Co tě vedlo k tvorbě tohoto fan webu? Jak dlouho na něm už pracuješ?
O vývoji Hellgate:London jsem věděla už dlouho, ale na oficiálním webu se nic nedělo a informací bylo málo, a tak jsem to přestala sledovat. Můj zájem o hru se obnovil po recenzích hry někdy loni v březnu. Začala jsem slídit na oficiálním webu, dostala jsem se na flagshipforum, a protože si dělám webíky pro radost, tak jsem začala tvořit. Tak plíživě, protože jsem se současně učila používat grafický editor, jsem patlala hlavičku webu, sháněla obrázky, a v květnu jsem to „rozjela“.
Kolik se vás podílí na jeho tvorbě? Nebo se o jeho častou aktualizaci staráš sáma?
Zatím je to one woman show :-). Na začátku to nebyl problém, i když byl celý web „hand-made“ v html, protože informace se objevovaly sporadicky, a kromě humbuku okolo E3 nebylo moc o čem psát. Nedávno jsem přešla na redakční systém, takže je to pohodlnější, protože píšu jen text do šablony, a v téhle fázi hry myslím, že se to dá stíhat docela dobře. Kromě dvou německých a Hellgateguru jsou i ostatní HGL fansite jednomužné weby. Až bude hra vydaná, asi skončím s diablo blogem, a začnu se Hellgate:London věnovat naplno.
Dá hodně práce shánět všechny různé novinky po internetu?
Ze začátku to byla docela fuška ale jak jsem se vsomrovala do fansite programu a stala jsem se členem komunity ve flagshipforu, zjistila jsem, že je to bezva parta lidí, a předáváme si tam tipy a odkazy, občas se tam zastaví někdo z Flagshipstudios a zodpoví dotazy a pohodí nám nějakou kost k ohlodání. Je celkem sranda projet si některý den, když se něco stane, všechny fansite, a vidět, jak všichni píšeme o tom samém. Já mívám trochu zpoždění, protože to musím přeložit, Němci jsou velmi aktuální, ale oni jsou podporováni velkými herními servery a mají tam třeba 5-6 lidí. A zdá se mi, že tam, mezi těmi německými fansite to až tak přátelské není, asi jsou tam i finanční zájmy.
Hodláš pro čtenáře nějaké významnější změny? Máš v plánu nějaké větší novinky do budoucna? Pokud ano, jaké?
Samozřejmě, že bych chtěla více novinek, to víš, už jsem těžký závislák, ale dokud Flagships nerozjedou hlavní herní web, kde slibují data o postavách, zbraních a příběhu, a podcasty a videa, tak nezbývá než slídit po foru, co se kde šustne, skenovat webziny, kde se objeví rozhovor, a čekat na nějakou herní show. Teď to vypadá, že plánují něco velkého až na letošní E3. Mám HGL i v Google alerts ale teď se toho moc neděje. Všichni čekáme, co vypadne z nového komunity manažera, zatím se rozkoukává, ale vypadá, i z projevu, sympaticky. Takže, pokud bude něco na hlavním webu, tak to zobnu a budu překládat jak šílenec, ale má to samozřejmě jedno velké ale. Jestli bude někdo dělat českou lokalizaci, tak se bude pak lišit a všechno by to bylo na nic, protože by v pojmech byly nutně rozdíly. Takže budu opatrná s překladem skillů a zbraní, spíš se zaměřím na příběh a tu omáčku okolo.
Co tě tolik zaujalo na Hellgate London? Myslíš, že to bude Diablo v nové podobě?
Tak tohle je docela těžká otázka. Já už vlastně nevím, co byl ten prvotní impuls. Asi to, že to bude náhodně generované, ta dark atmosféra, a hlavně, že to bude RPG, které vypadá jako střílečka. Já totiž mám špatné reflexy, vždycky jsem měla, a třeba nestačím ani v Diablo na PvP, a tak jsem se střílečkama skončila někde i Heretica, a přitom mě vždycky lákaly. Tak se těším jak si to užiju, že je budu kosit. Navíc je dobré, že se to dá přepnout kdykoli do 3D, když je hodně dusno, a je pak vidět shora větší úsek a poloha nepřátel. Vypadá to, že taktika bude hrát důležitou roli, a nebude možné jen tak naběhnout do chumlu a řezat mečem přes pařáty :-) Co mě třeba moc nevzrušuje je to tolik propagované modifikování věcí. Já vím, chlapi jsou hračičkové, ti jsou schopni v Zy-el craftovat meč 4 dny ... Vývojáři zdůrazňují, že by tam mělo být to nejlepší z Diabla, ale jako nové Diablo bych radši viděla Diablo 3 :-)
Máš v plánu po jeho vydání tvořit i modifikace?
Já mody moc nehraju ani v Diablo, výjimka byl Zy-el, na tom jsem ujížděla snad půl roku, než jsem si vypracovala tak silná kouzla u elementálního druida, že se mi sekal komp :-) Takže – určitě je tvořit nebudu, ale pokud by byly třeba mapové, tak to bych brala, ale vzhledem k systému náhodného generování tohle asi nebude tak jednoduché. Na začátku jeden vývojář ve flagshipforu potvrdil, že se o modech uvažuje, ale tenkrát také ještě tvrdili, že HGL bude hlavně single hra, teď už to tlačí směrem k MMO, a o modech se mluví velmi vyhýbavě.
Kolik hodin denně věnuješ počítači a tvému webu? Hellgate web je tvůj jediný projekt?
Vlastně sedím u kompu každý večer, buď hraju, nebo píšu nějaké kváky nebo něco překládám - mám to jako koníčka, nebo jen tak slídím po netu. Weby mám čtyři .. hmm, je teď ta pravá chvíle na trochu selfpromoušn? Jo, ještě mám blog o Diablo2 a lživotě, web s návody pro grafický editor Photofiltre a webík o military sci-fi ze světa Honor Harringtonové. Všechna „grafika“ na mých stránkách je splácaná ve Photofiltre. Když už jsem se to učila, tak jsem vyrobila takový malý webík, a teď už je tam docela fajn partička lidí ve foru, kteří tvoří sqělé montáže, a já tam jen chodím zírat s otevřenou hu .. ústy.
Jaké máš ještě jiné záliby mimo počítač? Co tě baví, když u něj zrovna nesedíš?
Když se ukecám, že bych se měla zvednout od kompu (jde to těžko), tak jdu někam na kopec,. v létě jezdím na kole. Čtu, hlavně fantasy a sci-fi, ale jak to má písmenka, tak v nouzi schroustám skoro všechno.
Chtěla by si nakonec něco vzkázat čtenářům?
Mějte se hezky a těším se, že si zahrajeme Hellgate:London :-)