Secret files: Tunguzka - Návod 3.část

  12:00aktualizováno  10:09
Ve třetí části našeho návodu pomůžeme osvobodit Ninu z ruské vojenské nemocnice, konečně navštívíme samotnou Tunguzku a v závěru se podíváme na prosluněnou Kubu.

- první část návodu
- druhá část návodu

Vojenská nemocnice v Rusku

Celou tuto kapitolu si projdete v kůži hezouna Maxe a Vaším úkolem je vysvobodit Ninu z vězení. Začínáte před zamčenou branou, takže si nejprve promluvte s Olegem. Seberte tašku a z keře otrhejte červené bobule. Vzájemně tyto předměty skombinujte a špinavou tašku pak dejte Olegovi. Tak to bude vypadat, jakoby zrovna o oba prsty přišel. Prohlédněte si sanitku, získáte číslo do nemocnice a jelikož se z interkomu nikdo neozývá, zavolejte do nemocnice z vlastního telefonu. Až si pro Olega přijede ambulance, rychle se prosmýkněte dovnitř.
Na dvoře seberte z kontejneru chirurgické kleště a prozkoumejte stín na zemi. Uvidíte, že v zářivce je schovaný klíček, pomocí kleští ho tedy vyndejte.Klíčem odemkněte dveře a vstupte do nepoužívaného archivu. Pozorně vše prozkoumejte a nezapomeňte sebrat ruční fén a láhev s anestetiky (tu je možné sebrat až po přečtení kartotéky). Dveřmi místnost opusťte a dojdete do chirurgického sálu. V místnosti je spousta věcí, takže je všechny posbírejte. Váš majetek se tím rozroste o stetoskop, láhev plynného čpavku, injekční stříkačku a skalpel. Pomocí stetoskopu vyslechněte přes dveře tlumený rozhovor dvou zaměstnanců. Nyní se již Max nebude bát dveře otevřít, v následující místnosti však zatím není nic, co byste moli udělat. Vyjděte tedy zpět na dvůr a zaměřte svou pozornost na okap. Přiložte k němu stetoskop – zjistíte tím polohu Niny! Ta však tvrdě spí, musíme tedy vymyslet nějaký způsob jak jí probudit a přitom na sebe neupoutat pozornost hlídačů. Postavte tedy pod okap láhev se čpavkem a větrákem vyfoukejte smrad až do Nininy cely. Až se probudí, přepněte se do její kůže (malá ikonka v pravém dolním rohu).
Seberte malý kamínek, misku a kus špinavé látky. Hadr použijte na puklinu ve zdi, tím se z ní odpáře dlouhá nit. Na její konec přivažte kamínek a ten poté spusťte skrz díru v zemi. Teď si můžete s Maxem mezi sebou posílat předměty, čehož hned využijte a pošlete Nině nahoru skalpel. Skalpelem odřízněte nohu ze židle a rozpárejte matraci a obě věci (nohu od židle i molitan) pošlete dolů Maxovi. V jeho kůži pak zkombinujte injekční stříkačku, anestetikum a nohu od židle. Tím vyrobíte jakousi primitivní foukačku. Zajděte za roh a kleštěmi upravte polohu satelitu. Rychle přeběhněte do haly, kde se hlídač koukal na televizi a vyndejte klín, který udržoval těžké dveře otevřené. Dřív než začne dělat rámus, zpacifikujte ho skrz kukátko foukačkou. Z nástěnky pak seberte několik připínáčků a kusem molitanu nasákněte trochu sýrové polívky. Běžte zpátky na dvůr a napuštěný molitan pošlete Nině. Ta ho obváže nití a až jí Max pošle i nohu od židle, může vyrobit past na krysy. Zkombinujte misku, nohu od židle a napuštěný molitan. Vzniklé dílo položte před krysí díru a počkejte, než se jedna chytí. Tu pak spusťte po provaze Maxovi. S ním pak vylezte po schodech v hlavní hale, až se ocitnete za zády zevlujícího hlídače. Pusťte na něj chycenou krysu a až se jí vydá hledat, položte mu na židli připínáček, navlhčený v anestetiku.Až usne, oberte ho o klíče a osvoboďte Ninu.
Problémy tím ale nekončí, díky zákazu odletu letadel nemůže Nina Rusko opustit. Alespoň se můžete porozhlédnout po Tunguzce a najít otcův starý expediční tábor.

Tunguzka

Prohledejte Váš džíp a seberte zelenou lékárničku a kečup. Z venku je na džípu přidělán rýč, ten si také přivlastněte. Vstupte do stanu a promluvte si s nemocným mužem. Jmenuje se Evenk a jestli mu rychle nepomůžete, zemře. Seberte šálek, kovovou mřížku na gril, nůžky, nit ze střapců volně visících ze stropu a dřevěnou vařečku. Opusťte toto skromné obydlí a vydejte se doprava. Do velkého stromu uhoďte rýčem, odloupne se z něj veliký kus kůry, který rozhodně nenechte ležet. Nasbírejte trochu pryskyřice do hrníčku. Rozmlaťte dřevěnou bednu rýčem a dříví sesbírejte. Pokračujte doprava, na další obrazovku. Zde seberte špičatý kámen a rýčem vykopejte modrou rostlinu. Položte mřížku nad otvor v zemi a na ní zkuste umístit hrnek s pryskyřicí. Bohužel, takto snadné to nebude, musíme tedy vymyslet způsob jak pryskyřici zředit. Vraťte se až ke krmícímu se sobovi a položte kus kůry mezi sud a koryto. Vytáhněte špunt a napojte soba. Nabrušte ostrým kamenem nůžky a soba ostříhejte. Nalijte trochu vody do hrnku a znovu ho zkuste dát nad otvor v zemi. Až se jeho obsah uvaří, sesbírejte hrnek i mřížku a vraťte se do stanu.
Svažte nitkou sobí chlupy a přivažte je na dřevěnou vařečku, tím vyrobíte štětec. Namočte ho v hrnku s pryskyřicí a použijte ho na kousky pergamenu, které zůstaly v ohništi. Je na něm návod na vyrobení uzdravujícího lektvaru. Ukažte ho Evankovi, dá Vám lahvičku, do které můžete lék připravit. Takže směle do toho! Postavte prázdnou lahvičku před louskáček a rozmačkejte v něm modrou květinu. Opět jí seberte a nalije do ní pár kapek vodky, přidejte kečup a ještě venku naberte z koryta trochu obyčejné vody. Položte do ohniště dříví a sirkami ho zapalte. Položte nad ohniště mřížku a lék na ní uvařte. Snad nám tato malá alchymie vyšla â existuje jediný způsob jak to vyzkoušet. Podejte lektvar nemocnému starci a vyslechněte si jeho vyprávění.
Po rozhovoru se ocitnete před nádherně osvětlenou chaloupkou v lesích. Vstupte dovnitř a prozkoumejte celou místnost. Seberte hadr a zmuchlaný alobal z komína. Obejděte dům, objevíte se u nefungujícího generátoru. Vezměte si lampu a hadici. Jděte po cestě hlouběji do lesa až k rozpadlému vraku automobilu. Z ráfku seberte dvě matice a do palivové nádrže zastrčte hadici. Vypijte vodku a do prázdné flašky načepujte benzín z nádrže. Nalijte benzín do generátoru a zmagnetizujte obě matky na cívce. Vraťte se dovnitř, cestou ještě zvenku přetřete špinavá okna hadrem. Potom ho namočte ve zbytcích lihu z vaší staré lampy. Takto navlhčeným hadrem vyčistěte vnitřek komína. Zapalte sirkami lampu a přečtěte si skrytá čísla: 7,5 – 3 – 10,5 – 6. Teď se zaměřte na kompas a pomocí matek nastavte ručičku tak, aby ukazovala na tato čísla. Vždy když se Vám povede nastavit ručičku správně, klikněte na knoflík uprostřed. Pozice matek je tato:

1) Položte matky na západní a jižní kolík
2) Položte jen jednu matku a to na východní kolík
3) Položte matky na západní a severní kolík
4) Položte jen jednu matku a to na jižní kolík

Otevře se tajná přihrádka nad krbem v níž najdete nějaké staré dokumenty a pás s filmem. Ten umístěte na promítačku a pokuste se jí zapnout. Aby to nebylo tak jednoduché je žárovka prasklá. Naštěstí je řešení jednoduché â seberte kus střepu, povalujícího se u vchodových dveří a zkombinujte ho s alobalem. Výsledek této činnosti použijte na promítačku a vychutnejte si akční animaci.

Nyní se pátrání našich hrdinů rozděluje. Nina míří na Kubu hledat Manuela Pereze, zatímco Max putuje do Irska za lordem Morangiem. Můžete si vybrat, který příběh si zahrajete dřív, nebo hrát oba najednou a v případě zákysu v jednom, si odpočinout u druhého. My zde nejprve pomůžeme Nině na "ostrově svobody".

Sanatorium pro duševně choré na Kubě

Promluvte si s malířem, hlídajícím vchod. Vstupte do sanatoria a pohovořte s tancující ošetřovatelkou. Seberte noviny ze stojanu a jděte do průchodu. Zde si pokecejte s jedním z pacientů a ze stolečku si vypůjčte brýle. Vyjděte před sanatorium a tentokrát se dejte cestou vedoucí pod obloukem, k obrazu Che Guevary. Vyzpovídejte odpočívajícího černošského dělníka. Ukradněte několik polínek z hromady dřeva v rohu. Pokračujte dál do kuchyně, kde seberte závaží, vidličku, cibuli, grilovací kleště a naběračku. Do kamen strčte polínka, přiložte novinami a pomocí brýlí zapalte. Kleštěmi vyndejte jedno z doutnajících polínek. Vyjděte na dvorek a znovu promluvte s dělníkem – nezačne pracovat, dokud kouř vycházející z komína nebude černý. Běžte poprosit malíře, zda by Vám nenamaloval obraz ošetřovatelky Sabriny. Souhlasí, ale musíte mu sehnat černou barvu a také nějak zastavit Sabrinu aby se nehýbala tak rychle. Dejte mu ohořelé polínko, které výborně poslouží jako černá barva. Sabrinu přibrzdíte tak, že na otáčející se desku položíte závaží z kuchyně, takže se bude otáčet pomaleji. Teď stačí jen počkat, dokud Vám malíř obraz nevytvoří. Obraz běžte ukázat Sabrině, je z něj nadšená a poprosí Vás, zda byste z něj nevytvořila hromadu kopií, které by mohly sloužit jako předvolební letáky.
Zpátky do kuchyně, kde nejdříve vytáhněte ještě jedno polínko z ohně a poté do kamen hoďte plastikový obal. Dělník konečně začne zase pracovat, z čehož nebude mít pacient stavící si pyramidu z karet radost, jelikož se výsledek jeho hodinového snažení poroučí k zemi. Teď Vám již nic nebrání rozkopírovat obraz sestry Sabriny. Ještě seberte plyšového medvídka a letáky jděte odevzdat. Pustí Vás hlouběji do zakázaných útrob sanatoria. Otevřte dveře napravo vedoucí do Mendozovy cely – je prázdná! Prohledejte postel, najdete ústřižek z místních novin a na něm článek o Nicole Charlesroiové. Prohledejte všechny ostatní aktivní místa v cele a jděte ošetřovatelce říct o záhadném pacientově zmizení. Vraťte se na dvorek, uvidíte Ramona uklízejícího špinavé prádlo. Dveře se dají otevřít jen z druhé strany, je tedy potřeba vymyslet malou lest, jak se dostat dovnitř. Propíchněte Sabrinin obraz vidličkou a připíchněte ho na zárubeň dveří. Nyní můžete dovnitř, do Ramonovy pracovny.
Zkuste otevřít sejf, bohužel je zaheslovaný. Jak ale přijít na heslo? Jak správně Nina vytuší, nápověda se skrývá někde v této místnosti. Ale kde? Prozkoumejte obraz visící u dveří v místnosti. Spočítejte počet nohů jednotlivých tvorů na tomto obraze a máte heslo. Pirát má jednu nohu, kočka čtyři, papoušek dvě a pavouk osm, kód je tedy 1428. Ze sejfu vyndejte videokazetu, na nic nečekejte a hned si jí přehrajte na jednom z videí.
Na záznamu je vidět, jak Ramon odvádí Pereze do bezpečí. Promluvte si s ním, prozradí Vám lokaci jeho úkrytu. Pokuste se s Manuelem promluvit, je však příliš vyděšený na to, aby s Vámi mohl komunikovat. Vraťte se pro obraz Sabriny, připíchnutý ke zdi a spolu s ohořelým polínkem ho Manuelovi dejte. Tím Ninino pátrání končí, je na čase věnovat se Maxovi.

Autor:

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 patří mezi nejočekávanější hry současnosti. Kutí ho tvůrci Zaklínače a opět půjde o hru na hrdiny v otevřeném světě. Ukázka za zavřenými dveřmi na E3 2018 nás nadchla, letošní pak potvrdila, že je zaděláno na hit. Rozruch vzbudil také herec Keanu Reeves, jenž na tiskovce Microsotu odhalil datum vydání. Pro největší fandy je pak určena sběratelská edice za několik tisíc. Hra bude opatřena českými titulky.

Témata: Che Guevara, kečup, krb

Nejčtenější

Hořící zombie dítě mu ukončilo rekord, ale nastartovalo kariéru

Streamer Philza

Britský streamer Phil „Philza“ Watson drží rekord za nejvíce času stráveného na jeden život v hardcore módu hry...

Čínské kopie her už vadí i samotným Číňanům

Naštvaní čínští hráči protestují proti hře Genshin Impact

Že se v Číně bez skrupulí kopírují západní herní hity už asi nikoho nepřekvapí. Oznámení nové hry Genshin Impact však...

Lidé vzpomínají na obaly od 3D karet minulé dekády. Jsou k smíchu i pláči

Retro obal od 3D grafického akcelerátoru

Estetika nikdy nebyla silnou stránkou videoherní kultury, své pomyslné dno však už má snad naštěstí za sebou. Nic...

Samuraj, viking nebo husita? Osm možných scénářů dalších Assassin’s Creed

Assassin's Creed

Studnice nápadů pro další hry Assassin’s Creed sice není příliš plná, ale zároveň je stále mnoho cest, kterými se hra...

Nepropásněte hru zdarma. Skvělý Mutant Year Zero není ani rok starý

Mutant Year Zero: Road to Eden

Obchod Epic Store rozdává tento týden opět parádní kousky. Kromě povedené tahové strategie Mutant Year Zero je to i...

Další z rubriky

RECENZE: Kdyby měl Duke Nukem sestru, vypadala by jako Ion Fury

Ion Maiden (PC)

Ion Fury je Duke Nukem v sukních. Retro střílečka pod patronátem 3D Realms vám chce mermomocí dokázat, že hlavní hrdina...

Chystaný Eternal Cylinder je roztomilý a nechutný zároveň

The Eternal Cylinder

Nově oznámená hra od autorů autorů studia Ace Team vypadá ještě divněji než všechny jejich předchozí hry dohromady....

Nepropásněte hru zdarma. Skvělý Mutant Year Zero není ani rok starý

Mutant Year Zero: Road to Eden

Obchod Epic Store rozdává tento týden opět parádní kousky. Kromě povedené tahové strategie Mutant Year Zero je to i...

Advantage Consulting, s.r.o.
STÁŽ VE STROJÍRENSTVÍ

Advantage Consulting, s.r.o.
Středočeský kraj
nabízený plat: 30 000 - 35 000 Kč

Najdete na iDNES.cz