Všechno je špatně, tvrdí bývalý ředitel propouštějícího studia

aktualizováno 
Společnost Trion Worlds propustila až sto zaměstnanců. Přesto však bývalý finanční ředitel studia Scott Hartsman problém vnímá především v metodách herního vývoje. A svítá prý na lepší zítřky.

Ilustrační obrázek ze hry Defiance, kterou vydalo studio Trion. Právě tam Scott Hartsman působil jako finanční ředitel.

Svoje úvahy nad situací Hartsman odhalil serveru Massively. "Myslím si, že tradiční vývoj velkorozpočtových her a jejich distribuce jsou rozbité. Ať už jde o on-line hry pro masy hráčů, či jiné tituly," tvrdí.

"Dostáváme se do bodu, kdy velkorozpočtové hry musí být naprostou senzací, aby každého v ekosystému udržely na živu. Ať už jde o náklady vývojářské, vydavatelské či výrobu, prodejce a někdy i majitele platformy."

Filmový přístup prý fungoval, dokud společnosti dokázaly absorbovat chybné kroky a týmy se zvládaly poučit ze svých chyb. "Jak se výsledné náklady zvyšují, méně a méně společností to zvládá. V tom je chyba," tvrdí Hartsman. "Když se řeší, kdo z toho seznamu zaplatí instalatéra, platí se to zleva zprava. A začíná se u vývojářů."

Podle Hartsmana si situaci uvědomuje čím dál více tvůrců, a z tradičního ekosystému tak vystupují. Mění se také přístup přímo v rámci tradičního průmyslu. Každý vývojář začíná mít lepší pojetí o obchodní stránce a marketingové oddělení i ředitelé společností začínají produkt lépe chápat.

V minulosti se prý často mezi jednotlivými odděleními tvořila dělící linka. "Vývojáři, dělejte si jen své věci a nechte obchodníky, ať vyřeší obchodní záležitosti," naznačuje Hartsman zažitou mentalitu. Ale to se prý mění.

Autor:

Nejčtenější

Hacker objevil chybu ve Steamu, která mu umožnila generovat hry zdarma

Steam

„Hodný hacker“ Artem Moskowsky dostal odměnu půl milionu korun za to, že objevil a nahlásil zásadní chybu ve Steamu. Ta...

Komunitní sbírka na Star Citizen překonala hranici 200 milionů dolarů

Star Citizen

Více než dva miliony přispěvatelů již na účty autorů ambiciózního vesmírného simulátoru poslalo v přepočtu více než...

RECENZE: Hra o havárii ponorky Kursk je tragickým omylem

Kursk

Kromě samotného nápadu nenabízí hra Kursk vůbec nic, proč byste si ji měli chtít zahrát. Je nudná a technologicky...

Zákazník neuspěl s vrácením Falloutu 76, tak alespoň zdemoloval obchod

Fallout 76 – Official Live Action Trailer

Některým lidem se Fallout 76 nelíbí tak moc, že kvůli tomu sáhnou k výtržnostem. Zákazník v pobočce obchodu se hrami...

Manželé musí zaplatit 274 milionů korun za pirátění klasik od Nintenda

Prezentace zábavního parku Nintendo World

Američtí manželé byli za provozování dvou internetových stránek s herními klasikami firmy Nintendo odsouzeni k obrovské...

Další z rubriky

Pět nejočekávanějších her, které vycházejí v listopadu

Fallout 76

Ani v listopadu nepolevuje nápor zvučných herních značek a za pozornost tentokrát stojí i starší kousky, ať už...

KOMENTÁŘ: Jak Red Dead Redemption 2 zastínil Assassin’s Creed: Odyssey

Red Dead Redemption 2 versus Assassin’s Creed Odyssey

Assassin’s Creed Odyssey a Red Dead Redemption 2 jsou dva nejnovější přírůstky do rodiny akčních příběhových her v...

Deset mrtvých značek ze stáje EA. Kterou by měla firma oživit?

Herečky, které se objevily v příběhových filmech Red Alert 3.

Historické portfolio vydavatelství Electronic Arts lze číst více způsoby. Na jednu stranu se u každé značky najdou...

Najdete na iDNES.cz