Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rozhovor o hře, ze které může naskakovat husí kůže. Je jen pro otrlé

Těžko si představit šéfa, který by ke hře zapadal více než Ljubomir Peklar. Jeho tým v Ebb Software vytváří značně nevšední titul silně inspirovaný uměním H. R. Gigera. A stejně nevšední je Peklarovo uvažování a přístup ke světu. Nedal nám třeba fotku k rozhovoru, aby neodpoutal pozornost čtenářů od hry.

Prostředí titulu Scorn připomene například sérii Vetřelec, cílem autorů je však tvorba vlastního světa s unikátní identitou. Chtějí vytvořit dvě epizody, nejprve však musí uspět ta první. Vývojáři se však dušují, že žádný další obsah vytvářet nebudou. A to ani v případě, že by je o to početná skupina hráčů žádala.

Z propagačních materiálů ke Scornu mám dojem, že se titul v porovnání se standardní velkorozpočtovou produkcí bude hrát hodně odlišně. Mohl byste detailněji popsat jeho principy?
Je velmi obtížné popsat herní náplň nebo pocity z hraní, aniž bych titul přirovnával k jiným hrám. Pokud bych to měl s něčím porovnávat, řekl bych, že je to kombinace rozličných prvků z her jako Metroid Prime, Shadow of Colossus, Silent Hill, Dark Souls a řady dalších. Ale má to i své unikátní koncepty. Rozhodně se pokoušíme vytvořit výjimečný zážitek.

Mám pocit, že se ve Scornu budeme cítit vskutku osaměle. Skoro jako v hororové adventuře hrané z vlastního pohledu, kde sbíráte předměty a řešíte rébusy. Je to tak?
Do jisté míry ano.

Narazíme na postavy, se kterými je možné komunikovat? Nebo příběh budete vyprávět především za pomoci prostředí?
Postavy s vámi mluvit nebudou, komunikace bude probíhat neverbálně. Hra vám připomene německé expresionistické filmy z 20. let.

Očekáváte, že některé lidi bude svět vaší hry odpuzovat?
Vůbec ne. Každou bytost na této planetě tvoří živá hmota, ale lidé na to raději zapomínají. Učíme se obdivovat vnější krásu těl a cítíme odpor k orgánům, kostem,či tkáním. Je to reflexivní reakce. Ten odpor má v přírodě své místo, ale jako uvědomělé přemýšlející bytosti bychom měli prozkoumávat vše, z čeho se skládáme. Být živým organismem je zásadní součástí lidské existence.

Váš přístup ke komunitnímu financování na Kickstarteru byl vznešený. Odmítali jste slibovat změny herních principů, nenabízeli odměny za příspěvky vyšší než 200 eur a tvrdili jste, že vaším hlavním cílem je si zachovat uměleckou integritu. Ale kampaň nevypadala příliš nadějně a zrušili jste ji. Myslíte si, že problém spočíval právě ve vašem přístupu?
Kickstarter pro naši hru nikdy nepředstavoval optimální řešení. Byl to výstřel do tmy, a to ve chvíli, kdy jsme již neměli co ztratit. Doufali jsme jen, že tím získáme extra pozornost. Kampaň jsme předem nepřipravovali a šance na úspěch byla mizivá.

Četl jsem, že na hře pracujete přes tři roky. Předpokládám, že zatím vznikala především ve volném čase. Mohl byste popsat, za jakých podmínek na hře pracujete?
Ze začátku jsme byli jen čtyři, ale tým postupně rostl. V současné době je nás deset a titul vyvíjíme na plný úvazek.

Scorn
Scorn

Vyjde hra v předběžném přístupu?
Ne, tomu nefandíme. Hry by měly vycházet pokud možno hotové a odladěné.

Zvažovali jste někdy, že vývoj ukončíte? Zdá se, že získání financí bylo v jedné fázi značně obtížné.
Ano. Většina lidí vám bude vykládat nesmysly a tvrdit, že by to nikdy nevzdala. Pokud by se však aktuální investor neobjevil včas, pracovali bychom již na něčem odlišném.

V oficiálních materiálech zmiňujete, že kromě dvou epizod neplánujete žádný stahovatelný obsah, ani žádná další pokračování. Proč tomu tak je?
Nemám rád pokračování. Když něco tvoříte, mělo by to být ucelené dílo. Na dvě části jsme hru rozdělili pouze kvůli financím, ale i tak to bolí. Jaký smysl má dělat to samé znovu? Většinou tím jen vaše práce ztrácí hodnotu. Lidé neustále prahnou po dalším konzumu, až z původního nápadu nezůstane nic. Jakmile Scorn dokončíme, začneme se věnovat jiným věcem.

Můžete popsat dohodu s vaším investorem? Souhlasil s kompletním financováním první epizody, ale poskytne případně rozpočet i pro vývoj druhé epizody?
Bude to záviset na úspěchu první části. Pokud se jí bude dařit, budeme mít možnost vytvořit i druhou půlku.

Scorn
Autor:
  • Nejčtenější

Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa

Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?

Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů

Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...

ANKETA: Jaké je vaše nejoblíbenější videoherní auto?

Máte nějaké oblíbené videoherní vozítko či auto? Napište nám do diskuze pod článkem, které a proč.

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

BlizzCon 2024 nebude

Letošní ročník akce BlizzCon, na níž fanoušci oslavují hry studia Blizzard, tedy značky jako...

Jsou na vás hry moc těžké? V budoucnu vám možná pomůže umělá inteligence

Nový patent Sony věští budoucnost hraní, kdy může vzniknout nový nejnižší stupeň obtížnosti. Hru za...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...