Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Schwarzenberg - poslední útočiště zla

  12:00aktualizováno  27. října 12:31
Spojenci vítězí na všech frontách, zdá se, že výsledek války již nemůže nic zvrátit. Přesto se ruské i americké jednotky nepochopitelně zastavily před městem Schwarzenberg poblíž hranic s Československem. Co se v této nacistické baště chystá? Dozvíte se v našem exkluzivním rozhovoru s vývojáři (přiložili jsme i úplně první vypuštěný screenshot).

SCHWARZENBERG
Výrobce: Radon Labs
Vydavatel: N/A
Datum vydání: konec 2004
homepage
Vůbec první screenshot, který byl týmem Radon Labs vypuštěn - exkluzivně pro BonusWeb Profi Většinou se vám asi mnoho nevybaví, když vyslovíme název vývojářského studia Radon Labs. Tento německý tým má na svědomí strategii Urban Assault a skvěle vypadající Project Nomads, v současné době své síly směřuje k 3D akčnímu projektu s prvky adventure Schwarzenberg. Ačkoli jeho vydání pro Xbox a PC se předpokládá až na konci roku 2004, tedy za více než dva roky, podařilo se nám vyzpovídat Bernda Beyreuthera a vytáhnout z něj spoustu exkluzivních informací (a co víc, dokonce i úplně první screenshot). To by bylo, abychom se s vámi o ně nepodělili – takže nezdržujme a honem k první otázce…

Mohl byste se nejprve představit našim čtenářům?
Ahoj, jmenuji se Bernd Beyreuther. Je mi 32 let, narodil jsem se ve východním Německu. Studoval jsem klasickou animaci, pracuji již 7 let jako gamedesigner.

Jaká je vaše role při vývoji hry a co všechno obnáší?
Jsem manažer a gamedesigner Radon Labs. To zahrnuje mluvení s lidmi, starání se o styl, rozpočet, plnění úkolů v zadaném čase, a také obíhání distributorů s novými náměty.

Můžete našim čtenářům představit také tým Radon Labs?
Jádro týmu tvořím já, A. Weissflog a A. Flemming. Radon Labs jsme založili v roce 1998, abychom realizovali své počítačově herní vize a nápady. Naše první hra, 3D mix akce a strategie Urban Assault, byla celosvětově vydána Microsoftem.
Díky podpoře ze strany zkušeného Gerda Hahna – úspěšného ředitele a zakladatele Hahnfilmu (jedna z vedoucích evropských animátorských společností) – se Radon Labs v roce 2000 přestěhovaly do Berlína a počaly svůj rozvoj.
V roce 2001 spojili své síly Radon Labs a CDV, aby dokončili očekávaný titul Project Nomads. Project Nomads - současný herní projekt Radon Labs – je celosvětově publikován právě společností CDV Software Entertainment AG. Za zmínku stojí, že na ECTS 2001 v Londýně získal ocenění Best PC Game of the Show.

Kolik lidí na Schwarzenbergu pracuje?
Momentálně na Schwarzenbergu pracuje 17 lidí, ale plánujeme rozšíření týmu až na 25.

Kdy započal vývoj hry?
První plánování začalo před 12 lety. Schwarzenberg je náš vysněný projekt a trvalo nám roky, než jsme došli tak daleko, že jsme si sedli a řekli: pojďme to udělat. V současné době už pět lidí – autoři, umělci a jeden programátor – tvoří základní scénář hry.

Proč jste si vybrali právě PC a Xbox jako cílové platformy pro vaši hru?
To je kvůli technologii vývoje a také jsou to dvě nejvýkonnější platformy na trhu.

Nepřemýšleli jste také o konverzích pro jiné platformy?
Ano, samozřejmě. Chcete-li v dnešní době vytvořit trojáčkový titul, musíte ho dostat na všechny možné platformy.

Dosud nikde nepublikovaný artwork hlavní postavy Jaké jsou rozdíly ve vývoji her pro konzole nové generace a pro PC?
Je to mnohem zábavnější vyvíjet pro konzoli jako je Xbox než pro PC. Nemusíte se starat o nejnovější drivery, verze Windows, hardwarové problémy atd. atd. Také je celý systém jasně definován a popsán, což umožňuje vylaďovat věci mnohem více než na PC, což je pro vývojáře velmi užitečné. Na druhou stranu je potřeba překonat řadu vysokých překážek, když chcete vyvíjet pro konzole. Stojí to spoustu peněz a spoustu času získat povolení, development kity apod. PC není zdaleka tak drahé a navíc můžete získat spoustu OpenSource softwaru, který vám při vývoji pomůže. To je důvod, proč nové nápady a týmy se budou vždycky objevovat především na PC.

Zpět k Schwarzenbergu. Můžete nám nastínit začátek příběhu?
Píše se rok 1945. Německá Třetí Říše se rozpadá. Evropě vládne chaos, když spojenecké armády osvobozují stále více a více zemí z područí nacistů. Když se Německo a Spojenci střetávají v rozhodující bitvě, podivné příkazy zastaví americkou armádu pod velením generála Pattona a zabrání okupaci malého území v temných a hrozivých údolích Erzgebirge. Město Schwarzenberg se stává zapovězeným územím obklopeným spojeneckými vojsky a tanky rudé armády.
Fámy ohledně Schwarzenbergu začínají být čím dál tím fantastičtější: příběhy o nacistické pevnosti, zásobě naloupeného pokladu nepředstavitelné velikosti, tajné zbrojní projekty…
Vy se chopíte role vědce, mladého atomového fyzika, který umí německy, zná lidi Uranvereinu a díky svým studiím v Německu předtím, než se fašistické šílenství přehnalo Evropou, rozumí i místní kultuře. Projdete rychlým bojovým tréninkem a připojíte se k tajné misi, která má seskočit padákem dovnitř poslední bašty nacistického režimu. To, co začíná jako rutinní mise, se brzy mění v noční můru a vy se propadáte čím dál tím hlouběji do sítě zrad, lží a podvodů, zatímco se snažíte odhalit skutečnou pravdu…

Je příběh založen na skutečnosti? Proč jste se rozhodli umístit hru do města Schwarzenberg, čím je toto místo tak výjimečné?
Ano – příběh je kompletně postaven na existujících událostech. Známe je – protože jsme v tomto městě vyrůstali. Schwarzenberg je malé město hluboko v horách Erzgebirge poblíž německé hranice s Českou republikou. Na konci druhé světové války byla tato oblast nevysvětlitelně neokupována ani Rusy, kteří se zastavili na východ od ní, ani Američany, kteří zůstali na sever a západ. Nikdo dodnes přesně neví, proč vlastně nikdo tuto oblast neokupoval…

Můžete nám popsat hlavní postavu?
Jste mladý vědec a vaším původním úkolem je jednoduše doprovázet tým speciálních jednotek. Ale po smrti všech svých spolubojovníků zůstáváte sami a na vašich bedrech spočívá úkol příliš velké důležitosti na to, abyste ho vzdali a aspoň se nepokusili o jeho splnění.
Přesto – nejste žádný voják. Prošli jste základním několikatýdenním tréninkem se zbraněmi a výbušninami, ale bude to stačit?

Jak bude probíhat hraní? Bude hra rozdělena do více misí (jako je to běžné v žánru FPS), nebo je to jednolitý příběh (jako v adventure hrách)?
Ve hře bude 15 misí rozdělených do tří velkých kapitol. Samotné hraní je mixem plížení, střílecí akce a adventure prvků (mluvení s postavami, hledání věcí, jejich kombinace…).

Krásný černobílý artwork města Schwarzenberg Můžete nám dát příklad adventure prvků ve hře?
Například budete muset promluvit s několika lidmi ve městě, abyste získali kontakt na protifašistický odboj. Budete procházet malým obydleným městečkem, vcházet do různých krámků a mluvit s lidmi…

Budou ve hře také nějaké RPG prvky?
Ne.

Kolik zbraní bude ve Schwarzenbergu? Můžete nám dát příklady?
No, po pravdě, finální číslo ještě neznáme. Budou zde známé "standardní" zbraně stejně jako úplně nové "hračky" – třeba raketa V2, kterou budete muset v jedné úrovni použít.

Jaké nepřátele ve hře potkáme, co nám o nich můžete prozradit?
Jako obvykle to budou především špinaví náckové. Ve hře budou realističtí nepřátelé, podivní domorodci, ale i věci, ze kterých vám bude naskakovat husí kůže jen na pohled…

Proč jste si vybrali druhou světovou válku jako časové období pro svou hru? Nemyslíte si, že na trhu už je příliš mnoho her postavených na tomto konfliktu?
Dobře, máte pravdu, že je tady hodně takových her – ale na druhou stranu se to pořád dobře prodává :o)… ne, teď vážně. Rozhodnutí vytvořit tuhle hru má kořeny ve velmi dobrém příběhu a reálných historických událostech. Fascinující historická událost a příběh plný intrik byl startovním bodem – a jsem si docela jist, že to bude i důvod pro lidi, aby naši hru hráli.

Kde jste brali inspiraci ke tvorbě Schwarzenbergu?
Jak už jsem zmínil, byly tu povídačky o tomto městě, kde jsme žili, které jsme slýchali jako děti. Když jsme všichni sešli dolů, získali jsme mnohem více materiálu o té době, ale věci místo aby se vyjasnily, se staly ještě podivnějšími a zapeklitějšími…

Slavné hry jako Half-Life, Thief: The Dark Project nebo Metal Gear Solid by mohly být popsány také jako "mix stealth hry, střílečky a adventury" (což je přesně popis Schwarzenbergu na vaší homepage). Vidíte zde nějaké podobnosti mezi vaší hrou a těmito tituly? Na druhou stranu – co je ve Schwarzenbergu nové a originální?
Ano, můžete brát Schwarzenberg jako mix 3rd person "Metal Gear" plížení a "Half-Life" střílení a atmosféry… vylepšený, vyladěný, se silnými adventure prvky, postavami, malými městy… Originální na Schwarzenbergu je především příběh, který doslova řídí celou hru.

Na co jste ve hře nejvíce pyšní?
Realistické ztvárnění. Města, která můžete ve skutečnosti vidět… Silný příběh. Vysoce detailní postavy a modely… a spousta dalších věcí…

Co nám můžete říci o engine technologii? Jaké jsou její specifikace?
Používáme novou generaci naší vyzkoušené, rychlé a stabilní OpenSource multiplatformní engine technologie Nebule Device. Každý si může tento engine zadarmo stáhnout z našich stránek a používat dle libosti…
První verze Schwarzenbergu bude pravděpodobně určena pro Xbox (to ale záleží na svolení Microsoftu) a pak bude převedena na PC, případně další platformy.

Další pěkný artwork, tentokrát z interiéru Jaká bude ve Schwarzenbergu hudba a zvukové efekty?
Úzce spolupracujeme se zvukovým ředitelem Sylviusem Lackem už více než 8 let. Je znám svými soundtracky a pokročilými zvukovými efekty, které sbírají nejrůznější ceny, momentálně je celý šťastný ze zvukových možností Xboxu. Protože má zkušenosti s filmovými soundtracky, můžete od něj očekávat velmi bohatou a hlubokou hudbu a parádní 3D ozvučení.

Jaké budou asi systémové požadavky Schwarzenbergu?
Plánujeme ho pro nynější Xbox, čili s největší pravděpodobností bude vyžadovat PC s ekvivalentním výkonem.

Kolik hodin zábavy můžeme od hry očekávat?
Asi 25 hodin.

Budou do hry vloženy také nějaké možnosti multiplayeru? Pokud ano, jaké?
Ne, hra nebude obsahovat žádný multiplayer.

V jaké fázi vývoje se momentálně projekt nachází a kdy asi bude dokončen?
Momentální fáze vývoje je pre-produkce. Když se nám tento rok podaří najít distributora, Schwarzenberg vyjde ve 4. kvartálu roku 2004.

Plánujete také vydání hratelné demoverze?
To záleží na našem distributorovi.

Jaké jsou vaše další plány po dokončení Schwarzenbergu?
Ve stále rostoucím týmu se objevuje čím dál tím více dobrých nápadů. Určitě začneme druhý projekt předtím, než se nám povede dokončit Schwarzenberg.

Na závěr tradičně: chcete ještě něco dodat ke hře nebo vzkázat čtenářům BonusWebu?
Právě vychází německá verze Project Nomads a brzy se objeví v dalších zemích. Xbox verze pak vyjde na začátku příštího roku. :o) Alespoň ji vyzkoušejte – pokud pátráte po zbrusu nové herní zkušenosti – je to mix akce a strategie v dech beroucím světě kdesi v oblacích…

Děkujeme za rozhovor.
Také děkuji.

Autor:




Nejčtenější

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Další z rubriky

Triss Ranuncul - Zaklínač
KVÍZ: Poznáte herní krásky a hrdinky jen podle obrázků?

Jsou schopné, chytré, krásné či slavné, často i všechno dohromady. A všechny je spojuje výskyt v počítačových hrách. Poznáte herní hrdinky jen podle obrázku?...  celý článek

Netrpělivě očekávanou rubačku ze světa Pána prstenů jsme bohužel nedostali k...
Jatka ve Středozemi. Prvních pár hodin Shadow of War obrazem

Jednu z nejočekávanějších her podzimu hrajeme již třetí den a ještě stále nejsme na konci. Přečtěte si zatím naše dosavadní dojmy.  celý článek

Ovládání Oculus Touch v akci
Autor Oculus Riftu chce robotickou ruku pro porno ve virtuální realitě

Ve zvláštním diskusním pořadu se zakladatel firmy Oculus Rift, mladý kontroverzní miliardář Palmer Luckey, rozhovořil o tom, že budoucnost virtuální reality je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.