Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor o Scary Days

  6:05aktualizováno  6:30
Chystá se modifikace pro Half-Life 2 s názvem Scary Days, která nás zavede do doby mezi událostmi jeho prvního a druhého dílu původní hry. Neváhali jsme a zeptali se na podrobnější informace. Kdy se jej dočkáme a na co vše se můžeme těšit? Pokud se chcete dozvědět více, čtěte náš rozhovor!

Scary Days má být, jak je napsáno na domovské stránce, akční hororová akce. Na co více vsázíte? Na akci nebo horor?

R4z0r: Já, jako hlavní (a vlastně jediný :)) level designer, budu usilovat především o dynamickou akci, kterou bude atmosféricky doplňovat hra světel a stínů s hororovými detaily. Na tu správnou hororovou atmosféru má však, podle mého názoru, vliv především hudba a zvuky, o tom vám už ale víc poví náš soundmaster.

goldluker: Pokud si troufnete zapnout repráky, tak si užijete horor se vším všudy, doslova ucítíte, jak vám zombies dýchají na krk.

Kdy jste vůbec začali tvořit tento mod a kolik lidí na něm pracuje?

 R4z0r: Modifikaci jsem začal tvořit sám, někdy kolem července minulého roku, byl to původně jen malý osobní projekt, který však později, po příchodu dalších členů dvou členů a začátku spolupráce s Cheroke Teamem, přerostl v něco trochu Scary Daysvětšího než jsem očekával, z toho důvodu to bylo z počátku dost špatně zorganizované, neměl jsem napsaný ani pořádný design dokument a i samotný příběh byl nedomyšlený, dnes už je ale tohle všechno naštěstí v pořádku a už nezbývá nic jiného než jen pracovat a doufat, že se nic nepokazí.

Jakou práci každý z vás zastává v týmu?

R4z0r: Já zastávám post hlavního level designera, dále jsem autorem scénáře, webmasterem a v neposlední řadě i hlavním kecalem :).

Vaber: Já zastávám funkci programátora, takže mám na starosti např. chování zbraní, RPG prvky a bullet-time po programové stránce.

goldluker: Zastávám funkci zvukaře a “do všeho kecala“.

V nedávné době vás postihla nemalá příhoda, která měla za následek smazání dat z prozatím hotové první a jediné mapy. Chtělo se vám i přes to vše dále pokračovat ve vývoji? Jak jsou na tom práce nyní?

R4z0r: Po té nehodě to málem vypadalo na konec projektu, nešlo o to, že bych z toho byl nějak zdrcen, ale najednou se mi do toho už vůbec nechtělo, nadšení nějak opadlo a já jsem to neustále odkládal, až se z toho stala poměrně dlouhá doba nicnedělání, nakonec jsem si uvědomil, že když se do toho nepřinutím, tak už se nerozjedu a projekt opravdu skončí, to by byla ale škoda. Součastná situace je sice(na tu dobu co je projekt na světe) docela bídná, ale to se časem spraví ;).

Příběh zní vcelku lákavě. Jak moc důležitý bude? Povězte o něm čtenářů více…

R4z0r: Jediné co vám v součastné době můžu(chci) prozradit je to, že příběh nebude mít klasickou ani přiliž složitou zápletku s mnoha postavami, bude se spíše jednat o jakési nahlédnutí do života (vlastně i neživota :)) několika lidí v několika ne moc vydařených dnech, mohu vám ale slíbit, že i v tomto jednoduchém příběhu se setkáte s několika načekanými zvraty.

Možná je to předčasná otázka, nicméně by mnohé hráče jistě zajímalo, jak dlouhá bude hrací doba? Máte již nějakou představu o celkové délce?

R4z0r: Mělo by to vyjít tak na 5-6 hodin čisté hrací doby, což znamená, že první dohrání zabere hráčům j Scary Days eště mnohem více času, je to ale jen předběžný odhad může to být míň, ale klidně i víc.

Jak to budete řešit s hudební stránkou hry? Budou na hráče čekat nějaké nové skladby?

goldluker: Tak hudební stránka hry bude úplně nová, i když silně inspirovaná hl2. Hráči se mohou těšit na přibližně 10 nových skladeb a mnoho atmosférických ambientů. Pokud vše půjde tak jak má, tak se můžete těšit jak na hororové skladby typu ravenholm, tak i na temnější metal.

Kdy se asi dočkáme Scary Days? Plánujete jej vydat ještě tento rok?

R4z0r: Obávám se, že tento rok to určitě ještě nebude a pokud náhodou ano, tak pravděpodobně až jako vánoční dárek.

Co vás vůbec vedlo k tomu tvořit mody? Hodláte i po jeho dokončení dále pokračovat ve tvorbě jiných modifikací?

 R4z0r: Mě osobně vedl k tvorbě instinkt, víc k tomu nemám co dodat a po dokončení modifikace se určitě ještě do něčeho pustím, zvlášť když bude mít Scary Days takový pěkný otevřený konec ;).

Vaber: Chuť tvořit, nic víc ;) A rozhodně se hodlám v budoucnu ještě do něčeho pustit.

goldluker: Mě zase to, že jsem se prostě pod něčím chtěl podepsat, jinak do budoucna mám pár nápadů.

Jaké máte jiné koníčky mimo tvorbu modifikací?  Scary Days

R4z0r: Tak asi jako většina lidí rád poslouchám hudbu, v součastné době hlavně rock a metal, nedávno jsem začal i s hrou na kytaru, taky se rád podívám na nějaký ten film, mé nejoblíbenější žánry jsou horory, zvlášť ty o upírech, a komedie. Z počítačových her mám v oblibě kromě On-line FPS akcí také RPG, jako je třeba hra Vampire The Masquerade – Bloodlines, a nebo RPG využívající systém D&D, jeden čas jsem hodně hrával i MMORPG. Dále také obdivuji moderní výtvarné umění všech možných podob od obrazů, přes grafity, až po kerky. Co se týče mé další tvorby, věnuji se také web designu a psaní článků, hlavně tutoriálů, abych své znalosti předal dál, k tomu se ještě okrajově zajímám o spoustu dalších věcí, jak z oblasti IT, tak i mimo ni.

Vaber: Coding (C/C++, PHP+SQL), PC, Internet, RPG/MMORPG, fantasy, jídlo...

goldluker: Já taky rád poslouchám hudbu(metal), ale radši jí tvořím. Hraju na kytaru, s tím souvisí i to, že chci časem založit skupinu, pak samozřejmě pařím PC gamesy a občas si něco přečtu nebo se podívám na kvalitní film.

Chcete nakonec něco vzkázat čtenářům?

R4z0r: Snad jen, aby se jim v životě dařilo a aby jim čekání na modifikaci nebylo dlouhé.

Vaber: Těšte se!

goldluker: Ať se vám to líbí a let´s rock!

Autor:


Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

Další z rubriky

Předobjednávky v Německu už jen pro hry s přesným datem vydaní

Cyberpunk 2077

Pokud němečtí prodejci chtějí prodávat počítačové hry, než oficiálně vyjdou, musí nově svým zákazníkům sdělit přesné...

Dva roky po vydání bude No Man’s Sky takový, jaký měl být od začátku

No Man’s Sky Next

Do No Man’s Sky přibude opravdový multiplayer, možnost ovládat hru z pohledu třetí osoby, ovladatelné křižníky i ve...

Nová americká show kombinuje politickou debatu s hraním videoher

Reportér David Weigel (vlevo) zpovídá kongresmana Matta Gaetze (vpravo) v...

Renomované americké noviny The Washington Post experimentují s novým druhem zpravodajského formátu, který kombinuje...



Najdete na iDNES.cz