Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s Johnny R. z Mouse Sports

  12:00aktualizováno  11:23
Přinášíme vám exkluzivní interview s nejlepším hráčem Counter-Strike klanu Mouse Sports z Německa, který porazil vítěze loňského PG Challenge, rakouské Infernum po dlouhém a urputném boji i díky výborné taktice a koordinaci. Jeho jméno je Johnny R. Prosíme o potlesk.

Přinášíme vám exkluzivní interview s nejlepším hráčem Counter-Strike klanu Mouse Sports z Německa, který na PG Challenge Summer 2k2 porazil vítěze loňského PG Challenge, rakouské Infernum po dlouhém a urputném boji i díky výborné taktice a koordinaci. Jeho jméno je Johnny R. Prosíme o potlesk.
Johnny R. je jedním ze šestice hráčů, kteří tvoří tým Mouse Sports, jeden hráč tedy zůstává v záloze. Hráči pocházejí z Berlína a Bavorska, na tréninky mají jen víkendy. Counter-Strike hrají tak zodpovědně, že si neudělali v poslední době čas na nic jiného - kromě Warcraft 3.

Johny R. - nejlepší hráč CS klanu Mouse Sports

BonusWeb: Jak dlouho již CS hrajete?
Johnny R: Původně jsem hrál klasický Half-Life Deathmatch, pak jsem postupně začal hrát mody, jako Day of Defeat, nebo Action Half-Life a ta nějak jsem se tak dostal k CS. V té době jsem začal používat ISDN, které mi otevřelo cestu do světa online hraní a začal jsem tak hrát na public serverech. Zpočátku mně CS tolik nebavilo, hlavně proto, že hra nebyla nijak organizovaná, hrálo se spíš každý sám za sebe. Později, když začal být Counter-Strike více populární, to byla tuším verze Beta3, začal jsem mu postupně přicházet na chuť - začaly se vytvářet týmy a rázem se začalo spolupracovat a hraní CS se stalo setkáním s kamarády a dostalo tak nový rozměr.

Myslíte si, že na úrovni na jaké hrajete, jsou hry stále zábavou, nebo to již začíná být něco jako povolání?
Zcela jistě jde stále o zábavu, ale když hodně trénujete, je jasné, že vás to po určitém čase začne nudit - například když musíte hrát se slabými protivníky a nejste nuceni hrát naplno, tak vás to nemotivuje k lepším výkonům. Ale pokud je dobrá konkurence a musíte hrát na sto procent, je to velká zábava.

Mohly by se pro vás hry třeba někdy stát plnohodnotným povoláním?
Dá se o tom přemýšlet, ale pokud není ze strany ostatních "nehráčů" vidět žádná změna v tom, jak se na hry dívají, a říkají si, že jde pouze o hraní a zábavu, pak asi ne. Na nejvyšší úrovni jsou hry stejně náročné jako sporty, jen nejsou podporovány, například ze strany sponzorů - hráči nemají měsíční příjmy a prakticky se z hraní žít nedá. To znamená, že hráči nemohou hrát "na plný úvazek" a nemohou hrám obětovat tolik času, kolik by mohli v opačném případě, kdy by byli finančně podporováni. Ale v jiných částech světa, například v Rusku nebo Koreji, se tato situace začíná zlepšovat - problém je v tom, že jde o jiné světy, ale doufám, že tento pokrok přijde i do střední a západní Evropy.

Jak jste spokojeni s organizací zdejšího turnaje? Je srovnatelná s těmi západoevropskými?
Například herní počítače v Tourney hall jsou velmi kvalitní a mnohdy daleko lepší než ty na největších německých LAN party. Jediná nepříjemná věc je teplota v hale (200 Athlonů celkem topí - pozn. red. :o) - je to velmi náročné, protože při vytížení jako je tady často sedíme u herních PC velmi dlouho. Ale jsme potěšeni, že hraní je po všech stránkách naprosto bezproblémové - jak počítače, tak síť fungují na sto procent.

Je zde nějaký klan, ze kterého jste měli respekt?
Ano, počítali jsme s tím, že Infernum bude asi nejtěžším soupeřem. Jsou velmi silní a my z nich měli již před turnajem obavy, nakonec jsme je však porazili. Dalším klanem, na který jsme byli zvědaví, jsou finští Coercere, kteří jsou trochu tajemní a zatím mají lepší výsledky než Infernum, poněvadž jsou stále v sekci Winners Bracket (PG CS Challenge se hraje systémem pavouků - kdo vyhrává, postupuje pavoukem Winners Bracket, kdo prohraje, sestoupí do pavouka Loosers Bracket. Kdo prohraje dvakrát, vypadává - pozn. red. ), ačkoliv ještě nehráli s námi :o).

Co je váš největší herní úspěch?
Zatím jsme bohužel nenasbírali mnoho úspěchů. Měli jsme třeba trochu nešťastné páté místo na turnaji Clan Arena, pak několik dobrých umístění na LAN parties v Německu, takže první místo na PG Challenge je pro nás rozhodně jeden z nejcennějších úspěchů.

Hrajete ClanBase?
Ne, systém ClanBase je nevýhodný v tom, že pokud týmy zjistí, že jste moc dobří, nevyzývají vás na souboje a vy pak nemůžete získávat body - to pro nás není příliš zajímavé :o)

Má klan Mouse Sports nějaké sponzory?
Zatím žádné nemáme, ale třeba se nějací najdou.

Autor:


Témata: Half-life, Warcraft


Nejčtenější

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

Layton's Mystery Journey
Nová hrdinka, stará a dobrá hratelnost. Recenze Layton's Mystery Journey

Další díl z hádankářské série Professor Layton vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku, je o něco víc „casual“, jinak ovšem zachovává všechny dobré stěžejní prvky....  celý článek

Další z rubriky

Tracer z Overwatche
Blíží se sportovní revoluce? Vše, co víme o chystané lize v Overwatch

Již letos v prosinci začne zřejmě největší událost v historii progamingu. Blizzard spustí úvodní sezonu ligy ve hře Overwatch, která by časem mohla konkurovat...  celý článek

Sherlock Holmes: The Awakened
Kniha vázaná v lidské kůži či podivná hra TRIHAYWBFRFYH. Mýtus Cthulhu

Herní průmysl si od jiných médií půjčuje motivy a nápady odnepaměti. Nikoho nepřekvapí, že již na samém počátku sáhl i do pokladnice jednoho z nejkultovnějších...  celý článek

Phantasmagoria (PC)
Hrajete někdy retro? Co jste si pustili naposledy?

Vracíte se ještě ke starým hrám, nebo se naplno věnujete hraní současné produkce?  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.