Schizm: Mysterious Journey - Poláci útočí

  • 15
Většina z těch, kdož se pohybují ve světě adventur, již jistě slyšela o připravovaném sci-fi projektu polských LK Avalon s podivným názvem Schizm: Mysterious Journery. BonusWeb se ale o této hře ještě nikdy ani slůvkem nezmínil, proto je načase s touhle nemístnou ignorací urychleně skoncovat.
Schizm: Mysterious Journey

Většina z těch, kdož se pohybují ve světě adventur, již jistě slyšela o připravovaném sci-fi projektu polských LK Avalon s podivným názvem Schizm: Mysterious Journery. BonusWeb se ale o této hře ještě nikdy ani slůvkem nezmínil, proto je načase s touhle nemístnou ignorací urychleně skoncovat.

LK Avalon se hráčské veřejnosti představil už před časem adventurou REAH: Face the Unknown. Schizm bude této hře hodně podobný - ať už sci-fi námětem, nebo použitím stejného enginu. Jednou z mála věcí, které recenzenti Reahu vyčítali, byla jednoduchost a místy nezáživnost příběhu. Není tedy divu, že právě příběh se stal hlavním terčem hry Schizm, na kterém bylo nutné tvrdě zapracovat. Chlapíci z LK Avalon neponechali nic náhodě a draftovali do svého týmu známého australského sci-fi spisovatele Terry Dowlinga, jenž původní herní námět poupravil, vymyslel všechny herní charaktery a napsal pro ně dialogy. A o co ve hře vlastně půjde?

Schizm: Mysterious Journey

Píše se rok 2083. Lidé začali hojně osidlovat blízké i daleké vesmírné planety, na kterých si zakládali vesnice, města i celá průmyslová centra. Jednou takovou planetkou byl i Argilus, na nějž vkročil první člověk teprve zhruba před deseti měsíci. Teď je ale všude na Argilusu pusto a prázdno, všichni lidé někam zmizeli a proto není divu, že s nimi nemůže matička Země navázat kontakt. Možná právě proto zde byla vyslána zásobovací loď Angel s dvoučlennou posádkou. Jenže co čert nechtěl - téměř před cílem se porouchal ovládací systém lodi a posádce nezbylo než urychleně uniknout v záchranných raketkách. Oběma hrdinům se podařilo přežít a přistát na dvou vzdálených místech opuštěné planety... Jejich cíl je jasný - dostat se odsud pryč živí a zdraví.

Dva členové posádky = dva hlavní hrdinové, se kterými budete moci prozkoumávat nehostinnou krajinu plnou záhad a řešit množství hádanek nezávisle na sobě. Během hry se nevyhnete časté výměně informací (na dálku vysílačkou), i když některé úkoly budou vyžadovat vzájemnou kooperaci. Schizm: Mysterious Journey Díky tomu, že budete hrát střídavě za dva hrdiny, se eliminuje pocit osamění v pusté krajině, navíc tato skutečnost svou měrou přispívá k nelineárnímu průběhu celé hry.

Schizm bude adventura s 1st person perspektivou a její engine (nazvaný V-Cruise) je velmi podobný známému Omni3D od francouzského Crya. Na všech předrenderovaných lokacích se tedy budete moci volně rozhlížet o celých 360 stupňů a přechod mezi VŠEMI lokacemi bude vyplněn animací (podobně jako u Atlantisu 2). Celkové ovládání je výhradní záležitostí myši; rozporuplný je ale ten fakt, že pokud s kurzorem najedete na interaktivní místo na obrazovce, v inventáři se vám automaticky označí předmět, který lze na daném místě použít. Toto zjednodušení cíleně vede ke snížení obtížnosti hry, přesto však autoři tvrdí, že i hardcore adventuristovi by mělo dohrání hry trvat desítky hodiny. Další věcí, která by měla minimalizovat množství zákysů, je i možnost řešit většinu hádanek v libovolném pořadí. Zatuhnete-li tedy u jedné, můžete se v klidu věnovat jinému problému a třeba vás během jeho řešení napadne, jak předchozí zákys vyřešit. Co se samotných hádanek týče, setkáme se zde s mechanickými, logickými nebo i zvukovými puzzly, plus samozřejmé kombinování inventářních předmětů.

Schizm: Mysterious Journey

Ani po technické stránce by neměl Schizm zaostávat. Grafika sice poběží pouze v 640x480, ale v highcolouru, navíc s četnými animacemi na pozadí a množstvím FMV sekvencí, ve kterých budou vystupovat živí herci zasazení do předrenderovaného prostředí. Autoři slibují vysokou kvalitu grafiky, kde by neměl být znát rozdíl mezi grafikou lokací a animací přechodu mezi nimi (vzpomeňte na ten kontrast v Atlantisu 2: ostré animace vs rozmazané backgroundy). Zvukové efekty budou v 16-bitové kvalitě, samozřejmě stereo a pokud vlastníte 3D zvukovou kartu, můžete počítat i s její hardwarovou podporou. Dynamická hudba bude ve formátu MP3 (čili vysoká kvalita, ovšem taktéž vyšší zatížení procesoru) a měla by se měnit v závislosti na aktivitách hráče.

Vzhledem k obrovské rozsáhlosti (několik stovek lokací) a velkému množství kvalitní grafiky je Schizm navržen primárně pro DVD-ROM. Nemusíte však zoufat, dočkáme se i mírně "okleštěné" CD-ROM verze, počet CD si však v této chvíli netroufám odhadovat. Minimální konfigurace jest P II 300, 32 MB RAM, 200 MB instalace, 12xCD-ROM nebo 2xDVD-ROM, Windows 95/98/2000. Poslední velký otazník ale visí nad distributorem. Schizm měl být původně vydán společností Project 2 Interactive, ta ale letos v březnu zbankrotovala a s budoucností hry to vypadalo velmi bledě. Ředitel bývalého Project 2 ale nedávno založil novou společnost NCI Dotcom, která by se měla o všechny původní projekty Project 2 postarat. Takže snad nakonec všechno dobře dopadne a hry Schizm se dočkáme ještě letos o vánocích.