Herní magazín Score, na němž vyrostla celá generace hráčů, slaví dvousté číslo.
"Doba, kdy bylo SCORE jediným zdrojem informací o počítačových hrách, je už samozřejmě pryč. Vy to víte, my to víme," bilancuje v úvodníku současný šéfredaktor Jan Modrák.
"Ale chceme věřit, že si stále udržujeme jistou výjimečnost, kouzlo čtivých článků, důvěru tištěného slova a pocit sounáležitosti s ostatními čtenáři a naší redakcí," spekuluje.
Dvousté číslo volá po nostalgickém ohlédnutí. Dobře uchopené téma nesoucí název Score Story vypráví příběh první stovky čísel. Je to článek, který u pamětníků jitří příjemné vzpomínky nejen na hry, ale i na dobu s nimi spojenou. Ne náhodou se objevuje mnoho titulů z této doby na serveru GoG.com, jenž prodává staré hry upravené tak, aby šly spustit na dnešních operačních systémech.
Slabší to je s přiloženými plnými hrami. Obálka jich hlásá dvacet, což vypadá bombasticky, ale kdo čekal vyložený tahák, bude zklamán. Navíc mnoho z her už jako příloha jednou vyšlo. Coby číslo jedna je propagována akční hra na hrdiny Numen: Contest of Heroes.
Celkový dojem? To, čím bylo Score unikátní, proměnil čas v nevýhodu. S odlivem jedné herní generace a přiblížením her k masovému publiku, se stal herní žargon Score mísený s předpokladem, že každý zná patnáct let staré hry, pro většinové čtenáře jen těžko srozumitelný.
A co vy? Podělte se s námi v diskuzi, jak vzpomínáte na zlatou éru herních časopisů a co si myslíte o jejich současné podobně.