Sacrifice - čarování ve velkém

  • 59
Tým Shiny (MDK, Messiah) už dva roky tajně ve svých kancelářích kutí novou hru. 3D realtimová strategie v nádherně graficky vyvedeném světě se bude jmenovat Sacrifice a stejně jako v chystaném Black & White ani tady nebudete nic stavět, zato si užijete spousty kouzlení a sesílání ne-tak-úplně-přírodních katastrof.
Sacrifice

Před vámi se rozprostírá kopcovitá krajina s dominující tmavě zelenou barvou, v údolích se krčí řídké hájky nebo osamělé stromy podobné plavuním, na svazích jsou vidět roztroušené menhiry a nad tím vším se klene fialovomodrá obloha s čarokrásnými tvary mračných cárů, které po nebi víří v synchronizovaném reji, jakoby nějaká neviditelná ruka určovala jejich dráhu. Právě se díváte na svět Sacrifice - hry, za kterou stojí tým Shiny (zodpovědný za 3D akční hry MDK a Messiah). Kromě přirozeného vlnění mraků na nebi a listí v korunách stromů je krajina zatím docela pustá, nehybná. Najednou se za nejbližší vyvýšeninou vztyčí titánská postava kouzelníka a nacvičeným pohybem paží vyčaruje malou postavu, která s žuchnutím dosedne do trávy a poslušně čeká na první pokyn svého pána. Ten se však zcela ponořil do náročného úkolu zhmotňování dalších a dalších služebníků, až jich před vašimi zraky stojí celá armáda (hrubým odhadem v počtu tak kolem sedmdesáti). Postavičky mlčky přešlapují na místě, dokud se kouzelník nerozhodne, že už si jich načaroval dost a nevyšle je na pouť ke vzdáleným vrcholkům, kde už v tuhle chvíli možná přešlapují desítky jiných postaviček, které si mezitím stihl vyrobit váš oponent.

Sacrifice

Některé nápady má Sacrifice očividně společné s očekávaným projektem Petera Molyneauxe Black & White. Už samotná postava kouzelníka je svými možnostmi podobná božské bytosti, za níž budete hrát v B&W. Například můžete vyvolávat různé přírodní katastrofy jako tornáda nebo záplavy, jimiž budete znesnadňovat postup vojákům nepřátelské armády. Životadárnou manu budete získávat z nepřátelských mrtvých těl, čímž budete praktikovat jakousi fantasy obdobu recyklace, protože za přispění vycucané many si vyčarujete vlastní nové potvůrky. Bojíte se, že při bojových scénách, na nichž se bude účastnit dohromady přes 100 postav, vám obraz bude neúnosně škubat? Zbytečně, protože Sacrifice používá technologii velmi podobnou té, která je použita ve hře Messiah, a která dokáže přidávat či ubírat polygony v závislosti na tom, jak dobrý máte hardware. Pokud se tedy po obrazovce prohání jen jeden bojovník, bude vykreslený mnohem detailněji, než když jich tam bude pobíhat padesát. Všechno dohromady to zní moc pěkně na to, aby to bylo hotové už letos v létě, jak Shiny slibují, ale zatím tomu budeme věřit.


Témata: Recyklace, Tornádo