Výrobce: Omega Force

• Bonusy, náznaky RPG prvků
  • Zpestřující prvky
  • Nedotažené mechanismy boje
  • Často jen repetitivní opakování jednoho útoku

Nikoliv špatná hra, jen sražená k průměru odfláklým přístupem k základním složkám hratelnosti. Možná u toho strávíte desítky hodin, ale raději se připravte na zklamání.

Samurai Warriors: KatanaTahle hra je typickou, takřka čistokrevnou arkádou. Intro působí dojmem, že koukáte na předváděčku automatu v herně plné oprýskaných nápisů „Sega“ a „Namco“. Chytlavá elektronická hudba doprovází dramatické záběry na zmírající nepřátele. Chybí snad jen tabulka nejlepších borců a blikající nápis „insert coin“. První dojem je tedy buď znechucující, nebo povzbudivý, podle toho, zda se řadíte k automatovým skeptikům či fanouškům. Rozhodně bych vám ale nedoporučoval očekávat od hry samotné něco podobného ostatním hrám v sérii Samurai Warriors, protože tady jde o něco trochu jiného, ve své podstatě jednoduššího, jakkoli to někomu může připadat těžko uvěřitelné.

Postupem času, jak se prodíráte jednotlivými misemi, budete sbírat spousty bonusů.

Souboje s víceméně tupými protivníky probíhají podobně jako ve střílečkách pro Samurai Warriors: Katanasvětelné pistole, čili míříte na obrazovku a mačkáte tlačítka (tak se provádí standardní útoky, obrana a používání předmětů), případně máváte ovladačem (když chcete provést sekundární útok nebo některou z přehršle dalších, speciálních akcí). Jelikož základní zbraní je katana, budete převážně vyčkávat, až protivníci přijdou na dosah, ale brzy dostanete k dispozici luk. Ve stejné době se ve hře objeví lučištníci na protivníkově straně, které je samozřejmě zapotřebí sejmout na dálku. Přišlo mi komické, jak je střelba z luku v této hře podobná střelbě z palných zbraní ve hrách jako je Virtua Cop. Máte „v zásobě“ šest šípů a kdykoli můžete tuto zásobu doplnit, což se dělá klasicky vystřelením mimo obrazovku. Prakticky není tedy rozdíl mezi zdejším lukem a šestiranným koltem, až na to, že střely mají o něco pomalejší let a podržením „spouště“ je možné vyslat silnější projektil. Tyto jmenované samozřejmě nejsou jediné zbraně, které budete používat, ale jsou to ty základní, přičemž ostatní se více nebo méně od těchto dvou odvozují.

Samurai Warriors: KatanaPostupem času, jak se prodíráte jednotlivými misemi, budete sbírat spousty bonusů. Zde se jedná o jeden z hlavních faktorů ovlivňujících zábavu, protože souboje samotné bohužel ne vždycky stačí udržet hráčovu pozornost. Můžete například natrefit na silnější variantu některé zbraně. Možností, čím vším může být taková nová varianta lepší, je poměrně mnoho a těžko říct, jestli vůbec někomu stálo za to všechny ty možnosti zdokumentovat – po zběžném nahlédnutí se domnívám, že autorovi manuálu nikoliv. Dalším vítaným bonusem bývá nějaká ta zvláštní schopnost neboli skill. Před každou bitvou se dá zvolit, které skilly budete mít aktivované – bohužel není možno používat všechny, počet těch aktivních je omezen, takže výběr je někdy obtížný.

Samurai Warriors: Katana rozhodně není hrou, která by se s lehkým srdcem a sluncem v duši dala doporučit ke koupi.

Samurai Warriors: KatanaAutoři se snažili zapracovat do hry množství ozvláštňujících prvků, což chválím, protože jinak by během prvních pár hodin zcela nevyhnutelně dorazila pekelná nuda. Samotný princip boje v Kataně prostě není dostatečně dopilovaný, aby pro hráče bylo nějak extra zajímavé se v něm zdokonalovat. V rámci zlepšování dojmu ze hry tedy někteří nepřátelé (zejména bossové) bojují netradičním stylem, což vás nutí k opatrnosti a volbě vhodného způsobu boje. Ale tím to nekončí, kreativita přece jenom osvítila tvůrce natolik silně, že každou chvíli narazíte na nějakou zvláštnost. Dalekonosná zbraň (luk) se představí už v jedné z prvních kapitol ve speciálně koncipované misi, v níž se bojuje i za pochodu krajinou, a ne jen na jednom místě jako jindy. Dokonce je tu možné se jakž takž rozhlížet a hráčovu pozornost otestují volně pobíhající nevinní civilisté, do nichž se nesmí střílet. Pravda, kvůli všemu tomu automatizovanému pohybu, omezeným možnostem rozhlížení a postavám pobíhajícím sem a tam je to celé krapet nepřehledné, ale je to něco jiného a přinejmenším na nějakou chvíli i zajímavého. Samurai Warriors: KatanaStejně jako například rychlý běh na čas prováděný kmitáním ovladači.

Prezentace se tady moc nenosí. Pro vaši představu, graficky vypadá Katana asi tak dobře jako kterákoli z her z prostředí středověkého Japonska, které vyšly někdy na začátku minulé generace konzolí. Bůhvíjaká intra zde asi nikdo nečeká a taky je nedostane. Hudba je chytlavá, ale časem by mohla jít na nervy. A pokud vám můžeme dát jedno doporučení, zvolte si v nastavení japonský dabing místo anglického. Díky anglickým titulkům budete pořád rozumět tomu, co se kde říká, ale ušetříte si zkušenosti s příšernými skřeky, o nichž se zřejmě západní herci domnívali, že sem prostě patří.

Zuřivá akce na pozadí sjednocování Japonska

Hra se odehrává ve středověkých japonských kulisách, a hned první kapitola vás vrhne do služeb slavného Nobunagy, který má ambice dobýt a sjednotit celé Japonsko. Jste pouhým bezejmenným pěšákem, nicméně přesto se vám z jakéhosi důvodu dostává zvláštní péče. Prominentní postavy se starají o váš výcvik, samotný Nobunaga s vámi nezřídka prohodí pár slov. Inu, asi je mu jasné, kdo za jeho úspěchy ve skutečnosti stojí, že ano.
I v dalších kapitolách se zúčastníte slavných bitev této oblíbené japonské éry. Těžko říci, nakolik je příběhová stránka hry přesná historicky. Vskutku mi ale připadá, že představa bojovníků natolik schopných a neohrožených, že běžné protivníky zabíjejí po desítkách, přesně zapadá do klasických romantických představ o japonských samurajích. A tak to má být.

Samurai Warriors: KatanaSamurai Warriors: Katana rozhodně není hrou, která by se s lehkým srdcem a sluncem v duši dala doporučit kdekomu ke koupi. Naopak je tu řeč o velice jednoduché, přímočaré akci, která se sice snaží vytvořit dojem hloubky – viz atributy zbraní, skilly, nakupování předmětů a podobné věci – nicméně se jí to příliš nedaří. Často narazíte na nedomyšlený herní prvek, zabraňující poklidnému soustředění na hru, takže namísto přemýšlení o útoku a obraně zcela zbytečně přemýšlíte o herních mechanismech a designu, což je prostě zejména ve hře tohoto typu špatně. Nelze popřít, že přes veškeré výtky zde jakés takés zábavné jádro existuje. Na trhu však existuje množství zajímavějších her stejného žánru, a třebaže tyto nedisponují takovým množstvím variability v detailech, drží pohromadě o dost lépe než Katana.

Hru zapůjčila firma Gamehouse.

60 %

61 %