Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Septerra Core - 5. část návodu

  12:00aktualizováno  18. května 11:54
Po kratší odmlce se opět vracíme do světa Septerry Core, abychom osvobodili jednu z nejkrásnějších lokací ve hře, Větrné město, dali na (censored) dvěma Doskiasovým poskokům (Baalcamovi a Kalebovi) a zachránili Corganovu lásku, Laylu, vůdkyni Holy Guard.

Septerra Core Vítám vás po delší době opět u návodu na Septerru Core, hru, která mne během posledního týdne několikrát vyvedla z míry. Jednou při šíleném dvojdenním zákysu, kdy ani tři anglické návody nepomohly a zachránila mě jen náhoda, později při nekonečném procházení stupidně vymyšlených bludišť. To vám ovšem může být celkem jedno, vy totiž (vidím vám to na očích) určitě očekáváte, že se zase posuneme v ději trochu dál. Budiž, ať je po vašem. Začít bychom mohli osvobozením jedné z nejkrásnějších lokací ve hře vůbec - Větrného města.

Část devátá, Freeing Wind City
Leťte na třetí kontinent do hor, kde se potkejte s Laylou. Promluvte si s ní o všem, co se až dosud stalo, zjistíte, že přišel čas jednat a osvobodit Wind City. Bohužel, vojenské síly Holy Guard nejsou tak velké, aby toto bylo možno zvládnout. Bude tedy třeba najít a osvobodit nějaké ty "soldžry". Vaše parta od Layly obdržela Reservoir Key, začneme ale v jiné lokaci, protože na Reservoir budete potřebovat člun.

Septerra Core Jděte na Shell 2, do lokace Junk Heap (nachází se uvnitř města Oasis). Projděte po rampě nahoru a přes dva roboty se probijte dál. Když půjdete stále za nosem, najdete u zdi první z klíčových předmětů - Pipe. Hned kousek od něj se válí druhá velmi užitečná věcička - Grappling Hook. S touto výbavou opusťte druhý kontinent a vydejte se na Shell 7, do lokace Helgak´s Graveyard. Tam najdete cosi jako primitivní zelený organický vor (či jak to jinak popsat), který vytáhněte pomocí Grappling Hooku do Lobovy lodě. Teď máte již vše potřebné k tomu, abyste mohli navštívit Reservoir, takže to nijak nezdržujte.

Ještě než budeme pokračovat, jedno důležité upozornění - vezměte si do party Loba. Budete ho nutně potřebovat. Ale teď už dále.

Vstupní bránu si na začátku lokace odemkněte pomocí Reservoir Key od Layly a zamiřte rovnou k molu vystupujícímu do vody (ostatně tak už to u mol bývá, že?). Spusťte na jezero člun a přeplavte se na druhou stranu do lesa. Jděte až do úplného severovýchodního rohu Septerra Core mapy, nachází se tam páka. Přepněte ji a projděte nově otevřenými dveřmi. Pokračujte dále směrem k východu, který se nachází na severozápadě. Nacházíte se ve velké lokaci se třemi východy, jedním jste právě přišli. Zamiřte k tomu na severovýchodě, potkáte tam dva Holy Guard. Plán na odříznutí města od zdroje energie konečně začne nabývat méně mlhavých obrysů - je třeba silné čočky a zdroje energie. Vejděte proto nejbližším východem do lokace s tlustým drátem a použijte na něj Corite Lens. Opusťte tuto lokaci a následně i velkou centrální, a to posledním z východů na severozápadě. Ocitnete se v poslední lokaci lesů. Nejprve se držte co nejvíce vlevo. Kromě toho, že objevíte popelnici s Kyra´s Tear, byste měli po čase dorazit i k první páce. Asi si při animaci ukazující, které dveře se vám otevřely, všimnete druhé z pák, které je potřeba ke zdárnému opuštění této lokace přehodit, takže se k ní neprodleně vydejte.

O všem, co se od posledního setkání změnilo, si promluvte s Laylou a posléze s Abbotem (mnich v knihovně ve Wind City). Máte-li v partě Led, může pomocí svého velkého klíče Septerra Core spravit porouchaný model v chodbě. Po rozhovoru s Abbotem se objevíte v první lokaci budovy Capitol. Páka potřebná k otevření zavřených dveří v hlavní chodbě se nachází v místnosti přímo nad nimi. Druhá páka, po jejímž přehození už bude možno lokaci opustit, se nachází v místnosti na severovýchodě. Teď je třeba zmáčknout dvě páky, které se nacházejí v místnostech vycházejících z hlavní chodby úplně na severu a úplně na západě. Prostředních místností si vůbec všímat nemusíte, vyhnete se zbytečnému boji. Lokaci opusťte východem, který se nachází za oběma otevřenými dveřmi.

Teď jděte na chodbou až na velké rozcestí čtyř širokých chodeb. Tam zahněte doleva a prozkoumejte místnosti na severozápadě. V té nejjižnější z nich přepněte páku a projděte nejbližšími dvěma dveřmi ze tří nově otevřených. V místnosti úplně na severozápadě se nachází druhá páka, po jejímž přepnutí je cesta ze třetí a opět o něco otravnější části paláce volná. Vyjdete na střechu, kde kotví bitevní loď Chosen. Vejděte dovnitř a těšte se na další porci bloudění. Struktura této lokace je ovšem o poznání prostší. Nemusíte být bůhvíjak geniální, abyste pochopili, že v každé ze dvou slepých ulic se nachází páčka, které nám Septerra Core dohromady otevřou zablokovanou hlavní chodbu. Na jejím konci vás čeká souboj s Balcaamem, Doskiasovým poskokem. Používejte na něj kombinaci Summon + Earth, souboj s ním se stane vcelku snadnou záležitostí. Po jeho útěku získáte dvě nadmíru užitečné věcičky - kartu All a kartu Achilles. Hlavního cíle bylo sice dosaženo - Větrné město je opět svobodné - ale Doskias stále žije a kuje ďábelské plány. Mohl by využít Doomsday Device proti obyvatelům třetího kontinentu, a tomu je třeba zabránit.

Část desátá, The Doomsday Device
Úplně první věcí, kterou v této kapitole uděláte, bude, že se podíváte na Shell 2 do Azziz´s Temple. Potkáte tam dceru mrtvého císaře, od které dostanete Chosen Sewer Key. Dozvíte se také nové informace o Doskiasovi a o hádance, kterou jste dostali od anděla v jádře. Pokračujte úplně nahoru na Shell 1, kde vejděte do lokace Chosen Sewer Duct. Klíč se bude jistě hodit, takže jej použijte a probluďte se až do paláce. Tady to dobře známe, že? Jděte do místnosti vpravo a přehoďte páku, uvolní se vám cesta dál. Pak se držte co nejvíce Septerra Core severovýchodně, až se dostanete do úplného severovýchodního rohu lokace, kde se nachází další páka. Teď už můžete vyjít po rampě nahoru a opustit tuto část paláce východem do hlavní žluté chodby. Tam se vám nově otevřely dveře do světlomodré části paláce, což je další (!) otravné bludiště, které vám má znepříjemnit dohrání hry. Takže se nedejte a chrabře vyražte přehodit dvě páky uvolňující cestu dál. První z nich najdete prostě tak, že půjdete a budete se držet levé stěny, časem dojdete do místnosti s modrou podlahou, která je plná nepřátel, a kde se kýžený přepínač nachází. Druhá páka je potom situována do místnosti pro změnu úplně na západě. Odměnou za dobrou půlhodinku bloudění vám bude Green Palace Key, klíč k další části paláce, kde už se naštěstí nekoná další bloudění, ze kterého byste se asi zbláznili, ale první z velkých bossů této části - Doskiasův přicmrndávač Kaleb. Útočí pomocí různých elementů, doporučuji zakouzlit Barrier + All a často léčit, účinné samozřejmě opět bude Summon + Marduk. Po zabití Kaleba získáte Doomsday Blueprint.

V cestě za zdoláním jubilejní desáté kapitoly hry pokračujte zpět na Shell 2 poradit se s Azzizem. Předejte mu plány k Doomsday Device a poučeni vyražte na Shell 6. Tam bude Septerra Core vaším cílem lokace Doomsday Rift, která se nachází na sever od městečka Pranno, kde jste se před nedávnou dobou (a jak se to zdá dlouho!) potkali se zbytkem vaší party, když jste spadli z Doskiasových čoček na pirátský kontinent. První lokaci Doomsday Riftu bez nějakého otálení projděte, ocitnete se v jeskyních. První část je na procházení velmi prostá, je jen třeba si uvědomit, kterými dveřmi a zábranami projít můžete a kterými ne, pak je projití této lokace záležitostí minut. Cíl ve druhé lokaci se nachází na úplném jihu, nelezte na žádné rampy, je to zbytečné. Poslední část jeskyní vypadá sice divoce na mapě, její projití je ovšem dílem okamžiku. Opravdu na tom není nic složitého, stačí se držet severně. Souboje s Doomsday Brainem jsou obtížné, zkuste zakouzlit Marduk + All a vždy si dávejte Barrier + All. Bohužel, vaše plány na zničení Doomsday Weapon zničí Doskiasův poskok Balcaam, který položí vlastní život pro svého pána. Doomsday Weapon je spuštěna a Layla je téměř smrtelně raněna a zdá se, že není žádná šance na přežití. Útěchou vám může být snad jen nově získaná kartička Chaos. Končí neveselá desátá část.

Septerra Core Část jedenáctá, Ressurection
Jedenáctou část začneme na druhém kontinentu. Promluvte si s Azzizem a se strýcem o Factory a Torim, následně zformujte partu, jejímž členem je Corgan, a navštivte Factory. Potkáte Toriho, kterému se podařilo dostat se dovnitř a ukrást něco, co pomohlo Mayorovi přeprogramovat Grubbovy pracovní roboty na roboty bojové. Corgan otevře dimenzionální bránu, která vás přenese dovnitř, tam se potkáte se zástupci starobylé rasy Watchers. Ti vědí, jak oživit Laylu, musíte jim ale sehnat dva předměty a pište si, že to nebude lehká záležitost. Nicméně jako první od nich obdržíte Reformatting Disk, takže se vydejte do lokace Smelting Complex přeprogramovat roboty. Doporučuji vzít si do party Grubba nebo Led, protože vašimi nepřáteli budou v celém Smelting Complexu jen a jen roboti.

Smelting Complex je veskrze jednoduchou záležitostí - tedy až na nepřátele. Na jeho konci se nachází panel, do kterého zastrčte Reformatting Disk. Nejenže zachráníte roboty, ale především (tedy z Corganova pohledu, Grubb to přeci jen vidí jinak) získáte velmi důležitý Canal Key. S ním v kapse odleťte na Shell 4.

Septerra Core Tam vejděte do World Bazaaru a následně do Shipping Transport. Tam najděte vchod do stok a použijte na něj Canal Key. Než vejdete do stok, bude vás o pomoc žádat generál Campbell, vy se ale na něj teď vykašlete a opusťte tuto lokaci. Projděte dvěma prostými lokacemi stok, až se ocitnete v lokaci Lens Jungle. Když se budete držet co nejvíce vlevo, měli byste po chvilce dorazit k opravdu zajímavé kytičce. Jmenuje se Healing Plant a je to první ze dvou klíčových předmětů, které zde musíte najít. Druhým je také rostlinka, která se nachází ve slepé uličce úplně na jihu, a jmenuje se Optic Vine. Takto vybaveni můžete s klidem Lens Jungle i celý čtvrtý kontinent opustit a vydat se na Shell 6 do lokace Chosen Ruins, která se nachází na severu tohoto kontinentu.

Objevíte se v dalším slušném bludišti, což vás ovšem nemusí tolik iritovat, protože s naším návodem se v něm neztratíte. Hned na začátku narazíte na zavřenou bránu, ovšem s naším vybavením tato nepředstavuje větší problém, prostě použijte Optic Vine na panel vlevo od ní. Teď po schodech nahoru a po dalších zase dolů, lokaci opusťte východem na severu. Lokace, ve které jste se objevili, je nepříliš vítanou vzpomínkou na Core nebo na Mold Forest. Je to Septerra Core totiž bludiště jak má být. Na začátku běžte rovně až na konec chodby a přepněte páku, která vám otevře hned tři brány. Projděte prostřední z nich a jděte dlouhou a zahnutou chodbou až do velké místnosti, na jejíž severní straně se nachází další páka. Opět se vám otevřou troje dveře, všimněte si ale, že dvoje z nich vedou jen do malých místností, kde se krom trochy toho léčení nic zajímavého nenachází, takže projděte dveřmi vedoucími z hlavní chodby na severozápad. Cesta zde je opět jen jedna, na jejím konci se nachází bedna a v ní Red Temple Key. Jeho objevení odstartuje řetěz událostí, přičemž se troje dveře otevřou a jedny, kterými jste přišli, zavřou. V posledních nově otevřených dveřích se nachází jen popelnice s nějakými těmi léčidly, takže se vraťte o lokaci zpět.

Sejděte po nejbližších schodech, které máte přímo před nosem, použijte Red Temple Key na panel u brány a přepněte páku, která se za dveřmi nachází. Stane se spousta věcí, jejichž výsledkem ale bude především volná cesta ke druhému východu na jihu, kterým tuto zapeklitou lokaci opusťte. Jděte jedinou možnou cestou k první rampě nahoru, ale ještě než po Septerra Core ní vylezete, přepněte páku, která se nachází v místnosti pod ní. Teď teprve vyjděte nahoru a po další rampě na stejné plošině zase dolů, projděte nově otevřenými dveřmi a vydejte se ke druhé bráně, kterou vám páka otevřela. Vyjděte nahoru až po jižnější rampě a opět přepněte páku (ať žije stereotypní design lokací!). Sejděte dolů a vyjděte po severnější rampě. Zahněte doprava a oběhněte si kolečko za účelem získání naprosto výtečné karty Cloak a veledůležitého předmětu, bez kterého byste se dále nehnuli, Ancient Talismanu. Tím jsme s touto zrůdnou lokací nadobro skončili, takže ji opusťte a vraťte se na druhý kontinent do továrny.

Watchers vám oznámí, že Talisman k léčbě potřeba není, ale že ho ještě použijete. Zatímco oni se pokusí vyrvat Laylu z náruče smrti, vy máte továrnu opustit a jít do katedrály ve Wind City. Nevyplácí se neposlouchat moudré, takže tak učiňte. Uvidíte davy lidí. Corgan jako člen Holy Guard se ovšem dostane dovnitř. Setkání s Laylou je ovšem úplně jiné, než si kdy představoval. Jak říkali Watchers - nikdo, kdo prošel smrtí, už nikdy nebude jako dřív. A Layla vskutku není - jediná šance, jak alespoň část z ní zachránit, byla, aby se stala jedním z této starobylé rasy. Ačkoli co se týče sex-appealu si Layla značně pohoršila, získala nesmírnou moudrost nejstarší rasy světa. Teď není čas na milostné románky, zkáza světa se blíží pomalu, ale jistě, a je třeba napnout všechny síly ku jeho záchraně. Končí jedenáctá část, jedna z posledních ve hře.

Inu, dnes jsme toho stihli projít opravdu hodně. Konec Septerry Core se již blíží, pomalu, ale jistě. Příští díl návodu, v pořadí tedy šestý (není nad to umět počítat, že?), bude již definitivně poslední. I když to mám ve zvyku, tentokrát neprozradím o tom, kde se budeme procházet, zhola nic. Nechte se překvapit, jak úžasný příběh světa sedmi kontinentů skončí…

Autor:


Témata: Robot, Talisman

Nejčtenější

První zahraniční ohlasy na českou hru Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Některé zahraniční servery již publikovaly recenze na českou hru Kingdom Come: Deliverance. Jak si vede? U kritiků...

OBRAZEM: Vychází Kingdom Come, přinášíme své dojmy po prvních 20 hodinách

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji sice pár...

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji pár dnů testujeme, ale vzhledem k jejímu obrovskému...



Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...

O Kingdom Come: Deliverance je v Česku zájem, mnohé obchody mají vyprodáno

Kingdom Come: Deliverance

Česká hra Kingdom Come: Deliverance sice vyšla teprve v úterý, mnohé obchody však měly rozprodanou většinu z první...

RECENZE: Subnautica je nejlepší podmořská hra všech dob

Subnautica

Podmořská Subnautica je na první pohled nenápadná hra, která se od svého vydání drží mezi nejprodávanějšími hrami na...

Další z rubriky

Warhammer: Vermintide 2 vyjde již počátkem března

Warhammer: Vermintide 2

Pokračování skvělé kooperativní akce Warhammer: Vermintide 2 vyjde již 8. března.

RETRO: Winter Challenge je i po 25 letech nejlepší herní olympiádou

Winter Challenge

Je to s podivem, ale i po čtvrt století od vydání zůstávají neoficiální zimní hry od Accolade tou nejlepší olympijskou...

Kreativní Nintendo Labo vypadá parádně. Nová videa představují software

Nintendo Labo

Nintendo Labo propojuje digitální hry na konzoli Switch se součástkami, které je nejprve třeba poskládat z papírového...

Najdete na iDNES.cz