGl, scénáristy, modeláře pro tvorbu charakterů a level designery pro tvorbu vlajkových freeware titulů. Co je pro náš důležité, je kvalita titulu, je samozřejmě možné, bude-li hra dostatečně kvalitní, dosáhnout jejího rozšíření coby Žhavé léto 3 a 1/3shareware či donateware. Kvalifikované či talentované lidi můžeme zapojit do tvorby komerčního titulu.

Na začátku jsi víceméně zmínil své koníčky. Máš třeba i jiné záliby mimo počítače? Co rád děláš ve svém volném čase?

I když volného času poslední dobou moc není a CGM včetně školy mi zabíraji větší část dne, tak jsem se dříve hodně zajímal o bojové sporty, aktivně judo, rád chodím na párty, diskotéky, hip hop akce, do kina, za holkama :-) No je toho moc. Ze sportů jsem dříve preferoval atletiku, to byly ještě doby základní školy, jinak pasivně fotbal, floorbal nebo ping pong :-). Samozřejmě se snažím zkoušet i věci, co mi nejdou, ale y nemá cenu tady rozebírat.. ;-).

Chtěl by si nakonec něco vzkázat čtenářům?

Těšte se, bude to stát za to, třeba se někteří z vás díky našemu projektu zviditelní, stanou se tvůrcem počítačových her a nebo uvidí svůj návrh/nápad v reálu. Je nám líto, že to tak trvá, ale někteří z lidí, jenž se nám nejdříve rozhodli pomoci, se po čase projevili jako neschopní a museli jsme začít stavět na jiném bodě.. Ale myslím, že současný team je ok, takže by už snad neměl být problém ke zdárnému dokončení.

Díky za rozhovor, přeji hodně úspěchů!

Děkuji, já vám taktéž :-)

Autor:


Témata: Grand Theft Auto

Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

Další z rubriky

KOMENTÁŘ: Umělá inteligence ve hrách. Patří jí budoucnost?

Shodan

O pokroku v herním průmyslu jsme si zvykli uvažovat s ohledem na celkovou úroveň grafiky, množství detailů a velikost...

RECENZE: Wolfenstein II pro Switch je pořád zábavný a krvavý. A rozmazaný

Wolfenstein II: The New Colossus

Poslední Wolf byl ještě větší pecka, než jsme čekali. Jeho příchod na konzoli Switch je proto hodně vítaný.

Hra Fortnite vydělala již miliardu dolarů, přitom je ke stažení zdarma

Fortnite

Za pouhý rok od vydání už hra Fortnite vydělala svým tvůrcům přes 20 miliard korun. Její popularita je přitom stále na...



Najdete na iDNES.cz