Secret files: Tunguzka - Návod 4.část

  12:00aktualizováno  6. dubna 11:21
V posledním díle našeho návodu se vydáme na průzkum starobylého hradu v Irsku, jeskyní vysoko v Himalájských horách a nakonec i na tajnou základnu v Antarktidě, kde se rozhodně o osudu celého světa.

- první část návodu
- druhá část návodu
- třetí část návodu

Irsko

Ocitáte se u klasické irské hospody, neváhejte tedy a rovnou vstupte dovnitř. Promluvte si s hostinským. Od opilého štamgasta si vypůjčte sklenici a opět vyjděte do deštivého počasí venku. Seberte vlajku povlávající nad dveřmi a reklamní ceduli. Vlajkou překryjte značku udávající maximální rychlost a sejděte dolů po dřevěných schodech vedoucích na molo. Promluvte si s rybářem a poproste ho o jednu z ryb. Naplňte skleničku mořskou vodou. Ještě seberte kámen povalující se u schodů a vraťte se do hospody. Položte rybu na ceduli a dejte jí péct do ohniště. Vyjděte ven z hospody a seberte z cedule vlajku, nyní již kompletně promočenou. Použijte jí na vyndání ryby z krbu a tu poté naservírujte opilcovi přímo pod nos. Promluvte si s barmanem o citronech. Běžte znovu překrýt značku a v hospodě počkejte, než se stane dopravní nehoda. Poněkud drsnější metoda jak získat citron, ale účel světí prostředky, že? Z vypadlé bedýnky jeden seberte a odneste ho barmanovi. Zatímco si bude povídat s hostem, pokuste se sebrat klíč. Barman si ho však pečlivě hlídá, takže musíme vymyslet jiný způsob jak se k němu dostat. Skleničku s mořskou vodou vložte do krbu, tak aby se všechna voda vysušila a na dně zůstala jen špetka soli. Sůl nasypte barmanovi do whisky a sledujte co se stane. Až se půjde vyzvracet, můžete se konečně zmocnit klíče od sklepa. Odemkněte s ním dveře na molu a vevnitř seberte láhev whisky a pochodeň. Láhev Whisky vyměňte s rybářem za zapůjčení lodičky a vydejte se k blízkému ostrůvku.
Promluvte si s lordem Morangiem uvězněným ve studni. Dostat ho ven bude komplikovanější, než na první pohled vypadá. Po rozhovoru vytáhněte meč z kamene (že by byl Max potomek krále Artuše?) a vstupte do průchodu, kde seberte ze svícnu kus drátu. Dejte se prvními dveřmi doprava do místnosti se sochou. Prohledejte skříňku na prádlo, najdete zlatou minci. Přejděte do starověké mučírny, kde naleznete kleště a železný řetěz. Zpátky na dvůr. U dveří, kterými jste právě prošli utrhněte ze zdi prohnilou okenici. Vejděte hlavním vchodem do hradu. V přízemí se nezdržujte, zatím zde není nic k udělání. V prvním patře seberte petrolejovou lampu a z vitrínky hroty oštěpů. Také si prostudujte knihy, najdete v nich důležité informace. Vraťte se zpět na nádvoří a vstupte do poslední zbývající lokace. Je to krypta, kde je pohřben William Morangie. Zapalte si pochodeň o světlo na zdi. Na loďce si zajeďte zpátky do sklepa na pevnině. Pomocí kleští uvolněte prkno ze stojanu na barely. Do svěráku upevněte hlavice oštěpů a použijte na ně prkno. Ještě znovu naplňte sklenici mořskou vodou a vylezte po schodech nahoru na prostranství před hospodou. Seberte kus okapu, který mezitím odpadl z budovy. Vraťte se do hradu, přesněji řečeno do mučírny. Položte okap na skřipec, čímže z něj uděláte dva menší kusy. Pochodní zapalte ohniště, v inventáři vložte zlatou minci do kleští a dejte jí rozehřát do ohně. Žhavou minci pak proděravte na jednom z hrotů ocelové panny a nechte ochladit ve sklenici s vodou.
Jděte do luxusně vybavené místnosti v přízemí hradu, kde na stoličku před krbem položte Vámi opracované prkno. Na jeden jeho konec umístěte kámen a vyběhněte nahoru zatáhnout za páku. Tím jste získali kryt na komín, tvarem připomínající helmici. Běžte do místnosti se sochou a ověšte jí tak jako je vidět na obraze v hradu. Použijte na ní tedy tyto předměty: kryt na komín, zlatý prsten, okenice, meč, okapové roury. Odhrňte závěs v pravé části obrazovky a vstupte do tajné chodby za ním. Ve výklenku seberte malý klíček a utíkejte do krypty. Nalijte olej z petrolejové lampy na sarkofág a pochodní ho zapalte. Objeví se tím drobný otvor, do kterého strčte klíček, který jste před chvílí nalezli v tajné chodbě. Z kostlivce uvnitř sundejte amulet a ten v inventáři zkombinujte s drátkem a řetězem. Nyní ho můžete pověsit soše kolem krku, čímž otevřete poslední zamřížované dveře. Pokračujte chodbou doleva až nakonec chodby, kde se za zavřenými dveřmi skrývá Ken Morangie. Příběh se posune zase o něco dál....

Jeskyně v Himalájích

Tunguzka - Přísně tajné

Přečtěte si zprávu, kterou máte v inventáři. Obzvláště si zapamatujte obrázek na zadní straně. Vydejte se hlouběji do jeskyně, cestou sundejte zvířecí lebku z tyče. Na další obrazovce shoďte pomocí tyče obrovský balvan do díry v zemi. Vylovte vody cestovatelskou brašnu, z níž vyndejte kost. Vraťte se ke vchodu do jeskyně a kost zastrčte do nejspodnějšího ze tří otvorů ve stěně. Otevře se tím průchod do tajné svatyně. Zaměřte se na hádanku v úpatí obrovské sochy. Uložte si hru! V anglické neopatchované verzi, jsem měl problém s přesunem jednoho z kamenů – pokud byl položen na špatné místo, již s ním nešlo pohnout. V české verzi jsem se s tímto problémem nesetkal, ale jistota je jistota. Nastavte kameny tak, jak je vidět na poslední stránce deníku dr. Evanse (viz obrázek). Že máte poté z výklenku vzít kamenný disk Vám již asi říkat nemusím...

Tajná základna na Antarktidě

Věci nabraly poněkud překvapivý směr, že? Naštěstí dva zrádci nechali Ninu chvíli osamocenou, což se jim hrubě nevyplatí, to si pište. Až se probudíte, seberte zvon na prošťouchávání odpadu a odmotejte pár kousků z role toaletního papíru. Ve vedlejší místnosti prozkoumejte napůl otevřenou skříňku, najdete v ní mnoho užitečných předmětů – závitotvorku, jakousi vidličku a tubu se silikonem. Dále v místnosti seberte kovovu desku a klíč, kterým zkuste otevřít dveře. Zámek je však zamrzlý, takže se Vám to nepovede.Ve svěráku upravte "vidličku" a pak jí použijte na klíč. Položte kovovou desku pod vrtačku, přidejte natrhaný toaletní papír a zkuste do kovu vyvrtat díru. Od jisker chytí papír a způsobí malý ohníček, v němž můžete ohřát zamrzlý klíček. Konečně můžete místnost opustit.
V hlavní chodbě nejprve vlezte do dveří svítících tlumeným červeným světlem. Prozkoumejte pořádně všechno vybavení této sledovací místnosti a nakonec vyndejte ze skříně s číslem 42 výbušninu.Opusťte místnost a na rozcestí se tentokrát vydejte chodbou doprava. Seberte rybářský prut a v hlavní chodbě s jeho pomocí vylovte z pomocí plošiny hluboko dole zimní oblečení a hromadu prádla. Takto oblečeni již můžete vyjít ven. Seberte kbelík a vydejte se odbočkou doprava k zamrzlé velrybářské lodi. V sudu s velrybím olejem namočte povlečení a prozkoumejte zbytek lodi. V kapse zmrzlé bundy najdete prázdnou placatku. Zpátky před výzkumnou základnu a jděte do leva, na prostranství s tučňákem. Seberte ceduli s nápisem pozor trhlina. Do trhliny nahlédněte, uvidíte tam zamrzlou mrtvolu. Zatím zde nemůžete nic dělat, ale toto místo si dobře zapamatujte. Na plošinku, z které jste vytáhli zimní oblečení hoďte nasáklé povlečení. Tím jste strhli i plošinku v místnosti s výtahem, takže se tam jděte podívat a naberte do kyblíku vysypanou sůl. Tu vysypte na zamrzlou díru u rybářské lodi a chvíli počkejte, než led roztaje.
Do díry, kde byla zastrčena varovná cedule strčte výbušninu.Exploze Vám udělá cestu k zmrzlému nebožáku dole. Najdete amulet, zapalovač a roztrhaný deník, který si hned přečtěte. Nyní se musíte vrátit až do místnosti s vrtačkou, svěrákem a inkubátorem. Vrtačkou vyndejte korek z placatky a ucpěte jím vanu, v které se Vás zloduchové snažili zabít. Přisajte záchodový zvon na sklo inkubátoru a diamantem na amuletu sklo vyřízněte. Získáte zvláštní vejce. Běžte se podívat, zdali už se sůl dokázala prožrat vrstvou ledu – zjistíte že ano. Pověste zapalovač na prut, místo třpytky a dírou v ledu ulovte nějakou rybu. Nabídněte jí tučňákovi a když se nebude dívat vyměňte zvláštní vejce za tučňákovo ještě zvláštnější. Jak se ukáže, jedná se o palivový článek, který chybí ve stroji uprostřed výzkumné základny. Vložte ho tam, a konečně může začít téct voda. Napusťte vanu a vejce ze stroje opět vyndejte. Voda přestane být ohřívaná, takže ve vaně rychle zamrzne. Vylezte na ledovou plochu a seberte videokazetu z kamery. Přehrajte si jí ve videorekordéru v kontrolní místnosti. V deníku si můžete přečíst kód od můstku, který hned naťukejte do klávesnice. Kód zní 2513. Po můstku překročte až ke dveřím – naštěstí nejsou zamčené, takže můžete vstoupit dovnitř. Z bedny se světlicemi si jednu vemte a nezapomeňte přibrat i zápalky. Z radaru zjistíte, že se v blízkosti základny pohybuje neznámé letadlo. Běžte k opuštěné velrybářské lodi, namočte světlici v sudu s olejem, strčte do harpuny a vystřelte. V příběhu nastane zásadní zvrat, nepřátelé se stanou novými přáteli, zatímco ze starých pomocníků se stanou nepřátelé na život a na smrt.
Až zase budete moct Ninu ovládat sjeďte výtahem dolů, do přízemí. Prozkoumejte radiátor, abyste zjistili, že je radiátor ledově studený. Cedulí sundejte rapouch u kulatých dveří. V další místnosti seberte francouzský klíč. Přivažte veliký rampouch ba řetěz visící ze stropu a řetěz pak zahákněte mezi trubky. Vypadne malinká matička, kterou samozřejmě nenechte ležet. Jděte zpátky do chodby a povšimněte si malého ventilu na jedné z trubek radiátoru. Závitníkem na něm vytvořte závit a na ten našroubujte matku. Prodlužte si francouzský klíč cedulí a matku utáhněte. Radiátor je otevřený, stále však ještě netopí. V místnosti s vaší rampouchovou pastí použijte silikon na varovnou cedulku – tím se Vám povede dostat obrázek dolů. Obrázek ukažte Maxovi na kameru, pochopí, že musí do topení vpustit trochu vody. Ukažte mu ještě zapalovač, a poněkud šílený plán na vyhození podzemní laboratoře je hotový. Bohužel Vás přistihne Oleg, takže naše dobrodružství ještě nekončí. Ale nebojte se, o to více si budete moci vychutnat závěrečnou explozi. Dejte Olegovi mechanické vejce a až odejde, hoďte svůj mobilní telefon do stroje. Poslední Vaší akcí v této hře bude natočení kamery na jeřáb visící nad Vámi. A teď se pohodlně opřete a vychutnejte si závěrečnou animaci.
Gratuluji, můžete si do myši udělat nový zářez za další záchranu světa. U dalšího dílu, který byl již oficiálně oznámen nashledanou.

(Rozhodně neodklikávejte závěrečné titulky, zasmějete se u nich více než v průběhu celé hry.)

Autor:

Gamescom 2019

Největší světová herní výstava Gamescom 2019 opět přinesla řadu novinek a ukázek nadcházejících titulů. Velkou pozornost si získaly tituly Death Stranding, Watch Dogs: Legion a samozřejmě Cyberpunk 2077.

Nejčtenější

Dvacet zásadních her roku 1999. Hlasujte, která byla nejlepší

GOTY 1999

Při loňské anketě o nejlepší hru roku 1998 se mohlo zdát, že tehdejší rok neměl v herní historii konkurenci. Letmý...

KVÍZ: Git gut, n00bs sux! Rozumíte mluvě dnešních hráčů?

Grand Theft Auto 5

Stejně jako každá jiná komunita mají i hráči počítačových her svůj vlastní slovník, pro neznalé často nepochopitelný....

Excel jako herní platforma, lidé v něm vytvářejí neuvěřitelné věci

Graf v Excelu

Tabulkový procesor od Microsoftu nesmí chybět na žádném pracovním PC a je v podstatě synonymem nudy. Najdou se však...

Stahujte zdarma šest her s Batmanem v hodnotě dva a půl tisíce korun

Batman Arkham Asylum

Nepopulární digitální obchod s hrami Epic Store se opravdu vytáhl. Namísto jedné či dvou her jich tentokrát nabízí...

Progamer chtěl uspět ve dvou hrách najednou, teď je pro smích

Linh "Seiko" Nguyen

Německý hráč východoasijského původu Linh „Seiko“ Nguyen překvapivě prohrál v kvalifikaci na prestižní turnaje v...

Další z rubriky

REPORTÁŽ: Válka jako rodinná zábava. WargamingFest přilákal statisíce lidí

WargamingFest 2019 v běloruském Minsku

V běloruské metropoli Minsku se uskutečnil již třetí ročník „tankového“ festivalu pořádaného firmou Wargaming.net. Sice...

RECENZE: Remake kultovní Zeldy okouzlí novou grafikou a starou dobrou hratelností

The Legend of Zelda: Link's Awakening (2019)

Remake hry The Legend of Zelda: Link’s Awakening, která před více než čtvrt stoletím vyšla na Game Boye, zaujme na...

RECENZE: Výpravný GreedFall okouzlí alternativním 17. stoletím

GreedFall

Udělat výpravnou hru na hrdiny není jen tak. GreedFall rozhodně není špatný, jen působí laciněji, než se na první...

Najdete na iDNES.cz