Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Samurai Warriors - japonský klon

  12:00aktualizováno  4. září 12:09
Ne v každé hře máme možnost utkat se s desítkami soupeřů najednou. Ale zde to není problém. Zde se mrtvá těla počítají na stovky. Ale budou nás hromady poražených soupeřů těšit i v tomto dalším titulu od Koei?

Samurai Warriors Stejně jako řada Dynasty Warriors i Samurai Warriors pocházejí z dílny společnosti Omega Force. Právě proto se nemohu vyhnout neustálému srovnávání čtvrtého dílu Dynasty Warriors a recenzovaného titulu. Jedním a jediným podstatnějším rozdílem je to, že Dynasty Warriors nás přenáší do starověké Číny, zatímco se Samurai Warriors se s naleštěnou katanou vydáme do Japonska. A pokud čekáte, že Samurai Warriors jsou Dynasty Warriors jen v novém japonském „kabátě“, tak máte pravdu. Jenže onen kabát je maličko potrhaný a ušitý horkou jehlou. Abyste to nepochopili špatně, Samurai Warriors nejsou špatným titulem, jenže mají tu smůlu, že Dynasty Warriors jsou jednoduše lepší. A jestliže váš zajímá proč, tak to se dozvíte v následujících odstavcích.

Náplň misí není nějak překvapivá – máte na starosti dvě věci – zlikvidovat nepřátelského generála a nedovolit, aby padl ten váš.

Samurai Warriors Jak bylo řečeno, Samurai Warriors se odehrávají v Japonsku, v době plné krvavých bojů, intrik a svárů. Moci chtiví panovníci svádějí nelítostné bitvy o nadvládu. A vy jako jeden/jedna z nich se do válčení rádi zapojíte. Zpočátku máte k dispozici pět charakterů (což je oproti mnohem vyššímu číslu v Dynasty Warriors 4 dost zoufalý počet), ale jejich množství by se mělo zvýšit až k trošku zajímavějšímu číslu 15. Po dohrání hry za určitého hrdinu se totiž v nabídce objeví další bojovník. K dispozici nejsou jen klasičtí samurajové, ale například i ninjové nebo mocná princezna. Každá z hratelných postav má samozřejmě k dispozici jinou zbraň od standardní katany až po něco, co připomíná jojo. Na rozdíl od Dynasty Warriors je ale nevylepšujete získáváním zkušenosti, nalézáte je totiž ukryté na bojištích. Zkušenostní body totiž máte šanci proměnit za něco jiného – za nové schopnosti, které zahrnují například vyšší odolnost proti magickým útokům nebo komba. Nabídka je opravdu bohatá a s troškou nadsázky se dá říct, že Samurai Warriors dostávají nádech RPG.

Poté, co si zvolíte svého oblíbence, můžete se vrhnout do hraní. Náplň misí není nějak překvapivá – máte na starosti dvě věci – zlikvidovat nepřátelského generála a nedovolit, aby padl ten váš (což je někdy docela náročné). Cestou za splněním cíle narazíte nejen na řadové vojáky jakou jsou samurajové, ninjové, střelci nebo vrhači bomb, ale střetnete se i s důstojníky, kteří rozhodně ví, jak ozdobit svou zbraň vaší krví. Ale tentokráte (na rozdíl od Dynasty Warriors 4) nebudete mít možnost vybrat si mezi soubojem přímo ve válečné Samurai Warriors vřavě nebo tváří v tvář v aréně. Prostě a jednoduše budete muset bušit jeden do druhého, zatímco na vás budou dorážet nepřátelští vojáci. A když se jich na vás vrhne třicet, tak to rozhodně není moc přehledné a jakékoliv taktizování je minimalizováno na zběsilé mačkání tlačítka pro útok.

Děj je líčen pomocí animací, z nichž je valná většina v in-game grafickém provedení.

Dobře, to se dá v celku (většinou) přežít, co mi ale vadilo je trošku jiná věc. Zatímco levely v exteriérech byly slušně hratelné, palácové byly doslova utrpením. V těchto misích je vaším úkolem dostat se přes několik pater až k finálnímu lordovi a tomu samozřejmě provětrat vnitřnosti. Ono to, ale není vůbec lehké. Nejen, že každé patro je plné vojáků, ale také pastí (bodce vyjíždějící ze země, propadla, ostrá kyvadla nebo kovové kotouče ve zdech), u kterých se spíše než na dobré načasování musíte spolehnout na štěstí. A když si k tomu připočteme to, že v těchto úrovních není vůbec nic složitého zabloudit, tak asi chápete, že jsem měl chuť navštívit tvůrce v jejich ústředí a předvést jim Samurai Warriors na živo. Rozumím tomu, že se autoři snažili zpestřit více méně jednotvárný herní systém, ale moc jim to nevyšlo.

Samurai Warriors Naštěstí palácové levely čekají každou postavu dva, možná tři. Je to z jednoduchého důvodu – herní doba pro každý charakter není nějak dlouhá (na nižší obtížnosti něco kolem dvou hodin, a to i s občasným opakováním určitých scénářů, kterému se nevyhnete). Je sice pravda, že když si to vynásobíte počtem hrdinů (kalkulačku k tomu určitě shánět nemusíte), tak vyjde úctyhodných 30 hodin, ale otázkou je, zda budete mít chuť hrát za všechny dostupné postavy. I když každá projde trošku jiným a určitě zajímavým příběhem, který dokonce nabízí několik možností.

Děj je líčen pomocí animací, z nichž je valná většina v in-game grafickém provedení (kromě intra a úvodního filmečku, které jsou opravdu povedené). A protože vizuální zpracování opět nepatří ke špičce (což je ale pochopitelné, protože pochybuji, že by naše černé krabičky udýchaly, kdyby se na obrazovce prohánělo sto vojáků v nejvyšším možném rozlišení) nebudete na ně asi zírat s otevřenou pusou (tedy, pokud to u vás není normální). Alespoň hudba ale potěší. Není nějak monumentální, ale svůj účel plní. Kombinuje dynamické sekvence s částmi, které jakoby byly vystřižené ze starých samurajských filmů.

Tipy do hry

  • rozbíjejte všechny bedny a vázy, většinou se v nich skrývá užitečný předmět
  • plňte postranní questy, získáte body navíc
  • snažte se porazit, co nejvíce nepřátelských důstojníků, získáte více zkušeností
  • v palácových levelech dávejte pozor kam šlapete, jsou plné pastí
  • občas na mapě zkontrolujte, zda není váš generál obklopen nepřáteli, jeho smrt znamená prohru

  • Samurai Warriors Pokud vás omrzí standardní Story Mode, jsou k dispozici ještě Free Mode (zvolíte si libovolné bojiště a vrhnete se do žáru boje), Challenge Mode (projdete různými tréninkovými misemi), Survival Mode (body získáváte za čas, který přežijete nápor protivníků), VS Mode (snažíte se zlikvidovat dalšího živého hráče) a nakonec nejzajímavější New Office Mode (vytvoříte si vlastního hrdinu a snažíte se z něj vytrénovat nefalšovaného samuraje). Trvanlivost hry je díky tomu prodloužena, takže na pár večerů určitě vystačí.

    I když jsem zatím spíše kritizoval, tak je na místě říct (napsat), že Samurai Warriors se celkem povedli. Ve srovnání s Dynasty Warriors 4 sice trošku ztrácí, ale přece jen v určitých ohledech mají co nabídnout. Například propracovaný systém „nákupu“ nových schopností je bezesporu zábavným a funkčním zpestřením, které vás donutí dohrát hru za jednu postavu několikrát (po prvním dokončení zkompletujete asi 33% misí jednoho charakteru). Lákavá je také možnost vychovat si svého osobního samuraje a vytrénovat z něj neporazitelného bojovníka. Díky tomu se dá překousnout i nepříliš lákavé vizuální zpracování, frustrující palácové levely nebo poměrně obtížné a hlavně nepřehledné souboje s důstojníky.

    Samurai Warriors Samurai Warriors sice parazitují na úspěšnosti série Dynasty Warriors, ale to fanouškům těchto titulů asi nevadí, naopak, určitě to pro ně bude spíše klad. Pro ostatní, kteří ještě neměli s tímto stylem her čest, doporučím spíše Dynasty Warriors 4, kteří jsou pro začátečníky určitě vhodnější. Pokud tedy máte chuť prožít si na vlastní virtuální kůži, jaké to je řídit se samurajským kodexem, tak máte možnost. Sice to nebude tak úplně podle našich představ, ale že by to bylo úplně špatné, to se říct nedá. Přece jen Dynasty Warriors už mají čtyři (nepočítám různé „postranní“ verze jako Dynasty Warriors 4 XXL) díly a Samurai Warriors jen jeden. Tak mají ještě dost času vylepšit si reputaci.

    Ještě menší vysvětlení k hodnocení. Dynasty Warriors 4 sice dostali od kolegy Peta Smithe 60%, ale já osobně bych udělil určitě 80%, možná více. Proto jsou Samurai Warriors hodnoceni jako horší hra, přestože mají vyšší procentuální ohodnocení.

    Samurai Warriors
    Výrobce/Vydavatel Koei/EA
    Platforma PlayStation 2, Xbox
    Multiplayer: ano, 2 hráči
    Vibrace/Analog: ano/ano
    Paměťová karta: 309 kB
    Verdikt: Samurai Warriors mají v rukávu pár překvapení, ale pořád jich není dost na to, aby z trůnu davových bojovek srazili Dynasty Warriors. Snad příště.
    Hodnocení: 68% (info)

    Autor:


    Nejčtenější

    Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

    Nejlepší hry roku 1998

    Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

    Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

    Pornografická videa v VR

    Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...



    Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

    Red Dead Redemption

    Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

    Nejpopulárnější streamer Ninja nechce natáčet se ženami

    Richard Tyler Blevins aka Ninja

    Než aby se stal předmětem drbů, nebo byl nařknut z nemístného flirtování, tak se raději oblíbený streamer Ninja úplně...

    Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

    Insurgency

    Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

    Další z rubriky

    RECENZE: Banner Saga 3 láká na špičkové tahové souboje a epický závěr

    Banner Saga 3

    Každý příběh jednou dospěje do konce a tak to je i s oblíbenou Banner Sagou, která třetím dílem vše v epickém stylu...

    RECENZE: State of Mind je i přes spoustu chyb zajímavým sci-fi příběhem

    State of Mind

    Ambiciózní novinka od německých adventurních specialistů z firmy Daedalic detailně rozpracovává témata, nad kterými se...

    RECENZE: Hearthstone: The Boomsday Project láká na mechy a spíš nudí

    Hearthstone: The Boomsday Project

    S The Boomsday Project slaví návrat mechové a nové klíčové slovo Magnetic upravuje dynamiku hry i prostor pro...



    Najdete na iDNES.cz