Seeker aneb každý něco hledá

Seeker plným jménem Seeker: One - The Story of Mimb chce založit dvou popularitu především na nových epizodách, které si budete moci stáhnout z internetu. Akčně-adventurní RPG ze sci-fi prostředí bude totiž tak rozsáhlé, že se autorům všechny nápady do jedné hry nevešly.
Seeker: One - The Story of Mimb

Seeker: One - The Story of Mimb je prezentován jako akčně-adventurní RPG, v němž se autoři - The Logic Factory - snaží klást velký důraz jak na single- , tak i multiplayer. Hra je částečně inspirována úplně prvním titulem autorů - sci-fi strategií Ascendancy, z níž si Seeker bere nejen sci-fi náboj, ale například i některé strategické prvky. Ostatní uváděné zdroje inspirace tvoří značně různorodou skupinu - Simpsonovi, Akta X, Sherlock Holmes, H.P.Lovecraft a jiní. Děj Seekera je umístěn do vesmírného prostoru, který je domovem osmi různých planet. Na jejich povrchu (i pod ním) se pak nachází desítky měst, hradů, zámků, jeskyní i katakomb, jejichž procházení by vás stálo opravdu hodně vašeho jistě drahého času, a tak autoři přistoupili k docela neobvyklému řešení. Když už se jim podařilo vytvořit tak rozsáhlé prostředí (pro jednu hru snad až příliš rozsáhlé), rozhodli se, že to, co se nevejde do prvního Seekera (některé lokace, NPC ...), použijí v jakémsi přídavku, který bude ke stažení na internetu. Nemělo by jít jen o nějaké dodatečné mise nebo něco takového, ale o celé komplexní epizody, které vám zajistí další hodiny hraní.

Seeker: One - The Story of Mimb

Příběh začíná tím, že vás neznámá síla přenese ze Země kamsi do cizí galaxie na pouštní planetu Gondwana. Její obyvatelé Nomani jsou sice na pohled zaostalí chudáci, ale ve skutečnosti jsou na velmi vysoké mentální úrovni. Vzhledem k jejich mírumilovné povaze jim však zcela schází jakékoliv technologické zázemí nebo válečnické nadání, čehož hodlají využít agresivní dobyvatelé rasy Trantha. Uprostřed tohoto konfliktu stojíte teď vy a osud přátelských Nomanů leží ve vašich rukou. To, kam přesně se při plnění úkolů v Seekerovi dostanete, by mělo záležet i na vašem chování během hraní. Pokud se například v ději rozhodnete spojit s rasou Trantha, její příslušníci vás vezmou s sebou na svou domovskou planetu, zatímco když si za přátele vyberete Nomany, zůstanete s nimi na Gondwaně.

Engine použitý pro Seekera má sympatické jméno Hydra a s prací na něm si Logic Factory dává záležet, protože ho chce použít i pro své dva další tituly - Fire (3D simulace práce požárníků) a Ascendancy 2 (multiplayerová vesmírná strategie). Jednou z jeho obdivuhodných vlastností je třeba zoomovatelnost, s jejíž pomocí si můžete nastavit pohled jako z vojenského satelitu a během několika sekund ho změnit na téměř first person perspektivu.

Ačkoliv byl Seeker původně ohlášen na první čtvrtletí roku 2000, před nějakou dobou uveřejnili vývojáři oznámení, že v tomto termínu to v žádném případě nestihnou (což už bylo každému jasné, zvláště když už nám začalo čtvrtletí třetí :-) - by Vreco) a vydání přesouvají na podzim.