Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sci-fi Mass Effect 3 chce bodovat i hrou více hráčů

aktualizováno 
Třetí díl ságy Mass Effect by měl sérii alespoň na čas uzavřít. Jako rozlučku si tvůrci ze studia Bioware připravili, kromě hutné kampaně pro jednoho hráče, také kooperativní mise, které si vychutnáte až ve čtyřech hráčích.

Mass Effect 3

Kooperativní mise se od těch v hlavní kampani liší, přesto jsou propojeny různými příběhovými lanky s hlavním dějem. Na jejich počátku si vytvoříte a vybavíte svou postavu, kterou ve skupině budete ovládat. Poprvé v sérii tak dostanete možnost zahrát si za někoho jiného než kapitána Shepharda, a to včetně mimozemských ras.

Mass Effect 3

Takzvaný mód Galaxy at War staví na myšlence, že kapitán Shephard nemůže být při útoku mechanické rasy Reaperů na všech místech galaxie najednou. Proto je třeba speciálních výsadkových komand k zabezpečení zóny, kterou Shephard předtím Reaperů zbavil, ale kde hrozí, že se sem nepřátelská rasa vrátí.

Kooperativní kampaň je určena pro dva až čtyři hráče a od příběhové části je co do výběru postav zcela oddělena. Setkáte se tak s odlišnými postavami šesti hlavních ras světa Mass Effect. Mezi ně patří například Asari, Krogané či Drellové. Postavu půjde si samostatně nakonfigurovat, případně využít přednastavených sad. Na každé povolání připadne čtyři až šest takových sad, lišících se rasou, zevnějškem a počátečními schopnostmi.

Mass Effect 3

Kooperativní mód se překvapivě hodně liší od příběhové kampaně, a to navzdory dobře známým rasám, schopnostem a třídám. Z prezentací plyne, že hra více hráčů bude podstatně akčnější.

Pryč je kruhové menu, ze kterého si vybíráte zbraně a schopnosti. Každá z postav si do výsadku může vzít pouze dvě zbraně a tři aktivní schopnosti, které může v příhodný okamžik využít. Postavy pak mají ještě pasivní schopnosti, které však není nutno aktivovat.

Přidejte si k tomu, že v kooperativním módu odpadá nutnost alespoň v základní rovině rozdělovat příkazy parťákům a skutečnost, že zde prakticky nenarazíte na dialogy, a vyjde vám z toho velmi lineární akční zážitek.

Mass Effect 3

To ale nemusí být nutně na škodu. Jen je třeba se rozloučit s myšlenkami na výraznější přizpůsobení postav a pomalejší, taktický přístup. Jinak se ale z prezentací zdá, že je akce zábavná a dynamická. Zatím však byly prezentovány pouze dosti podobné a poněkud sterilní úrovně. Autoři nicméně slibují také venkovní areály, členitější prostředí a zajímavější úkoly, než jen zneškodnění bomby nebo hackování počítače.

V příběhové kampani bude důležité mimo jiné i neustále sbírat podporu všech možných národů. Půjde totiž o závěrečnou bitvu, ve které Shephard potřebuje co možná nejvíce věrných jednotek. Podporu je přitom možné navyšovat samotným hraním příběhové kampaně, a sice tak, že budete plnit maximum vedlejších úkolů.

Mass Effect 3

Ale i tady vstupuje do hry kooperativní složka hry. Komu se totiž nechce plnit vedlejší mise, může si zisk podpory kompenzovat právě v kooperaci. Je to maličkost, ale několikanásobná propojenost obou linek hry potěší.

Ani tím to nekončí. Autoři se rozhodli využít také popularity sociálních sítí (Facebook a Google+), stejně jako chytrých telefonů a tabletů. Chystají tak speciální aplikace právě pro ně. Půjde o samostatné aplikace, které se propojí se hrou a umožní hráčům v omezené míře získávat podporu také tímto způsobem.

Mass Effect 3

Mass Effect 3 toho slibuje víc než dost. Kromě příběhové kampaně, na kterou se Bioware pochopitelně soustředí ze všeho nejvíc, nabídne také mnoho hodin zábavy v kooperativním módu. O důvod víc, proč se na závěr této sci-fi ságy těšit.

Autor:


Témata: Galaxie, Google+


Nejčtenější

Výstava Game On v Praze
Game On byste měli vidět. Ukazuje průřez herní historií tou nejlepší formou

Ve čtvrtek otevřela své brány v hale 40 Pražské tržnici putovní výstava Game On, která přibližuje historii her a herních zařízení. Redakce Bonuswebu měla...  celý článek

WolfenDoom: Blade of Agony
Nemůžete se dočkat nového Wolfensteina? Vyzkoušejte WolfenDooma

Projekt vytvářený fanoušky skvěle kombinuje retro zpracování s moderními herními prvky. Takhle by dnes vypadal Wolfenstein, kdyby nedošlo k žádnému nárůstu...  celý článek

Tomb Raider film
První trailer filmového Tomb Raidera s Alicií Vikander jako Larou Croft

Netrpělivě očekávaná ukázka z chystaného filmu na motivy herní série Tomb Raider je konečně venku. Ať už si o něm myslíte cokoli, musíte uznat, že to hlavní...  celý článek

PlayerUnknown’s Battlegrounds
Příběhová kampaň do PlayerUnknown's Battlegrounds jen tak nepřibude

Brian Greene, autor úspěšného PlayerUnknown's Battlegrounds, utnul všechny spekulace svým oznámením, že příběhová kampaň pro jednoho hráče do největšího hitu...  celý článek

Příprava týmu Fnatic před profesionálním zápasem. Hráči mají i týmové dresy.
Esportovci jako celebrity? Musí zapracovat na svém chování

S tím jak se stále zvyšuje popularita e-sportů, množí se i skandály jednotlivých sportovců. Nebudou nakonec největší překážkou pro získání masové oblíbenosti...  celý článek

Další z rubriky

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

Alternativní, nebo přirozený? Normální porod chápe každý jinak
Alternativní, nebo přirozený? Normální porod chápe každý jinak

Chcete porod bez léků a věčného vyrušování, jenže lékaři vás označí za alternativní matku.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.