Secret Files 2: Puritas Cordis

Secret Files 2: Puritas Cordis

Secret Files 2: Puritas Cordis - návod 1.část

  • 3
Pokračování oblíbené Tungusky sice není nijak výjimečně složitou hrou, přesto obsahuje několik zákysových míst. Vypořádat se s nimi vám pomůže první část našeho návodu.

- Recenzi hry naleznete zde

Secret Files 2 nejsou nijak těžkou hrou, avšak při řešení některých hádanek logika trochu hapruje. Místo potupného zkoušení všeho na všechno se tedy nebojte využít tohoto návodu. Samozřejmě – pokud si chcete hru užít co nejvíce a mít v závěru co nejlepší hodnocení, doporučuji v hlavním menu vypnout položku game help, což vám znemožní označit všechny aktivní předměty. Narozdíl od prvního dílu zde tentokrát není žádný potupný pixelhunting.

Secret Files 2: Puritas CordisProlog

 Až konečně získáte kontrolu nad knězem Perrym, prohlédněte si pracovní stůl. Seberte z něj knihu, vložte do ní pergamen a zastrčte jí do knihovny vlevo. V prvním patře si pak pomocí klíčů odemkněte dveře vlevo a zaměřte svojí pozornost na rozvrh hodin pověšený na zdi. Vyměňte štítky profesorky Pettersonové a doktora Forrestera...

Zaoceánská loď

Po všech animacích se ocitáte v kůži Niny Kalenkové. Seberte ze skříně kolečkovou brusli (a nepřemýšlejte nad tím co dělá ve vašem apartmá jedna kolečková brusle) a vyjděte na chodbu, kde si popovídejte s plešatým rádoby playboyem. Poté vylezte po schodech do recepce, zazvoňte na zvonek a řekněte portýrovi o problémech s kufrem. Do rozhovoru se zamíchá i jeden z pasažérů ... až rozhovor skončí, můžete si jít lehnout.

V noci Ninu probudí podivné zvuky, takže se jděte na chodbu podívat co se děje. Na schodech najdete vršek bikin s připojeným vzkazem. Vyjděte po schodech do recepce, použijte na UFO kolečkovou brusli a dotlačte ho nad skleněnou výplň v podlaze. Pokračujte směrem na palubu a u baru seberte vlněnou deku a kyblík na led. Do kyblíku naberte vodu z bazénu a běžte do koupelny. Cestou nezapomeňte sebrat ze stěny veslo a baterku! V koupelně nalijte do kýblu s vodou mýdlo, přidejte deku a veslo a máte vše připraveno pro čištění. Vyleštěte tedy zespoda skleněnou plochu na níž jste natlačili UFO a baterkou si posviťte na další indicii. Píše se v ní, že poslední radu najdete na zádi lodi. Tajmeství však nehledejte na palubě ale na zadní straně obrazu, který visí v této chodbě. Obraz seberte a prohlédněte v inventáři. Evidentně je v něm vložen nějaký vzkaz. Běžte tedy do koupelny a nad unikající párou obraz odlepte. Prohlédněte si fotku – je na ní Max – starý známý z minulého dílu a také Ninin bývalý přítel. Fotku vsuňte pod dveře do ošetřovny a konečně se dozvíte kdo je ten tajemný „zvrhlík“, který vám krade spodní prádlo z kufru. Po rozhovoru s Oskarem se děj zase posune o kousek dál.

Druhý den ráno sice již máte zpátky svůj kufr ovšem místo toho zase postrádáte kabelku... Z kufru si vezměte župan, kšiltovku i červené ponožky a běžte o své ztrátě říci recepčnímu. Slíbí, že se na celou záležitost podívá, takže se zatím Nina může jít nasnídat. Vstupte do kuchyně a vyslechněte si projev fanatického Zandony - vůdce sekty Puritas Cordis. Až dožvaní seberte ze stolu růže a otvírák. Na palubě si promluvte s paní Jordanovou, která se však s vámi odmítne bavit. Zkuste to tedy s barmanem, který je mnohem vstřícnější. Během rozhovoru se zaměřte hlavně na identifikační karty, které hlídá. Barman má opravdu špatnou paměť na obličeje, takže ho nebude těžké oblafnout. Jediné co potřebujete je sehnat odpovídající převlek. Seberte tedy záchranný kruh, párátka, plakát, CD a běžte se podívat k bazénu. Promluvte si s otravným plešounem, získáte od něj prázdný obal od opalovacího krému. Vraťte se do podpalubí – cestou vás zastaví jeden z pasažérů s nímž si dohodnete schůzku na večer.

V podpalubí si promluvte s jednou z nejtrapnějších postaviček ve hře – asijským paparazzim, který 3 hodiny čeká než se mu vypere prádlo. Uvnitř prádelny nejprve naplňte prázdnou tubu od opalovacího krému mýdlem a poté požijte otvírák na zvonek od pračky. Zvonek ukažte Feng Limu a pořádně zatněte zuby. Následuje až vražedně ubohá vykrádačka Monty Pythonů. Každopádně pračka je konečně volná, takže do ní strčte ponožky a župan a zapněte ji. Ještě seberte kus hadru z koše na prádlo a běžte si vysušit župan k větráku na kapitánské palubě. Nyní jděžte za plešounem a dejte mu jeho „opalovací krém“. Nejen že od něj bude konečně chvíli pokoj, ale navíc ještě získáte jeho slunečné brýle. Nyní v inventáři skombinujte hadr se záchranným kruhem a růžemi a kostým je hotový. Ještě dejte všechny jeho části (klobouk, župan a brýle) dohromady a běžte se v tomto převleku ukázat barmanovi.

Ten by nyní by Nině sice klíč klidně dal, ale bohužel neví který. Musíme tedy nejprve zjistit, v kterém pokoji se slečna Jordanová ubytovala. Nejlepší bude zeptat se recepčního, ale bohužel – zvonek na jeho přivolání je zničený. Všimněte si tedy malého výstupku u dveří do kuchyně – pověste na něj zvonec z prádelny a opět na ně něj použijte otvírák. Recepční odmítne Nině říct číslo pokoje, avšak slíbí, že slečně Jordanové předá dar. Dejte mu tedy pro ní plakát a až odejde použijte na přepážku CD. Konečně... Znovu se přestrojte a tentokrát vám sklerotický barman dá správný klíč. Odemkněte si tedy dveře vedle ošetřovny a seberte ze země časopis s Georgem Clooneym a z postele kabelku. Následuje animace... ano přesně tuto scénu jsem měl na mysli, když jsem psal o klišovitém příběhu. Není nad to když si zloděj přijde zatelefonovat do cizí místnosti a poté zase slušně odejde. No nic...

Běžte zpátky na palubu a konfrontujte slečnu Jordanovou s nezvratnými důkazy. Doneste jí Bloody Mary (kopne ho do sebe na ex) a vyslechněte si její tesknou a špatně dabovanou zpověď. Večer si pak jen zajděte na schůzku se svým kontaktem. Bohužel nedorazí...

Druhý den si pak u baru promluvte s kapitánem, bubnujícím Oskarem i novým barmanem. V kuchyni pak s plešounem , kterému slibte účast soutěži. Pomocí alobalu (v kuchyni pod stolem), čokoládových kuliček (v míse na recepci) a párátek (na baru) sestavte model bruselského Atomia. Výtvor běžte ukázat plešounovi – za odměnu dostanete kuličku, která se výborně hodí Oskarovi místo ping-pongového míčku. Když konečně přestane bubnovat daruje vám recepční mp3 přehrávač. Ten použijte na mikrofon v recepci a oblažte hudbou všechny na palubě. Ještě si promluvte s bláznivým asiatem a oblafněte ho pomocí časopisu vloženého do prázdného rámečku . S výslednou fotkou falešného doktora zaběhněte za kapitánem. Pokud hrajete pouze demoverzi tak na tomto místě končíte. My ostatní se ale plynule přesouváme do…

Indonéská džungle poprvé

Na začátku se ocitáte v kůži Sam, uvězněné v kleci. Jelikož opodál sedí hlídač, nemůžete si moc vyskakovat. Seberte kus bambusu s drátem jež je položený v horní části klece. Z mísy s ovocem si vemte tři pomeranče, napíchněte je na drát a přidejte bambus a světlici. Vzniklý „raketomet“ pošlete po rampě do ohně.

Samotné osvobození už je však jen a pouze na Maxových bedrech. Až se probudíte napakujte si kapsy následujícími věcmi, které se váli všude kolem: paví pero, vlajka, pletivo z plotu, bambusová tyč, papája (spadne z palmy, pokud do ní kopnete), helma, tyčky od stanu, dokumenty, konev, květ ibišku, a ze Saminého batohu poté ještě koblížek, gumový balónek, plechovku piva a světlice. Konvici naplňte vodou z řeky, přihoďte ibišek a ohřejte čaj nad ohněm.Vhoďte do něj papáju, která se obarví načerveno. Když jí teď dáte opičce, můžete jednoduše sledovat její rudé stopy až k Sam.

 Secret Files 2: Puritas CordisZatím toho však příliš udělat nemůžete, takže pouze seberte bílé bobule a vraťte se čeným dveřím chrámu. Vedle nich je kámen s šesti otvory, do kterých podle návodu od Sam musíte vložit správné předměty od shora dolů v tomto pořadí:

1.Masožravá rostlina – získáte jí tak, že seberete květ smradlavé rostliny, který hodíte po hlídači a poté ho ještě přisunete blíže tyčkami od stanu. Poté si již rostlinu budete moci nerušeně utrhnout.

2.Světlušky – strhněte pavučinu před chrámem a na její místo pověste vlajku. Když nyní z lokace odejdete a zase se do ní vrátíte, můžete sebrat světlušky nachytané v pavoučí síti.

3. Paví pero

4.Ryba – použijte tyčky od stanu na pletivo, získáte primitivní rybářskou síť, kterou vložte do potoka v hlavním táboře. Napněte vlajku mezi sítí a větví a pak už si jen vyzvedněte čerstvě ulovenou rybu.

5. Slimák – položte plechovku piva na zahrádku v hlavním táboře (vpravo dole). Když odejdete a znovu se vrátíte, slimák bude váš.

6. Med – sundejte z koblihy obal a strčte ji do otvoru vedle včelího hnízda. Seberte med...

Pokud jste umístili všechny předměty ve správném pořadí, dveře do chrámu se otevřou...

Pokračování příště...