Atmosféra, ze které naskakuje husí kůže. Scorn je jen pro otrlé

  14:45aktualizováno  14:45
Nezvyklý titul Scorn se odehrává v odpudivém prostředí. Hororový počin se totiž silně inspiruje švýcarským umělcem H. R. Gigerem, hlavním lákadlem proto bude nezvyklý svět se silnou atmosférou.

Prostředí připomíná nejtemnější noční můry a značně melancholické stavy ducha. Objevíte se tak v neznámém snovém světě, jehož jednotlivé části propojuje spletitá síť chodeb. Hrou díky tomu procházíte nelineárním způsobem.

Každá lokace má vlastní tematiku, příběhovou linii a vážou se k ní unikátní rébusy i postavy. Hraním navíc odemykáte další části světa, získáváte nové dovednosti, předměty a rozšiřujete arzenál. Scorn je nejlépe možné charakterizovat jako horor hraný z vlastního pohledu, díky zbraním však zahrnuje i menší množství akce.

Jednotlivé části prostředí připomínají bludiště a příběh vypráví přímo prostředí. Ze zážitku vás proto nevytrhávají filmové scény, které by vám ovládání braly z rukou.

S tím se však pojí i vyšší obtížnost hry. Titul totiž nezvýrazňuje klíčové prvky a hledání indicií je jednou z významných náplní hry. „Vše má svůj důvod a účel. Jen musíte zjistit jaký,“ píší tvůrci v oficiálních materiálech.

Fotogalerie

Vývojáři navíc za zásadní považují realistickou práci s prostředím. Když vaše postava zvedá předmět, vidíte ho v rukou. Když stisknete tlačítko či zatáhnete za páku, vidíte jak vaše ruka akci provádí.

K dispozici máte inventář a rozvážně je třeba přistupovat i ke střílení, máte totiž jen velmi omezený počet nábojů.

„Lidé musí přemýšlet nad tím, kdy útočit, kdy se raději schovat a jak jejich činy ovlivní okolní svět. Pro postup bude třeba využívat více herních stylů,“ tvrdí vývojáři.

Tvůrci projekt chtějí rozdělit do dvou částí a první díl plánují vydat v příštím roce. Slibují zároveň, že nevznikne žádný stahovatelný obsah, ani žádné pokračování. Příběh Scornu je ucelený a k jeho kompletnímu převyprávění poslouží právě ony dvě části.

Scorn momentálně usiluje o přízeň hráčů v rámci služby Early Access na Steamu.

Autor:

Nejčtenější

Hacker objevil chybu ve Steamu, která mu umožnila generovat hry zdarma

Steam

„Hodný hacker“ Artem Moskowsky dostal odměnu půl milionu korun za to, že objevil a nahlásil zásadní chybu ve Steamu. Ta...

Komunitní sbírka na Star Citizen překonala hranici 200 milionů dolarů

Star Citizen

Více než dva miliony přispěvatelů již na účty autorů ambiciózního vesmírného simulátoru poslalo v přepočtu více než...

RECENZE: Hra o havárii ponorky Kursk je tragickým omylem

Kursk

Kromě samotného nápadu nenabízí hra Kursk vůbec nic, proč byste si ji měli chtít zahrát. Je nudná a technologicky...

Zákazník neuspěl s vrácením Falloutu 76, tak alespoň zdemoloval obchod

Fallout 76 – Official Live Action Trailer

Některým lidem se Fallout 76 nelíbí tak moc, že kvůli tomu sáhnou k výtržnostem. Zákazník v pobočce obchodu se hrami...

Potvrzeno: vzniknou remastery legend Command & Conquer a Red Alert

Command & Conquer (1995)

Po trapném odhalení mobilní verze Command & Conquer letos na E3 se EA pokouší napravit si reputaci. Potvrdilo, že...

Další z rubriky

Ubisoft podlehl tlaku hráčů a vrací do Rainbow Six zcenzurované prvky

Příklad estetických změn v Rainbow Six Siege

Odstranění několika kontroverzních grafických prvků z multiplayerové střílečky Rainbow Six Siege vyvolalo v herní...

Deset tisíc zombíků je rozsekáno na kusy v traileru k The Black Masses

The Black Masses

Vývojáři nenápadné multiplayerové hry lákají na nevídanou možnost brutálně rozsekat tisíce nemrtvých najednou. Sílu...

Komunitní sbírka na Star Citizen překonala hranici 200 milionů dolarů

Star Citizen

Více než dva miliony přispěvatelů již na účty autorů ambiciózního vesmírného simulátoru poslalo v přepočtu více než...

Najdete na iDNES.cz