Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sacred Underworld - RPG datadisk

  12:00aktualizováno  29. března 5:31
Vynikající kopie legendárního Diabla - Sacred, si okamžitě po svém vydání získalo spoustu fanoušků akčních RPG. Není tak divu, že se již brzy setkáme s rozsáhlým datadiskem obohacující svět o nová prostředí i čerstvé postavy.

Sacred Underworld Akční RPG Sacred bylo jedním z největších překvapení loňského roku a zároveň jedním z mála zástupců tohoto žánru, který byl loni až trestuhodně upozaděn. Přitom jsou akční RPGčka neuvěřitelně oblíbená, stačí se podívat na Diablo a jeho pokračování, jež patří k nejprodávanějším hrám všech dob a je všem jasno. Ovšem, jak už se mnozí proslulí designéři přesvědčili, není vůbec jednoduché kvalitně naklonovat letitý blizzardí koncept tak, aby byl širokou hráčskou veřejností přijat minimálně stejně jako vrchní pekelník. Zkoušel to Nox, Darkstone i Dungeon Siege. Žádný z těchto, ještě před vydáním do nebes vynášených, projektů v těžké zkoušce neobstál a ačkoliv nešlo o úplné propadáky, pokračování se dočká pouze silným Microsoftem zaštítěné Dungeon Siege. Loni se však objevilo Sacred a stalo se zřejmě nejúspěšnějším kopírovačem. Mluvit o pokoření Diabla 2 by možná byla až trochu moc silná káva, byť někteří se těchto slov nezdráhali použít, ale je třeba si rozhodně říci, že Sacred bylo a je vynikající hrou, která si o datadisk přímo říká. Společnost Ascaron se ukázala jako férová, když nedávno uvolnila bezplatný přídavek Sacred Plus, ovšem chtít po ní, aby do oběhu pustila regulérní Sacred Underworld add-on Underworld by bylo trochu moc. Věřím, že mnozí hráči si ho rádi koupí, poněvadž toho, jak se dozvíte z následujících řádek, nabízí opravdu hodně.

Jedním z hlavních vylepšení hry budou samozřejmě dvě zbrusu nové postavy, jež se zařadí k předchozím pěti.

Jedním z hlavních vylepšení hry budou samozřejmě dvě zbrusu nové postavy, jež se zařadí k předchozím pěti. První z nich je sympatický trpaslík. Jednou z jeho hlavních předností je fešná bambitka na zádech, kterou však trpaslík umí velice rychle vytasit a ještě rychleji vystřelit. Špuntovku můžete využít i coby hmoždíř a pokud by vám ani to nestačilo, není nic jednoduššího než postavičku vybavit jakousi variací na plamenomet. Především v úzkých prostorách je pak více než užitečné rozmístit několik min, zvláště pokud vás pronásledují nepozorní nepřátelé, kteří se pasti ve stech procentech případů nevyhnou. Avšak esenciálním předmětem mrňouse je právě bambitka a všemožné vylomeniny s ní spojené. Tak kupříkladu, když jí tasíte a zároveň zvolíte zvláštní „čtyřstřelu“, trpaslík efektně zaklekne a tarantinovským způsobem vystřelí kvarteto kulek přesně do Sacred Underworld svého protivníka. Stejně jako v původní hře, ani zde nebudou speciální schopnosti přístupné od samého začátku, ale budete kvůli nim muset pečlivě sbírat runy ze zabitých nepřátel, z nichž se pak vyklubou právě ony skvělé ability. Příznivci kovářského řemesla si trpaslíka dozajista zamilují, jelikož tento borce s sebou tahá příruční kovadlinu a může ji kdykoliv použít k vylepšení zbraní.

Ale ruku na srdce, co je to proti pocitu, když máte na zádech křídla a můžete se pyšnit titulem ex-přítelkyně hlavního padoucha. Zbytek z dua nových postav – démonka se obrátila k dobru a má rovněž hned několik vynikajících vymožeností. Tak kupříkladu se může klidně vznášet nad vodními plochami, kde často hledá chvíli klidu k léčení, když už je monitor přehlcen všemožnými padouchy lačnících po jejím těle. Ale trochu nalehko oděná mladá slečna toho umí ještě mnohem více. Mrtvé nepřátele může přeměňovat v chapadla, která po určitou dobu napadají ostatní monstra. Umí si také vytvořit fireball, jenž kolem ní rotujeSacred Underworld a sám se vypouští na protivníky. S ohněm si démonka vůbec perfektně rozumí, tudíž jí není cizí ani grilování pomocí ohnivé zdi. Další její specialitkou je zamořování prostředí pomocí jedů, jež nepřátelům pomalu, leč permanentně ubírají zdraví.

Abychom se mohli zúčastnit datadiskových dobrodružství, budeme si nejdříve muset vycepovat jednu, teď už ze sedmi postaviček, v již známém světě Ancara, a to až na 25. level. Pokud už máte nějakou postavičku vycvičenou, není problém ji importovat do Underworldu. Teprve poté je možné shlédnout uvozující intro filmeček datadisku, který pojednává o únosu miloučké princezny do podzemí. A kdo jiný, než démon Sakkara to mohl být, že? Autoři mluví o epickém příběhu, avšak my bychom v něj raději moc nedoufali, jelikož stejně jako v Sacred půjde především o akční zábavu a vylepšování hlavního charakteru. Každopádně bude nová zápletka rozdělena do čtyř kapitol se šesti dějstvími, v nichž se příběh bude rozvíjet pomocí četných animovaných sekvencí. Ascaron se snaží hru co možná nejvíce sjednotit a udělat z ní kompaktní, navazující celek, v němž by nemělo býtSacred Underworld nutné pochodovat dlouhé minuty. Tomu dozajista napomůže i nové podzemní prostředí, ve kterém si užijeme parádního kobkaření co hrdlo ráčí.

Ovšem Sacred Underworld rozhodně nebude tak temným kouskem, jak by se mohlo zdát. Znovu se totiž podíváme i na čerstvý vzduch a budeme obdivovat nové krásny Ancary. Lesíky, území pokrytá lávou či pirátská městečka budou kompletně nově vytvořená a ačkoliv se budeme pohybovat po již v minulém díle probádaných územích, měla by i tato být zpracována o něco jinak. Už tak značně rozsáhlý svět tak bude ještě o polovinu rozšířen, což neznamená nic jiného než dlouhotrvající porci zábavy. Recyklování starých známých NPC, monster nebo míst se zde naštěstí nedočkáme. „Vlastně jde o hotový druhý díl“, vysvětluje hlavní designér hry Aarne Jungerberg. Ano, obsahově tomu tak s největší pravděpodobností skutečně bude, avšak po grafické stránce je Sacred Underworld prakticky k nerozeznání od svého předchůdce, který ani v době svéhoSacred Underworld vydání nenastavoval nové standardy. Menšího liftingu se ale přeci jen dočkáme, především by měl být svět mnohem kompaktnější a pestřejší. Naštěstí se nic nebude měnit ani na vynikajících animacích postav, jež se ve 2D izometrickém pohledu snad ani lépe zpracovat nedají. Když už, tak jen v příjemných detailech – například trpaslík si před použitím plamenometu nasadí ochranné brýle. Hudba příjemně podbarví atmosféru a nezklame stejně jako zvuky. Především dabing je v neměcké verzi vyveden na jedničku, podobně by tomu pak mělo být i s anglickým namluvením.

Fandové Sacred se mohou těšit na spoustu vylepšení. Jedno z nejužitečnějších představuje tučné a na horní straně obrazovky umístěné znázornění životní energie právě atakovaného protivníka, čímž pádem byste ani v těch největších bitkách neměli ztratit přehled o tom, kdy už bude po něm. Německá verze se již chystá do obchodů a tvůrci z Ascaronu si dali velkou práci s betatestem,Sacred Underworld kterého se zúčastnilo na několik desítek odborných a tři stovky dobrovolných testerů s jediným předsevzetím – zamezit fiasku s bugy, jež hlavně v multiplayeru nastalo s uspěchaným vydáním hry.

Recyklování starých známých NPC, monster nebo míst se zde naštěstí nedočkáme.

Sacred celkem jasně ukázalo, že se dá vytvořit velice kvalitní obdoba Diabla a zaslouženě se těší pozornosti široké hráčské veřejnosti, která stejně toužebně očekává i mohutný přídavek Underworld, jenž vás provede mnohými a poklady vybavenými podzemními kobkami, nabídne dvě skvělé nové postavy – démonku a stylového trpaslíka. Stejně tak se můžeme těšit na výrazné rozšíření světa Ancara i na jeho povrchu. Zapomínat bychom pak neměli ani na výpravný, byť trochu klišovitější, příběh. Anglickou verzi bychom měli spatřit v horizontu několika týdnů, maximálně měsíců a už se nemůžeme dočkat!

Index očekávání: 85%

Autor:


Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Další z rubriky

Hordy zombie a mumie. Strange Brigade už ani nemůže být béčkovější

Strange Brigade

Strange Brigade je bezduchá kooperativní akce, v níž jde jen o nekonečné střílení zástupů nepřátel. I takové hry jsou...

Vypadá to jako Bioshock, ale není to Bioshock, co to je? We Happy Few

We Happy Few

Od prvotního návrhu prošla hra We Happy Few výraznými změnami. Místo sandboxové hratelnosti se teď soustředí především...

Nintendo na E3 opět ukázalo, že je úplně jinde než veškerá konkurence

E3 2018

Pomalu se blížím ke konci svých zápisků z letošní E3, a i když si dávám pečlivý pozor, abych „nenadržoval“ některé...



Najdete na iDNES.cz