Runaway: A Road Adventure

  • 194
V záplavě nových her představených na letošní E3 se objevila i jedna klasická grafická adventurka od neznámé italské firmičky Pendulo Studios. Jedná se sice o nenápadný a velmi skromný titul, o to větší překvapení by se z něj však nakonec mohlo vyklubat.
Runaway: A Road Adventure

V záplavě nových her představených na letošní E3 se objevila i jedna klasická grafická adventurka od neznámé italské firmičky Pendulo Studios. Jedná se sice o nenápadný a velmi skromný titul, o to větší překvapení by se z něj však nakonec mohlo vyklubat.

Autoři proklamují Runaway: A Road Adventure jako "velkolepou filmovou adventuru", z čehož lze usuzovat, že se bude jednat o výpravnou hru ne nepodobnou Broken Swordu s kvalitními animacemi a dynamicky se měnící hudbou (ovšem pouze za předpokladu, že nejde o plytké reklamní žvásty). Dále autoři hovoří o "fantastické real-time 3D renderované grafice" - Runaway: A Road Adventure i když si já pod tímto pojmem nedovedu představit nic konkrétního, soudě dle okolních obrázků se jedná o klasickou cartoon-like kreslenou grafiku. Ovšem bylo by ukvapené dělat předčasné závěry pouze z několika screenshotů, i když vypadají docela přitažlivě. Celá hra poběží v rozlišení 800x600 v highcolouru, přičemž některé obrazovky by ještě měly scrolovat všemi směry. Dále na nás čeká přes třicet minut kvalitních videosekvencí, plynulé změny kamer a v neposlední řadě i několik 3D efektů (real-time osvětlení, stíny a podobně).

O co ale ve hře půjde? Hlavním hrdinou se zde stává mladý student Brian žijící v New Yorku, kterého z neznámých důvodů přepadne banda mafiánských gangsterů. Runaway: A Road Adventure Později vyjde najevo, že mafie hledá něco, co je Brianovým majetkem... on sám však o ničem konkrétním nemá ani ponětí. Pln zoufalství a beznaděje se náš hrdina rozhodne mafii uprchnout, což se mu taky za pomoci záhadné striptýzové tanečnice podaří. Vydá se na velké dobrodružství, během něhož potká více než padesát různorodých charakterů (mafiánský vrhač nožů, opitý mexický svatý muž nebo stoletý americký indián). Které z nich však bude moci považovat za přátele a které nikoli, to už bude záležet jen a jen na nás - na hráčích.

Minimem ke spuštění hry by mělo být pouho-pouhé Pentium 166, což je mi sice trochu podezřelé, ale třeba mají v Pendulu fakt schopné programátory. Jsem tedy hodně zvědavý, co se nakonec z tohoto zajímavého projektu vyklube. Dozvědět bychom se to měli na jaře roku 2001.