Rune – RPG dle hracích karet

  • 1
Při pohledu na launch gamelist konzole GameCube musí všem „znalým konzolové scény“ dojít skutečnost, poukazující na rozdíl panující mezi hrami pro předchozí platformu Nintendo 64 a NGC. Konec konců stačí nahlédnout do samotné rubriky N64. Jednou z řady “noninfantile“ titulů bude právě Rune.
Rune

Mno, ještě k úvodníku. Je více než jasné, že poměr žánrů současných her pro N64 a těch, co se chystají (a mnoho dalších, co přijdou zároveň s rokem 2002) pro GameCube nasvědčují, že start NGC je více než odlišný od N64. Stačí se mrknout na prozatímní NGC gamelist a budete v obraze, než bys řekl švec…. Na druhou stranu by nebylo na místě bláhově se domnívat, že na GameCube konečně nebudou infantilní tituly.
Přesto již nyní jest nachystáno několik vyloženě “mature“ produktů. I když Rune mezi ně určitě nepatří, můžete s klidem počítat s tituly, jako je Biohazard (alias l) či podobně ražený Perfect Dark, či již dříve avizovaného

Tvůrci her Armored Core nebo King’s Field jsou momentálně velmi zaneprázdněni vývojem zbrusu nového RPG inspirovaného stolními hrami. Mám samozřejmě na mysli společnost From Software, která naposled prezentovala Rune na letošním Spaceworldu ve hratelné demo podobě. A nutno podotknout, že si již nyní získala spoustu dychtivých fandů. Přesněji řečeno – fanatiků s velkým F, kteří si rádi pohrávají s vlastní fantazií – a to nejenom u stolních her, ale i u těch počítačových.

Jak už jsem tedy uvedl, tvůrci Rune čerpají inspiraci zejména z karetních her. Ty jsou velmi podobné těm, co jsou k maní i na našem trhu např. Legend’s of the Five Ring’s, Magic The Gathering nebo Pokémon . Z čehož vyplývá, že nepůjde o sportovní hru či závody, ale o fantasy RPG. V tomto případě velmi akční a současně velmi “erpéčkoidní” záležitost.
Rune Děj Rune je zasazen do země s velkými královstvími a malými vesničkami, poli, jeskyněmi, temnými lesy - zkrátka fantasy á la dávnověk. Jednoho krásného dne se zdejší zemí prohnalo velké zlo. Zlo, které povraždilo ženy, muže, mužatky (ehm), děti a smetlo z povrchu velkou část jejich obydlí, včetně velkých měst. Existuje však síla, jež dokáže zlo dokonale vyhubit. Tato síla již jednou zdevastovanou zemi vytáhla z nejhoršího. Po několika letech se vše vrátilo do původního stavu. Kolem pěti království opět vyrostly vesnice a tamní život se vrátil do zaběhnutých kolejí. Aby se posléze kdesi v temném lese Pomerančového království opět objevilo nicotné zlo. Zlo v podobě temné mlhy. Každý, kdo přišel s touto noční můrou do styku, pak záhadně zmizel. Jednoduše, jako by se po něm zem slehla….

Samotný příběh se odvíjí kolem princezny Katii. Ta se snaží ve svém království najít poklad v podobě magických karet. Jinými slovy, usiluje o získání zbraně, kterou by dokázala tajemnou mlhu proměnit v minulost. Vy, jako hráč, se pochopitelně vtělíte do její půvabné podoby (softwarový souboj s Larou Croft je holt nekonečný :o)), kterou bude možno sledovat z pohledu třetí osoby. Cesta za kompletní sbírkou magických karet povede skrz obří světy, rozlehlá království, přičemž budete moci postupně využívat energii z již získaných karet, kterých by měla být rovná stovka. Jak se říká, těžce na cvičišti lehko na bojišti. Za pomoci karet tedy bude možné bojovat proti monstrům všech fantasy kategorií. Odměnou za úspěšné zdolaní některého z protivníků bude jistě nějaké to bodové ohodnocení, sloužící k získání více schopností. V bojích bude možné využívat „hodných“ monster, jejichž design je inspirován dobou prehistorickou.Takže bojová projížďka na hřbetě mamuta či obřího ještěra se jistě pozitivně projeví do celkového skóre hry. V podstatě lze říct, že bojový systém bude více než komplexní. Na tomto místě ho však nebudu rozebírat, neboť se mnohé (právě díky jeho složitosti) do vydání hry může radikálně změnit. Každopádně lze očekávat používání magie té nejvyšší kvalitky.

Rune

Tak co? Myslíte si, že by vám Rune padlo do noty? Těžko říci. „Hypování“ a jiné podobné mazání medu kolem otvoru…”ops“, chtěl jsem říct mazání medu kolem ústního otvoru se redaktorům (obzvláště externistům) nemusí vyplatit. Nejeden VIR totiž může v mailboxu autora onoho dílka skončiti :-). A tak mi nezbývá, než na závěr dodat následující: Bezpochyby je Rune ambiciózním titulem. Do jaké míry se ale spojení prvků karetní, akční a RPG hry osvědčí, ukáže jen,…ale vždyť pařani si to domyslí sami :o). „Ukáže jen správný redaktor správného magazínu videoher“- by infected anonym.
BTW: Jak vidíte drazí čtenáři a hráči, vše záleží především na vás. Konec konců, vy (my, já) jste (jsme, jsem) konečným spotřebitelem, takže by nebylo špatné využít prostoru k diskusi. Třeba na téma konzole vs. PC + RPG pro dospělé!
Jejda, málem bych zapomněl uvést datum vydání. Rune startuje v Japonsku pravděpodobně již na jaře. Jinak release pro Spojené státy a starou dobrou (některými vývojáři někdy zcela zbytečně opomíjenou) Evropu zatím ještě oficiálně ohlášen nebyl. „Videoherní bohové požehnejte Conquestu“, ehm tj. oficiálnímu dovozci a distributorovi NGC pro ČR.


Témata: princezna, software