Secret files: Tunguzka - Návod 2.část

  12:00aktualizováno  23. února 12:26
V druhé části našeho návodu na tuto povedenou adventuru pomůžeme Nině proklouznout na vojenský vlak směřující přímo do tajemné Tunguzky.

- první část návodu

Vlakové nádraží, Moskva

Prohrabejte hromadu suti a seberte zrezivělou matku a jakýsi neidentifikovatelný kovový předmět. Dělníkovi, pracujícímu u otevřeného poklopu kanálu ukradněte z brašny krabici se svačinou. V inventáři z ní vyndejte máslový sendvič a gumičku. Ještě seberte cihly a dělníka vyzpovídejte. Podložte cihlami kolo rozbitého automobilu, máslem pomažte hever a poté ho vytáhněte. Pokračujte doleva ke vstupu na nádraží. Hlídá ho seržant Yushin. Prohlédněte si cigaretové nedopalky na zemi a promluvte si s ním - dostanete od něj cigaretu. V inventáři zkombinujte gumičku se zvláštním kusem kovu a oblázkem, který se válí u cedule STOP. Tím vznikne prak, kterým rozstřelte žárovku nad Yushinovou hlavou. Ve tmě jsou mu noviny na nic, takže je Nině na požádání půjčí. Přečtěte si rubriku s výherními čísly. Chudák dělník se spletl pouze o jediné číslo, což se dá lehce vyřešit domalováním tužkou. Jak říká Nina: i krátkodobá radost je lepší než žádná. Běžte mu oznámit výhru v loterii â nechá veškeré práce a uteče se radovat ze svého neexistujícího bohatství. Seberte hadici, bariéru a vlezte do kanálu.
Dole nepřehlédněte miniaturní zápalky a samozřejmě je tam nenechte ležet. Na zamčené dveře použijte hever a vstupte do místnosti s poklopem. Zkuste vylézt po žebříku nahoru, je však poničený a chybí mu spodní příčky. Nahraďte je tedy tyčemi z bariéry. Ukáže se, že jsou příliš dlouhé. Musíte se tedy vrátit nahoru, až za seržantem Yushinem a požádat ho o pomoc. Bez problémů je ohne, a cesta do základny je volná.
Promluvte si s nebožákem trůnícím na záchodě, jedná se o strojvůdce vlaku na Sibiř. Alespoň máte jistotu, že vlak neodjede bez Vás. Slibte mu pomoc a nakoukněte do vedlejší místnosti. Až skončí rozhovor, zapalte sirkami cigaretu a položte jí na talíř. Konečně je místnost volná. Otevřte pravou skříňku a seberte všechno co lze. Tedy uniformu, punčochu, vysílačku a obálku. Pečlivě vše v inventáři prozkoumejte, tím zjistíte číslo Vaší vysílačky. Skříňka vlevo je naneštěstí zaheslovaná, takže se do ní nemůžeme dostat. Zatím. Odejděte z místnosti dveřmi, ocitnete se uprostřed vojenského skladu. Pokuste se projít kolem do dveří hlídaných dvěma agenty v černém. Samozřejmě to nevyjde, takže jděte až na nástupiště a promluvte si s hlídkujícím vojákem. Přinuťte ho ať zavolá na vedení a zapamatujte si číslo 48, bude se Vám hodit. Vyčerpejte všechny témata rozhovoru, dozvíte se, že aby Vás pustil do vlaku budete potřebovat speciální povolení. Vraťte se zpátky do místnosti pod záchodky a prozkoumejte rozvaděč vody. Uvnitř je hledaný klíček, jak ho ale vyndat ven? Přesuňte se do stoky a upněte pozornost na trubku vedoucí ze zdi poblíž dveří. Navlékněte na ní punčochu a upevněte jí páskou z bariéry. Ještě si zaběhněte zeptat se Yushina na jména tajných agentů FBS a potom můžete pokračovat ve vyndavání klíčku ze záchodových trubek. Na toaletách připevněte hadici ke kohoutku a druhý konec strčte do nechutných pisoárů. Kohoutek na krátko otevřte, slezte po žebříku dolů a povolte ventil. Teď již stačí jen sebrat punčochu i s klíčem a dát jí nebohému strojvůdci. Najděte si nějaké místo, kde Vás nemůže nikdo slyšet a použijte na Ninu vysílačku. Vyberte čísla 15 (číslo Vaší vysílačky) a 48 (číslo na vedení) a požádejte je, aby přemístili agenty Fetisova a Radenkova. Dveře, které hlídali nejsou kupodivu zamřené, takže můžete vstoupit dovnitř. Prohledejte zmláceného Solotova a seberte mu jeho psí známku. Její číslo (31545) použijte jako kód k odemčení zamčené skříňky v převlíkárně. Vyberte z ní speciální povolení a ukažte ho vojákovi, hlídajícímu vlak. Cesta na Sibiř může začít!

Vlak na Sibiř

Po animaci se ocitnete ve vagonu se spícím vojákem. Posbírejte ze stolu sušené ovoce a láhev pomerančového džusu. Ještě odšroubujte 25 wattovou žárovku a vstupte do malé kuchyňky, kde si přivlastněte sklenici medu. Přejděte do dalšího vagonu. V něm se nachází vědec Lesniak a jeho mladý asistent. S tím si promluvte jako s prvním, dozvíte se, že se starým doktorem nebude žádná řeč, dokud nedostane chléb s marmeládou. Seberte dva krajíce bílého chleba a pokračujte s prohlídkou vlaku do dalšího vagonu. Tam jsou jen dvoje zamčené dveře, takže jen seberte 100 wattovou žárovku a vraťte se až ke spícímu vojákovi. Vložte 100 wattovou žárovku do prázdného otvoru po předešlé žárovce a rozsviťte světlo. Voják změní poloh, takže mu můžeme bez rizika prozrazení prohledat batoh. V kuchyňce vložte do hrnce na plotně získaný ricinový olej a dále přidejte sušené ovoce, pomerančový džus a med. Prázdnou sklenici od džusu naplňte vodou z kohoutku a výsledek Vaší práce namažte na chleba a odneste doktoru Lesniakovi. Uděláte mu velikou radost, takže se konečně uvolí poskytnout Vám menší rozhovor. Ten je ale záhy přerušen profesorovým útěkem na toalety. Ještě podrobně prokecněte asistenta, je opravdu zabraný do své práce. Vylijte vodu na zásuvky a sledujte, co se stane. Až asistent odejde, seberte jednu skleničku s vzorkem rostliny ze stolu a druhou ze stojanu pod stolem. Obě je otevřete a vzorky uvnitř zkombinujte. Vzniklou směs vraťte do jedné ze sklenic a položte na stůl. Tím jste sice zničili práci obou vědců ale také si zajistili vstup do Sidorkinovy pracovny. Prohlédněte si knihu, oranžové desky, vzkaz pod monitorem a mravence ve sklenici. Vaše bádání je přerušeno agentem FBS...
Až zase získáte Ninu pod kontrolu, bude v nezáviděníhodné situaci. Zavřená v nákaldním vagónu s agresivně vypadajícím psem. Ale nezoufejte, i z této na první pohled neřešitelné situace se dá dostat. Seberte vodítko a z otevřeného mrazáku vyndejte šťavnatý kus masa. Strčte ho do sklenice a tu položte do klece se psem. Zatímco bude pátrat jak se do sklenice dostat můžete mu vzít jeho kostičku. Jděte až úplně doprava a z obrovského vysavače odmontujte trubku a hadici. Kostí vypačte dvířka na vysavači a vylovte z nich pytlík na smetí, v jehož útrobách najdete zvířecí chlupy. Přivažte psí vodítko k trubce z vysavače a takto improvizovanou kotvu vyhoďte na otvor na stropě. Až budete na střeše vlaku, dostaňte se až ke dvěma komínkům. Do pravého z nich strčte zvířecí chlupy a následně oba komínky vzájemně propojte hadicí. Vytáhněte po sobě kotvičku a upevněte jí mezi komínky. Dostali jste se opět do Sidorkinovy pracovny, tentokrát Vás již snad nikdo nebude rušit.
Znovu prozkoumejte stůl a vlásenkou odemkněte zamčený šuplík, z nějž vyndejte bystu. Seberte lebku z kostry a květinovou vázu na jejíž místo umístěte sochu. Otočte všechny 4 sochy v místnosti směrem, kterým se dívá Lenin na velikém obraze, otevře se průchod do tajné místnosti. V ní seberte knihu z mučícího křesla a zasuňte jí do prázdného místa v knihovničce. Vraťte se do tajné místnosti a do čerstvě otevřeného otvoru vložte lebku. Pokud máte problémy s logickým puzzlem, mačkejte tlačítka v pořadí uvedeném na obrázku.

Secret files Tunguzka


Nina se konečně dostane k tajným dokumentům, opět je však při čtení nepříjemně vyrušena. Vlak je totiž zastaven teroristy a Nina skončí v bezvědomí. A tím pro dnešek končíme, jak osvobodit Ninu z vojenské nemocnice se dozvíte až v dalším díle našeho návodu.

Autor:

Největší světová herní výstava Gamescom 2019 se koná od 20. do 24. srpna v Kolíně nad Rýnem. Čeká nás opět řada nových oznámení a ukázek z nadcházejících titulů jako jsou Gears 5, Minecraft Dungeons a Zaklínač.

Nejčtenější

Chernobylite se chce svézt na popularitě seriálu. A asi mu to vyjde

Chernobylite

Havárie v Černobylu skrývala mnohem vážnější tajemství, než je známo. Tedy alespoň v podání připravované hry...

Jedna z nejočekávanějších her roku Death Stranding je čím dál záhadnější

Death Stranding

Jedna z nejočekávanějších her letošního roku se s každou další ukázkou stává záhadnější a podivnější – v tom nejlepším...

Neurážejte našeho bezpohlavního robota, vyhrožují herní komunitě

V Borderlands 3 můžete hrát za bezpohlavního robota.

Připravovaný titul Borderlans 3 si nemůže oddychnout od kontroverzních témat. Nejnovějším popraskem na internetu jsou...

Pět scén z her, které narazily na australskou cenzuru

South Park: Stick of Truth

O cenzurování videoher v Austrálii toho bylo napsáno již mnohé, málo se už však ví, že se v posledních letech situace...

Fanoušci upravili vzhled zaklínače, aby se podobal seriálové adaptaci

Zaklínač 3 – Geralt jako Henry Cavill

Tvůrci chystaného seriálu Zaklínač vycházejí z původních knih Andrzeje Sapkowského, nikoli jeho oblíbené videoherní...

Další z rubriky

The Waylanders vypadají jako levná kopie Dragon Age

The Waylanders

Autoři chystaného RPG The Waylanders se chlubí spoluprací se známým scenáristou Markem Laidlawem a zajímavým konceptem...

Konec experimentům, Trine 4 se vrací ke kořenům série

Trine 4

Vyzkoušeli jsme si chystaný čtvrtý díl oblíbené plošinovky Trine. A ani jsme nemuseli, je to úplně to stejné jako deset...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz