Po opuštění trhu s vlastním konzolovým hardwarem (půlka roku 2001) se Sega snažila etablovat na poli vývojařském jako největší third-party, ale přes dílčí úspěchy se její sebevědomé plány nedařilo naplnit, např. zisky za tento fiskální rok musely být oproti původním odhadům významně redukovány - počítalo se s 5-ti miliardami jenů a prozatím to vypadá na pouhých 500 miliónů jenů (cca $4.1 miliónu), přičemž svou vinu na tom nese i špatná prodávanost 2K3 sportovních sérií v Severní Americe. V tomto kontextu je nutno připomenout, že se Sega dále nehodlá se svými sporty angažovat na herní kostce od Nintenda - GameCube. Naproti tomu Sammy - výrobce "pachinko" automatů (ve stylu pinballových her), má za sebou další velmi úspěšnou "sezónu" a právě jejich stabilita by měla napomoci spol. Sega nabýt ztracenou rovnováhu a to zejména ve videoherním průmyslu. Fúze vejde v platnost dne 1.října a v čele nově vytvořené společnosti má být současný prezident Sammy Co. Hajime Satomi, nicméně padly hlasy o tom, že v managmentu je místo i pro prezidenta Segy Hideki Sata. Z úst Satomiho dále zaznělo info, že v první řadě hodlá restrukturalizovat vývojářskou divizi Segy s tím, že zde sice je spousta talentovaných týmů, ale vyvíjí se příliš mnoho softwaru.
A co uvedenému kroku říkají analytici? Ti tvrdí, že navzdory všemu si Sega v dohledné době nevylepší své postavení na videoherním kolbišti, naproti tomu Sammy, kteří dříve ve svých systémech využívali technologii konzole Dreamcast výrazně posílí, byť zprvu dojde k zeslabení jejich akcií. V současnosti si na burze stojí následovně - Sega, největší operátor coin-opů, má hodnotu cca 825 jenů za akcii, zatímco Sammy 2.280 jenů.
Jak to celé uzavřít? Sega měla podobné ambice již v roce 1997, kdy se zamýšlela spojit s firmou Bandai, ale nakonec z tohoto aktu na poslední chvíli sešlo. Každopádně to, co firma zamýšlela, tedy stanout na vrcholu third-party vývojářských týmů, ještě není zcela ztraceno, nicméně těch proher je v poslední době příliš mnoho. Jakže zní to přísloví - nemůžeš současně sedět na dvou židlích? Tady bych mohl připomenout aktivitu bigN, jež se po velkých úspěších na poli coin-opů dávné minulosti (př. Donkey Kong) soustředilo toliko na konzolový trh.