Sega SuperStars – ahoj, mami!

12:00aktualizováno  16. ledna 9:34
Rodinka her pro EyeToy se pomalu rozrůstá. Dalším dítkem je dnešní titul nabízející 12 veskrze zábavných miniher, ze kterých si vybere určitě téměř každý. A příjemným překvapením je, že tyto hry vycházejí z oblíbených titulů od Segy.

Sega SuperStars Název by možná trošku sváděl k domněnce, že se Sega SuperStars nese ve stylu SingStar, ale nebojte, recenzovaný titul nevyžaduje hudební talent (stejně většině z nás chybí), ale spíše pohybový. Každá z dvanácti přítomných her po vás totiž bude chtít, ať se aktivně hýbete. U některých se pořádně zapotíte, u jiných příliš ne. Ale ať tak nebo tak, když budete stát jako solný sloup, moc bodů nenasbíráte.

Některé z přítomných miniher se nepokrytě inspirovaly v původní EyeToy Play, ale jiné jsou originálně stvořené pro Sega SuperStars. I když vlastně to není až tak pravda. Hrdinové miniher jsou totiž známí z jiných, pro EyeToy původně neurčených titulů. To znamená nejen to, že postavy už vám budou více či méně známé, ale i vizuálně se hra blíží své inspiraci. Samozřejmě, že nenabídne stejnou komplexnost a délku, ale to neznamená, že by nebyla podobně zábavná. Nebudeme to dlouho protahovat a rovnou ve stručnosti představíme všech dvanáct miniher. Nečekejte žádné „úlety“ jako umývání oken nebo připravování hamburgerů, ale i tak je určitě z čeho vybírat.

Sega SuperStars Puyo Pop – jedna z nejméně namáhavých miniher (tady klidně můžete jako zmiňovaný solný sloup stát) – z vrchu obrazovky na vás padají kapičky ve čtyřech různých barvách a vy musíte docílit toho, aby po vašem těle sklouzly do jedné ze čtyřech misek, které barevně odpovídají padajícím objektům. Zní to velmi jednoduše, ale při množství řítících se kapiček je to poměrně složitá záležitost.

Známé postavy z bojovek Virtua Fighter nebudou jen tak nečinně přihlížet bušení do svých elektronických těl.

Super Monkey Ball – vaším úkolem je ujmout se roztomilé opičky Aiai, která je uvězněná v plastovém kouli, a řídit její pohyby tak, aby posbírala co nejvíce (jak jinak) banánů v daném časovém limitu. Původní titul si oblíbilo, díky jednoduchému principu a příjemné hratelnosti, množství lidí, a myslím, že tomu nebude ani tentokráte jinak.

ChuChu Rocket – připravte si svůj mateřský/otcovský instinkt, protože tentokráte se budete muset postarat o malé mimozemšťany ChuChu (k roztomilosti E. T.eho mají sice daleko, ale i tak mají své kouzlo), které nejen, že musíte převést přes bludiště plné propadel k jejich vesmírné lodi, ale také ochránit před nepřátelskými KapuKapu.

Sega SuperStars Nights into dreams - poměrně složitá minihra, musíte nejen navigovat ústřední postavu skrze kruhy (za jejich průlet získáte delší limit), ale ještě sbírat modré krystaly a nakonec v daném čase dorazit k paláci Ideya. Pochválit musíme grafiku, která si (nejen svou infantilitou) s klasickými 3D skákačkami nezadá.

Billy Hatcher and the Giant Egg – jako by nebylo dost složité navigovat Billyho daným směrem a vyhýbat se nepřátelsky laděným potvorám, ale ještě před sebou musíte tlačit obrovské vejce. Něco pro milovníky omelet.

Samba de Amigo – pokud jste na každé diskotéce králem/královnou (nebo si to alespoň myslíte), tak se určitě rádi zavlníte za doprovodu tónů divoké a svůdné samby (a vlnění to bude tak namáhavé, že vám možná upadnou minimálně dvě končetiny). Pokud byste měli pochyby, zda se hýbete do rytmu, tak hra vám ráda naznačí, kam s levou a kam s pravou rukou. A to za zvuku hitů jako La Bamba, Samba de Jainero nebo Livin´ La Vida Loca.

Sega SuperStars Space Channel 5 – i tentokráte si zatančíte, ale nezaměstnáte jen své fyzično, ale také paměť. Budete muset věrně kopírovat předvedené kreace. Pomáhat vám bude známá postavička s růžovými přelivem Ulala.

Je velmi složité přesně nasměrovat, kam má charakter mířit.

Crazy Taxi – nenechte se mýlit, tentokráte neusednete za volant a nestane se „šíleným“ taxikářem, ale vaším úkolem budete klasické žluté auto stopnout v časovém limitu. Hra určitě dělá čest svému jménu, protože hrát si na stopování taxíků je podle nás dost ulítlé i v dnešní době, kdy jsme už ve videohrách viděli skutečně již kdeco (a nejen ve virtuálním světě).

Virtua Striker – hra inspirovaná Virtua Soccerem vám samozřejmě nabídne možnost stát se fotbalovým hráčem, ale nechte své nohy v klidu. Budete potřebovat hlavu. „Hlavičky“ jsou totiž cestou k úspěchu. Budete muset odrazit mičudu tak, abyste srazili nafukovací balónky s různými bodovými hodnotami. A hlavní je, že vám (oproti reálném sportu) nehrozí krevní sraženiny (tedy doufáme).

Je z čeho vybírat?

Rodinka her pro malou kamerku EyeToy se začíná pomalu rozrůstat. Samozřejmě je tu EyeToy: Play, která vše odstartovala, dočkali jsme se i kvalitního pokračování s „překvapivým“ názvem EyeToy: Play 2. Pokud jste tanečně nadaní, tak je tu pro vás EyeToy: Groove. Jestliže spíše než na kroucení pánevní oblastí spoléháte na své hlasivky, můžete využít USB kamerku i u her SingStar a SingStar Party. EyeToy: AntiGrav vám zase v budoucnu umožní ovládat svými pohyby vznášedlo, které připomíná skateboard. Dále se na nejbližší dobu chystá EyeToy: Monkey Mania, kde je vaším úkolem provést virtuální opičáky skrze množství miniher. Jestliže patříte mezi vyznavače zdravého životního stylu, můžete se těšit na EyeToy: Kinetic. Tento titul je vyvíjený ve spolupráci s Nike a jeho primárním cílem je zlepšit vaši fyzičku (a že to většina z nás potřebuje). Dále je tu nedávno recenzovaná, nepříliš povedená hra, U Move Super Sports a samozřejmě zábavná Sega Superstar, kterou nelze než doporučit.

Sega SuperStars The House of the Dead – konečně si můžete (znovu) zabít pár nemrtvých, aniž byste k tomu potřebovali světelnou pistoli. Stačí vám k tomu rychlé reflexy a pěsti. Z počátku to nebude nic příliš složitého, ale na konci každé úrovně na vás čeká boss, díky kterému se pěkně zapotíte.

Sonic The Hedgehog – jistě, že nesmí chybět maskot společnosti Sega, hyperaktivní modrý ježek Sonic. A jistě, že i tentokráte budete muset sbírat zlaté kroužky a různé bonusy v šílené rychlosti, kterou se poženete skrze tunely. Radost pro ty, co trpí klaustrofobií.

Virtua Fighter – naše nejoblíbenější minihra. Standardní řada Virtua Fighter je vynikající, je jedna z těch, která definovala žánr bojových her, ale přece jen, je něco jiného porazit svého protivníka pomocí pár prstů a nebo ho zbít do němoty pomocí skutečných úderů a kopů (i když do vzduchu). Ale jestli si myslíte, že známé postavy z bojovek Virtua Fighter budou jen tak nečinně přihlížet bušení do svých elektronických těl, tak omyl, budete muset jejich čím dál rychlejší útoky blokovat.

Sega SuperStars Nabídka je tedy poměrně bohatá, což znamená nejen, že si to „své“ určitě najde každý, ale také, že si vyberete jen několik svých favoritů a ostatní hry si zahrajete jednou a dost. Důvodem toho je nejen míra zábavnosti každé z nich, ale také, že některé se ovládají jedna báseň, ale u dalších už to taková sláva není. Problém se většinou objevuje u titulů, ve kterých musíte přímo ovládat pohyb některé z postav. Je velmi složité přesně nasměrovat, kam má charakter mířit. Chce to hodně cviku. Naštěstí ovládání menu, nastavení atd. je skvěle vybalancované, takže si nemusíte vykroutit ruku jako v EyeToy: Play. Každá z přítomných her je z počátku dostupná v obtížnosti na úrovni Easy (a u některých se i tak těžce zvládá) a k otevření dalších stupňů je nutno dosáhnout určitého bodového ohodnocení.

Sega Superstars se tak vcelku docela povedla, je určená už trošku odrostlejším hráčům, ale pobaví se u ní bez výjimek všichni. Herní znalce potěší přítomnost proslulých postav a všechny zábavnost valné většiny nabízených miniher. I když není množství titulů pro EyeToy vyloženě převratné, už je z čeho vybírat a tato hra se řadí k těm, které můžeme v klidu doporučit.

Sega SuperStars
Výrobce/Vydavatel Sega/Sega
Vibrace/Analog: ne/ne