Političtí vůdcové chtějí původce veškeré magie použít coby mocenskou hračku, xenofobové by se rádi zbavili ostatních ras
Příběh není u akčních RPG nic tak důležitého, v Ascaronu však chtějí dokázat opak. Dokonce si za tímto účelem najali legendárního vypravěče příběhů Boba Batese, kterého můžete znát díky vynikajícím titulům Shannara či Eric the Unready. Ten udělal tlustou čáru za prvním dílem, a aby nemusel navazovat, a přesto byla dodržena určitá kontinuita světa Ancaria, rozhodl se druhý díl umístit dva tisíce roků před ten první. Vládnoucí rasa vysokých elfů objeví zdroj prapůvodní energie, ovšem to s sebou kromě nepopiratelných výhod přináší i rozpory. Názory se různí především v tom, jak s drahým materiálem nakládat. Političtí vůdcové chtějí původce veškeré magie použít coby mocenskou hračku, xenofobové by se rádi zbavili ostatních ras včetně lidí atd. Inu, není divu, že se dříve malebný svět brzy ocitne v líté občanské válce, jejímž důležitým elementem se stanete.
I v Ascaronu se začali ohánět oblíbeným zaklínadlem „nutnosti rozhodování“, jež ovlivní další vývoj příběhu a vůbec chod světa. Popravdě to je v dnešních RPG vcelku tradiční esence, nikoliv však v těch akčních. Proto překvapí, že v Sacred 2 budete muset v zásadě volit mezi světlou a stinnou cestou, přičemž vám nikdo nebude a priori cpát, která je ta pravá a která nikoliv. Respektive cpát vám to budou všichni, ale každý trochu jinak, takže vyváženosti by mělo být učiněno zadost, a to tak, že skutečně bude jen na hráč, kterak se rozhodne. Přitom volby se jeví poměrně dramaticky. Hned na počátku budete posláni vyhledat skupinku vědců, již se vydali hledat další zdroj cenné esence. Zatímco na straně těch zdánlivě dobrých se budete snažit expedici pomáhat, zloduši jí budou naopak škodit a třeba její členy dokonce zabijí. Z neutrálního pohledu to skutečně může působit tak, že se druzí jmenovaní provinili proti obecným zákonům a jsou ti špatní, ve vleku herního děje ale nic nebude tak jednoznačně a časem se může ukázat, kdože se to úvodu zachoval lépe.
Zatímco na straně těch zdánlivě dobrých se budete snažit expedici pomáhat, zloduši jí budou naopak škodit a třeba její členy dokonce zabijí.
Sacred 2 ale nebude vyprávět jen pohnutý příběh jednoho fantasy světa, ale hodně se zaměří i na šestici hrdinů. Podrobněji odhalená byla zatím jen Serafka, kterou možná znáte z předchozího dílu. Je to také jediná postava, která zvládla přechod. Ostatní, tedy dryáda, inkvizitor, vznešená elfa, strážce chrámu a stínový válečník, jsou nováčky. Všichni rekové potom v rámci světa budou odhalovat a řešit něco ze své minulosti či zkrátka osudu. Například stínový válečník trpí zpočátku ztrátou paměti a zcela oprávněně se ptá na obligátní věci, jako kde je, odkud pochází a především, proč že je mrtvý. Odpovědi naleznete ve zhruba dvaceti pro tento účel připravených questech a je jasné, že zrovna tyhle úkoly nebudou spočívat v nějakém donášení nebo vyhlazování určitého počtu příslušníků toho kterého barbarského druhu, ale že budou navýsost napínavé a objevné. I zde se pak projeví, zda hrajete za světlo či za temnotu – buď se pomstíte svému pánovi, nebo se stanete rovněž vyvolávačem mrtvých. Hráč by se měl se svým charakterem naprosto identifikovat.
A bude to potřeba, protože v jeho společnosti stráví opravdu hodně času. Ancarie se rozprostírá na neuvěřitelných patnácti kilometrech čtverečních, přičemž autoři se dušují, že každý kousíček prostředí zpracovali vlastnoručně. Náhodné generování jednotlivých úseků tak rozhodně nečekejte, dokonce ani v dungeonech ne – ty ostatně celkovou rozlohu rozšíří o dalších pár kilometrů v podzemí. Stejně jako v předchůdci budete moci celým krajem procházet od samého začátku, ovšem některá místa pro vás coby začátečníka budou přeci jen nebezpečná. Každopádně se můžeme těšit na nesmírně malebné scenérie plné starobylé architektury, ale i přírodních úkazů. Viděli jsme monumentální koloseum, uzoučká horská cestička zase vede ke krásnému vodopádu. Navštívíte rovněž rozličná tavení, v nichž si tvůrci vyhráli s každičkým detailem. Na stolech leží talíře s nedojedeným jídlem, naproti stojí knihovna s různými svazky a opodál zase hořící svíčka. I procházka tady bude zážitkem. O to více potěší, že za celou dobu hry byste neměli narazit ani na jednu nahrávací obrazovku.
Autoři si uvědomují obrovskou porci, kterou si pro hráče připravili – vždyť tu mluvíme o více jak osmi stovkách questů! Proto si museli hodně vyhrát s designem, aby se bavili i lidé, kteří nemají tolik času, a přesto si chtějí užít hlavní zápletku. Tu by mělo jít dokončit za zhruba dvacet hodin. Přitom ale uvidíte jen zhruba třetinu zdejšího světa. Notoričtí dobrodruhové se vydají na výpravy v rámci vedlejších questů a budou se tak dostávat do přízně jedné z mnoha frakcí. V závislosti na tom a pochopitelně i na smýšlení, jež prochází celou hrou, bude potom vypadat také jeden z několika závěrů.
Autoři si uvědomují obrovskou porci, kterou si pro hráče připravili – vždyť tu mluvíme o více jak osmi stovkách questů!
Chystá se rovněž propracovaný multiplayer. Ascaron má ambiciózní ideu jakoby singleplayerového světa, který rozjede jeden hráč a další se mu do něj, pokud bude chtít, libovolně připojí. Společně pak budou chodit na výpravy apod. Chystají se však i deathmatchové arény. Popravdě jsme až zaskočeni, co všechno se pro Sacred 2 plánuje. Někdo tu prostě chce vytvořit ultimátní akční RPG, jež by nasadilo zcela nová měřítka. Pracuje na něm tým takřka o sto lidech, takže i podobně megalomanský rozsah by měl být zvládnutelný. Navíc už zdejší svět nemá být tak anonymní jako v jiných titulech tohoto žánru. Questy budou zapojeny do širšího příběhu, a vše by přes enormní velikost mělo působit konzistentním dojmem. Snad se to do léta příštího roku podaří.