Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor se SiViNem

  2:00aktualizováno  2:51
V tomto rozhovoru poznáte člověka, který vytvořil prográmek, díky kterému si majitelé US verze NFS: Carbon užívají českého překladu také ve videích. Samozřejmostí je i křížový výslech.

Takže tě vejménu naší redakce zdravím a první otázka bude klasicky mířena na tebe. Něco nám o sobě pověs.

Čaues, bydlím v Severnich Čechách. Přesněji kolem České Lípy. Je mi 19let a pokud by to někoho zajímalo, jmenuji se Milan Sivák , chodím pořád do školy. Jako vyučený elektrikář jsem nyní na nástavbě a tenhle rok mě čeká maturita (když mě k ní pustí ). V prváku jsem se spřátelil s učitelem výpočetní techniky, Ing. Janem Nožičkou, kterému za jeho rady moc děkuji. Ukázal mi základy programování - if, else, for, nebo tak nějak. Malinko jsem znal samoučení ve Visual Basicu. Potom jsem začal programovat sám, přičemž můj první projekt: Kalkulačka nesklidila zrovna 2x úspěchu. Později už to byla ale vědecká kalkulačka a malinko jsem se rozjel. Zanedlouho (podle učitele hodně rychle) jsem si vytvářel svoje funkce, složité smyčky a začínal jsem pracovat s databází. Začínal jsem vyvíjet svůj prográmek Pořadač, který byl zatím jen pro vlastní potřebu a později jsem ho dal i na internet. Najdete ho skoro na všech českých webech zabývající se softwarem. Potom co mi spousta lidí začalo psát, jak se jim program líbí a zda ho budu aktualizovat. proto jsem se rozhodl, že si založím web, kde budu lidem naslouchat a pomáhat jim. Vím, že na webu je takovýchto stránek již mnoho ale snažil jsem se o něco jiného. Návody tak podrobné, že to musí zvládnout snad každý. Přišlo na řadu PHP bez něhož by se stránky obejít nemohly. Začal jsem se tedy učit. Bylo to easy, a tak web vzniknul. Dále už celkem obstojně - si myslím - pracuji v Adobe Photoshop, a tak i design jsem se snažil udělat pěkný. Pokud by vás to zajímalo, tak na této adrese mám nějaké svoje obrázky.

Jak jde vidět, skutečně pestrá odpověď, díky které jde poznat, že patříš mezi schopné programátory. Můžeš našim čtenářům, respektive potenciálním programátorům říct, kam by měly schylovat první kroky ke slibné budoucnosti?

Pokud se dá tato budoucnost považovat za slibnou, tak určitě bych čtenáře odkázal na server Builder.cz, kde jsem nejednou řešil svoje problémy. A samotné programování jsem se učil neustálím testováním. Dělal jsem i to, co jsem nepotřeboval: vždyť ono se to bude jednou hodit. Takže pořad jen sedět u PC a cvičit a cvičit...

FarawayStudiosRozhovor

Dokázal bys orientačně odhadnout, kolik hodin jsi proseděl u programování? Baví tě tvoje práce stále? Jsou chvilky, kdy bys s tím nejraději sekl?

Orientačně? Někdy (skoro pořád) u toho sedím do rána, takže takových 2000 hodin asi ano. Moje práce mě baví natolik, že posledně jsem v písemce už neměl co psát, tak jsem tam rychle napsal zdroják, který mě napadl. Učitelka samozřejmě nechápala a bylo to za 5. Nesekl bych s tím asi nikdy. Zatím taková chvilka nenastala...

Doufám, že ani nenastane. Nicméně začněme krapet zostra. Jak je to s penězi? Už jsi vydělal nějaké? Žiješ si dle libosti?

Peníze si vydělávám po víkendech brigádou a o velkých prázdninách. Všechno se snažím kupovat si za vlastní peníze (auto, pc atp.) A myslím, že ano, žiji si dle libosti. Jsem spokojený. Peněz za brigádu je hodně a tak jsem spokojený. Jinak díky PC jsem si zatím nevydělal nic (nepočítam opravy u lidí a tak) ale programováním třeba. Je to pro lidi..jsem rád když můžu pomoct..Teď jsem si vzpomněl, že mi jednou (už nevím kdo) poslal kredit Kč 200,- za ten prográmek Pořadač. Děkuji.

Dovzěděli jsme se o tobě opravdu mnoho, nicméně pojďme k oné věci, díky které vznikl dnešní rozhovor. Prozraď našim čtenářům, na čem jsi pracoval posledně a čeho se to týkalo.

Po tom co vyšla herní pecka NFS: Carbon jsem se i já stal jejím šťastným majitelem. Velice mě potěšilo že je hra lokalizovaná pro ČR. Ovšem aby vám hra v CZ (US verze) fungovala, musí se upravit registr systému. Na internetu se ihned objevil malinkatý *.reg soubor, který to udělal za vás. Výtečně! Hra je v CZ, ale nastal další problém. Vyhráno bylo asi tak z poloviny. Hra je sice česky, ale hraná (renderovaná videa) se nezobrazovala a tím pádem vám tedy utekla příběhová linie hry. Na všech možných fórech se to zkoumalo a nikdo na nic nemohl přijít. Mě osobně to taky štvalo. Tak jsem otevřel složku hry. Projel jsem co má v sobě za soubory a během 10s mě to trklo. A pak jen rychle do C++ka a programovat...potom jsem svůj výtvor dal k sobě na web a uvedl linky na pár místech na webu. A už se to rozjelo! První den 500 lidí, další den 700 lidí a dnes koukám, už přes 400 a článek k dnešnímu dni četlo 1030 lidí, což jsou jen dva dny po vyvěšení. Super výsledek! Jsem nad míru spokojen.

Také my ti k úspěchu samozřejmě gratulujeme. Jak dlouho ti trvala práce na řečeném prográmku? Byly tam i nějaké velké, těžko řešitelné oříšky?

Děkuji. Práce trvala cca 10min a to jsem mezitím ještě něco jedl. Evidentně žádný problém nenastal. Malinko jsem musel zapátrat v nápovědě programovacího jazyka, protože program tohoto typu jsem dělal poprvé, ale třída Tregistry (pro znalejší) mi pomohla. Takže prográmek je to opravdu jednoduchý, ale mocný :) Ke stáhnutí je tady

Díky za parádní rozhovor a chceš našim čtenářům něco vzkázat? Mohou se například na tebe obrátit s prosbou nějaké práce, kterou bys udělal?

Také děkuji. Byl bych velice rád, kdyby se obraceli! Nejenom náměty na práci, ale i různé problémy. Rád řeším vzniklé potíže ohledně PC přičemž důkazem toho je i chat na jednom nejmenovaném hubu P2P sítě.

Autor:



Nejčtenější

První zahraniční ohlasy na českou hru Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Některé zahraniční servery již publikovaly recenze na českou hru Kingdom Come: Deliverance. Jak si vede? U kritiků...

OBRAZEM: Vychází Kingdom Come, přinášíme své dojmy po prvních 20 hodinách

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji sice pár...

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji pár dnů testujeme, ale vzhledem k jejímu obrovskému...



Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...

O Kingdom Come: Deliverance je v Česku zájem, mnohé obchody mají vyprodáno

Kingdom Come: Deliverance

Česká hra Kingdom Come: Deliverance sice vyšla teprve v úterý, mnohé obchody však měly rozprodanou většinu z první...

RECENZE: Subnautica je nejlepší podmořská hra všech dob

Subnautica

Podmořská Subnautica je na první pohled nenápadná hra, která se od svého vydání drží mezi nejprodávanějšími hrami na...

Další z rubriky

PC verze sci-fi hororu Dead Space je dočasně zdarma

Dead Space (PC)

Povedený, nicméně už deset let starý vesmírný sci-fi horor Dead Space je na PC dočasně zdarma.

RECENZE: Bayonetta 1 & 2 jsou špičkové akce se svůdnou hlavní hrdinkou

Bayonetta

Tuhle kočku moc dobře znáte. Kroutí zadkem, natřásá ňadry a střílí i nohama. To nemůže být nikdo jiný než Bayonetta....

Kreativní Nintendo Labo vypadá parádně. Nová videa představují software

Nintendo Labo

Nintendo Labo propojuje digitální hry na konzoli Switch se součástkami, které je nejprve třeba poskládat z papírového...

Najdete na iDNES.cz