Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Septerra Core - 2. část návodu

  12:00aktualizováno  6. května 7:24
Druhá část návodu na hru Septerra Core potěší především militaristy. Staneme se totiž svědky vojenského konfliktu mezi Ankarou a Jinamem. Dále by mohli mít radost fanoušci R. Asprina. Idea World Bazaaru se totiž nápadně podobá Bazaru na Pakle, který dobře znají čtenáři jeho knih.

Septerra Core Vítám vás u druhé části návodu na jedno z nejoriginálnějších a nejlepších RPG všech dob. Minule jsme s Mayou procestovali druhý světadíl Oasis, kde kvete obchod s odpadem shazovaným z první vrstvy rasou Chosen, a podívali jsme se na nadpozemsky krásný světadíl Wind City, který ovšem Doskias neušetřil zkázy. S pomocí prezidenta Dugana zabil Bowmana, vůdce Holy Guardů, a naše parta se vydala hledat vojenskou pomoc proti Doskiasovi na pátý kontinent, kde se nacházejí dva státy - Ankara a Jinam. Vztahy mezi nimi jsou napjaté, avšak poslední dobou vládl na pátém kontinentu mír. Když ovšem Maya, Grubb, Runner a Corgan vyrazí, jejich dopravní loď je nečekaně sestřelena jinamskými bojovými jednotkami…

Část třetí, Ankara a Jinam
Objevíte se v domečku přívětivých obyvatel města Ankara, kteří vás jako jedinou zachránili ze ztroskotané dopravní lodi. Ostatní členové jsou zřejmě zajati v hlavním městě, takže se vydejte je hledat, poté, co se trochu zásobíte věcmi z domku. Situace venku je ale zlá. Vojáci z Jinamu nečekaně zaútočili a Ankařany téměř ochromili. Venku je co chvíli slyšet výbuchy, Septerra Core obyvatelé hromadně prchají z města ven, těch pár, kteří zbyli, se třese strachy ve svých nevalných krytech. Snad jedině tajemné cosi zvané Doomsday Weapon by mohlo zvrátit výsledek náhlé a nečekané války na stranu Ankary. Můžete se i vyspat. Když vylezete z domku a dáte se vpravo, můžete obšťastnit ptáka semínky, odměnou vám bude to, že ulítne… :-)

Když sejdete z terasy dolů po schodech a zahnete doleva nahoru, najdete muže v zelené košili, který vám po krátkém rozhovoru předá Corganův meč. Samotného Corgana najdete v ohradě poblíž stráženého dvěma roboty. Corgan se k vám opět přidá poté, co porazíte dva roboty strážce. Jsou sice silní, ale mají jen 51 životů, takže to do nich šijte jak to jde, aby vám nestihli dát mnoho zranění. V ohradě ještě prozkoumejte hromadu pomerančů, najdete tam pár užitečných věciček. Promluvte si se všemi přeživšími, dozvíte se, že Grubb pomáhal zachraňovat uprchlíky a dozvíte se něco o Doomsday Weapon. Pak už vyjděte ven na mapu světa.

Další lokací, kam se podíváte, budou Mesa Canyons. Na první křižovatce se dejte vpravo a po boji s vojákem a nepříjemně silným zahnědlým psem se vydejte po rampě nahoru. Dále už Septerra Core nemáte na vybranou, takže přejděte jeden most, vyhrajte další boj, přejděte další most, vyjděte po krátké rampě ještě o patro výš, ihned přejděte další most a vyhrajte nepříjemný souboj se dvěma vojáky (jeden z nich je veterán - trochu silnější). Dále sejděte po rampě dolů a vyjděte z lokace. Objevíte se na velkém Mesa Bridge. Na konci sice objevíte velkou díru, přes kterou se nelze dostat, kousek od ní na pravé straně mostu je ovšem malá lávka, po které se samozřejmě vydejte. Na první křižovatce zahněte doleva, po lehké bitvě s "koníkem" najdete v oranžově světélkující popelnici prsten Fire Guard chránící proti ohnivým útokům. Vydejte se dále cestou od lávky vpravo, časem byste měli minout druhou část rozbitého mostu. Tam můžete lokaci opustit, vy se ale vydejte ještě na sever, kde po dvou drsných bitkách (pozor, "koníci" umějí nepříjemné kouzlo Berserk) najdete ptáčka, kterého můžete odměnit podobně jako toho ve městě. Ještě o kus dál pak budete odměnění další popelnicí s opravdu užitečnými předměty. Teď už ale urychleně z lokace pryč.

Objevíte se v další části Mesy (s Half-Life nic společného). Po uvítacím boji s vojákem a psem se vydejte jedinou možnou cestou, sestupte po rampě a jděte směrem na Septerra Core sever. Stanete se svědky boje mezi vojáky Ankary a Jinamu, takže je nechte se pokosit a postřílejte ty úspěšnější… :-) Dále jděte po rampě nahoru a doprava, dále sledujte cestu až k rampě dolů. Tam pokoste poslední dva roboty a vylezte ven na mapu světa.

Cesta vás dále povede na sever do lokace Jinam Battleship. Tam vás čeká několik soubojů s roboty, pozor na ně, navzájem se léčí. Z centrální místnosti nejprve zahněte směrem dolů. Po docela tuhém souboji s trojicí minirobůtků (nejdříve ničte ty šedé, ten hnědý totiž neumí léčit) přehoďte páku v rohu místnosti a vraťte se zpět do centrální místnosti. Z ní tentokrát zahněte nahoru, opět vás čeká souboj se třemi roboty, tentokrát jsou to ale ti větší. Nezapomeňte přehodit páku. Teď už se vám otevřely oboje dveře vedoucí z centrální místnosti dál, takže jimi projděte. Po dalším boji zamiřte chodbou dolů, najdete tam Grubba, který se k vám přidá. Našel nějakou zprávu, ale neví, jak ji přehrát. Opusťte loď a vydejte se do základny Ankaranů (Ankaran Base).

V ní najdete Runnnera a dívku Led, která ho zřejmě podle všeho zachránila. Můžete si ho vzít znovu do party. Povšimněte si počítače vpravo nahoře. Použijte na něj zprávu. Je třeba se Septerra Core dostat do hlavního města, ale aby Led opravila loď, potřebuje A-53 Power Converter. Promluvte si s vojákem Ankaranů. Poté, co odejde, vybrakujte s klidným srdcem popelnici za ním, nachází se v ní totiž další karta - Air. Opusťte tábor a vraťte se zpět do jinamské lodi.

Po vstupu dovnitř a prvním boji ihned odbočte nahoru do místnosti s tmavou podlahou a dojděte až na konec k zamčeným dveřím. Na ovládací panel kousek od nich použijte Jinam Dogtags, které jste dostali od ankarského vojáka. Projděte až do další lokace. Miňte první odbočku doprava dolů a zahněte až do druhé. Po krátkém boji projděte chodbou až dozadu a přepněte páku. Otevřou se vám dveře naproti první odbočce doleva, takže se do nich bryskně vraťte. Na první křižovatce neodbočujte, cesta vlevo vede jen do laboratoře, kde nic zajímavého není. Vejděte do dveří, které stráží dva jinamští roboti. Jediná cesta vede dál chodbou vpravo, měli byste se dostat do další laboratoře. Po boji prohledejte severozápadní část, měli byste najít kýžený A-53 Power Converter. S ním se vraťte do tábora a předejte ho Led.

Septerra Core Led opraví letadlo, načež se na něj podívejte. Vaše parta by se měla změnit na Mayu, Led a Runnera a měli byste odstartovat… a letět… a letět… a "přistát" v hlavním městě. Neprodleně po strohém rozhovoru s hlídacím robotem vejděte do hlavního stanu ankarských bojových sil. Bohužel, generál Campbell tu není, byl vyslán na důležitou misi. Má spustit Doomsday Device, strašlivou zbraň, která vyzvedne kontinent Jinam natolik, že se srazí s vyšší vrstvou a veškerý život na Jinamu bude zničen. Neví, že Chosen manipulují jinamskými lidmi, aby setrvali ve válce, což je třeba mu dokázat pomocí nahrávky. Naše trojice se proto vydává varovat jej a zabránit spuštění Doomsday Device.

Cesta dál je prostá, držte se stále směrem na jihozápad. Šneci jsou pomalí, takže platí stejná taktika jako proti zombiím - vždycky jděte po tom, kdo je nejblíže někomu z vaší party. Boj s nimi by neměl být velkým problémem. Po chvíli dorazíte do části s bílou podlahou. Tam zahněte do chodby vpravo a po několika soubojích s roboty (doporučuji využívat Lediny schopnosti Repair) opusťte tuto lokaci po schodech nahoru. Čeká vás ještě krátká cesta severovýchodním směrem po cestě, kterou stráží tři roboti, poté byste se měli ocitnout na Septerra Core mapě světa. Cesta vás dále zavede do Ankaran Reasearch Lab.

Tam potkáte generála Campbella, který ovšem nebude chtít zastavit spuštění Doomsday Weapon a ani jeho vlastní dcera (Led) ho nepřesvědčí. Naštěstí se v příhodnou chvíli objeví Selina, která zradila svého milence Doskiase. Na své lodi vás převeze k lodi Campbellově a vysvětlí vám, že Chosen nejsou jednotným národem a Doskiasovy síly jsou jen částí z vojenských sil prvního kontinentu. Cílem vaší trojice teď je zastavit Campbella než bude pozdě.

Přes stráže se budete muset probít, pozor na jejich otravná kouzla. Až dorazíte ke generálu Campbellovi, stanete se svědkem katastrofy. Spuštění Doomsday Weapon již nelze zabránit a tisíce lidí z Jinamu zahynou rozprášeni o čtvrtý kontinent. Led přehrává generálovi zprávu, ten upadá v zoufalství. Není ale všemu zlému konec - Doskias posílá výsměšnou zprávu a útočí na Campbellovu loď. Maya, Led, Runner a Selina unikají, generál zůstává v lodi a očekává svůj osud. Končí třetí část hry a my se Septerra Core přesouváme na čtvrtý kontinent, World Bazaar.

Část čtvrtá, World Bazaar
Nacházíte se v baru a nevěstinci. Doporučuji nechat si Selinu v partě - umí jak dobře bojovat, tak kouzlit. Vaším úkolem, který jste dostali od pravé ruky císaře Chosen, je dostat se na sedmý kontinent a přerušit Doskiasovy dolovací práce. A najít Arayma je první z postupných cílů, kterak dosáhnout cesty na tento kontinent.

Až si vyberete tři členy své party pro tento kontinent, můžete se vyspat v pronajatém pokoji a vyrazit ven. Promluvte si s mužem, který čeká na příjezd lodi. Zjistíte, že po pádu Jinamu a Ankary oblohu nesnesitelně terorizují piráti. V této lokaci si můžete naspořit slušné množství zkušeností, protože v každém domě s otevřenými dveřmi jsou nějací nepřátelé, které můžete pobít a získat i slušné množství peněz. Doporučuji nakoupit zásoby a dovybavit své postavy pěknými věcičkami (lepší brnění, boty, atd.). Nahoře nad barem najdete Locha, lovce lebek, a tři prostitutky. Můžete s ním zkusit bojovat, je na vás sice moc silný, ale po první ráně zdrhne. Septerra Core Určitě také nepřehlédněte balík výbušnin před barem. Vezměte si do party Led nebo Grubba. Prozkoumejte bednu a sloup, ke kterému vedou dráty od ní. Led (nebo Grubb) spustí bednu dolů. Teď přišel čas vypořádat se s Lochem. Vyprovokujte další souboj a nechte Mayu střelit do bedny. Od mrtvého Locha získáte klíč umožňující vstup do lokace Bounty Hunters Hideout.

Až budete mít tohle všechno hotovo, opusťte lokaci východem, který se nachází v levém horním rohu. Vejděte do lokace Bounty Hunters District. Tam jděte na jihozápad, promluvte si s mužem v zeleném, miňte jedny schody a sejděte po rampě dolů. Na křižovatce rovně směrem na jihozápad, po několika změnách směru, kdy ovšem nemůžete sejít z cesty, ježto je jenom jedna, dorazíte až k trubce s nagraffitěnou lebkou. Tady se vám bude hodit Lochův klíč, takže ho použijte na ovládací panel kousek vpravo po cestě nahoru a otevřete si cestu.

Vejděte do trubky. Cesta dále je prostá a ztratit se nemůžete, znepříjemní vám ji ovšem nepřátelé. Nebojte se je mlátit útoky s plnou silou, léčte, když je třeba. Po čase byste měli Septerra Core dorazit k další trubce, tentokrát trochu menší. Po vstupu do ní se ocitnete v lokaci Bounty Hunters Hideout. Jděte cestou na severozápad, pak zabočte doleva na jihozápad, cesta se zase stočí. Po souboji se držte u severní stěny, ale nezabočujte do první odbočky na severovýchod, nýbrž pokračujte a vystoupejte po první rampě, na kterou narazíte. Po boji přejděte most na jihovýchod a přepněte páku. Ve vězení se tak otevřely dveře cely. Neprodleně tam zamiřte a zabijte dvě stráže. Promluvte si s vězněm, zjistíte, že to je hledaný Araym. Ten ovšem bleskem zmizí. Totéž byste měli udělat i vy, jakmile totiž vyjdete do stok, rozezní se alarm a Bounty Hunteři vám budou v patách. Nezapomeňte se po každém souboji léčit, využívejte kouzel - můžete třeba zkoušet komba se Summon + Water, Earth a Air (velmi silná kouzla, bohužel též velmi náročná na Core, nakoupili jste si ale doufám dost run a doplňovadel v obchodech v Red Light Districtu). Snažte se Runnerem útočit tak, abyste zasáhli více nepřátel najednou (občas to ale nejde). Přednostně zbavujte životy malé bandity, kteří umějí vyrobit štít.

Až se vám povede opustit stoky, trubka se za vámi zavře, takže se již dalšího pronásledování bát nemusíte. Pokračujte tedy do Red Light District a po dalších nákupech - je-li nutno - do Septerra Core bordelu. Dočkáte se další cutscény, jejíž hlavními hrdiny budou Araym, Selina a Corgan. Araym nejdřív bude vyprávět o tom, že neposlouchal příkazy Doskiase ve Wind City, o svých končetinách, o které přišel a které nahradil zbraněmi, a nakonec se zmíní o tom, že zná jednoho kapitána, který by naši partu mohl odvézt na sedmý kontinent. Následně se Corgan pohádá se Selinou a ta zdrcena opouští vaši partu s tím, že Doskiase zastaví sama, bude-li muset. Vy sestavte novou trojici s Mayou, Araymem a někým třetím, mně se osvědčila Led, ale můžete si vzít i kohokoli jiného. Ještě než opustíte Red Light District, kupte si troje náušnice (Earplugs), které vás chrání před sonickými útoky, věřte mi, budete je potřebovat. Nakupte také co nejvíce run a přidávačů many a nezapomeňte na zásoby chleba a životabudičů obecně. Po nákupu se vydejte do lokace Shipping Transport.

V Shipping Transport jděte po cestě na jihozápad, ta se stočí na severozápad, minete chlapíka v zeleném, cesta se stočí na jihozápad a vy sestupte po prvních schodech na jihovýchod. Čekají vás ještě jedny schody, pod kterými najdete muže v červené košili. S ním si můžete promluvit, můžete si i projít přístav a vylepšit vybavení. Důležitá je ale postava kapitána na Septerra Core můstku směrem jihovýchodním od Gema, který vás vezme - budete-li chtít - na sedmý kontinent. Nezapomeňte - Araym musí být v partě. Jelikož Mayu z ní vyhodit nemůžete, můžete si zvolit už jen posledního člena.

Ještě než vyrazíte na sedmý kontinent, můžete si zaletět do Wind City. Led může spravit rozbitý model v knihovně, za což obdržíte Soul Stone. Můžete se také podívat do věže, kde se hromadí ptáčci, kterým jste dali zob. Jeden z nich se nachází i na World Bazaaru v lokaci Bounty Hunters District. V lokaci Catacombs pak můžete najít další kartu - Ressurection. Pak už nezbude než odletět na World Shell 7, čímž končí čtvrtá část.

A končí nejen čtvrtá část hry, ale i druhá část našeho návodu. Nemusíte se bát, pokračování se samozřejmě dočkáte zase příště. Tentokrát půjde do tuhého - podíváme se na zvláštní sedmý světadíl oplývající roztodivnými houbami, zrůdnými zmutovanými rostlinami a podivnými stvořeními zvanými Underlost a projdeme se také kontinentem ovládaným piráty. Myslím, že je na co se těšit.

Autor:


Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

Saúdská Arábie zakázala desítky videoher, neunikl ani třetí Zaklínač

Zaklínač 3: Divoký hon

Saúdská Arábie zakázala sedmačtyřicet videoher v reakci na sebevraždu dvou dětí. Důvodem je podezření, že sebou nechaly...

Další z rubriky

Hra Fortnite vydělala již miliardu dolarů, přitom je ke stažení zdarma

Fortnite

Za pouhý rok od vydání už hra Fortnite vydělala svým tvůrcům přes 20 miliard korun. Její popularita je přitom stále na...

Fanoušek prohrál soud s vývojáři hry Star Citizen, peníze mu nevrátí

Star Citizen

Neustále protahovaný vývoj chystané hry Star Citizen už nevydržel jeden z nejštědřejších přispěvatelů a chtěl po...

Nová americká show kombinuje politickou debatu s hraním videoher

Reportér David Weigel (vlevo) zpovídá kongresmana Matta Gaetze (vpravo) v...

Renomované americké noviny The Washington Post experimentují s novým druhem zpravodajského formátu, který kombinuje...

Mitsubishi ASX  1.6 MIVEC 2018 · INVITE...
Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC 2018 · INVITE...

r.v. 2018, naj. 440 km, benzín, 1. majitel
430 000 Kč (s DPH)



Najdete na iDNES.cz