Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Settlers 7: návrat k tradicím spojený se změnami v konceptu

aktualizováno  21:20
Poslední dva díly Settlers nebyly zrovna velké terno. Tvůrci tak chtějí navázat na začátky série a navíc je opepřit.

Settlers 7Když se některého z milovníků (zejména pak těch starších) výstavbových strategií zeptáte, který z dílů série Settlers se mu líbil nejvíce, obdržíte následující odpověď: druhý. Není divu, vždyť právě Settlers 2 v roce 1996 dokázaly výborně skloubit budování, hospodaření a sestavování surovinových řetězců. A to natolik skvěle, že to uspokojilo jak nováčky, tak pokročilé hráče.

Ale když se těch samých hráčů zeptáte, který z dílů série Settlers se jim líbil nejméně, dostanete celkem jasnou odpověď: pátý a šestý. Obě poslední pokračování totiž opustily řadu elementů, kterými se série proslavila.

Německé studio Blue Byte, toho času pod patronátem francouzského Ubisoftu, se rozhodlo jednat a Settlers 7natáhnout provaz mezi tradiční "settlerovské" principy a moderní pojetí budovatelské strategie.

Nové jádro Settlers 7 ze všeho nejvíce připomíná oblíbenou stolní hru Osadníci z Katanu. Abyste totiž vyhráli partii, nemusíte už nad soupeřem zvítězit přímo – ať už hospodářsky nebo vojensky. Potřebujete akorát nasbírat určitý počet takzvaných vítězných bodíků.

Toho se dá docílit hned celou řadou způsobů. Tak například postavíte katedrálu a hned máte v kapse bod. Důležitým dodatkem je skutečnost, že možnosti, jak naplnit vítězné konto, variují v závislosti na zvolené mapě.

Zatímco na některé se hodí co možná nejrychleji vybudovat právě katedrálu a snažit se o vývoj speciálních technologií, jinde je zapotřebí zase agresivně expandovat či stavět obzvlášť silné vojsko.

Settlers 7Cílem Blue Byte není nic menšího, než aby se Settlers 7 hrálo plynuleji, dynamičtěji a s větším tahem na bránu než jeho předchůdci. Ostatně, kdo nasbírá bodíky, nemůže si jimi být jistý navěky. Naopak, dají se vcelku lehce ztratit. Například tehdy, když soupeř nahromadí více zlata a když zrovna toto je podmínka pro přidělení bodu. To slibuje opravdu zajímavou přetahovanou, především pak v multiplayeru, který by se tak mohl nečekaně stát výraznou devizou sedmého dílu.

Možnosti, jak získat bodíky, se dají hrubě rozdělit do tří kategorií: obchod, armáda a výzkum. O poslední zmíněnou kategorii, výzkum, je trochu netradičně zodpovědná církev. Je třeba si ale uvědomit, že ve středověku se kolem ní točil veškerý "pokrok".

Settlers 7Abyste mohli zkoumat nové technologie v oblastech, jako je alchymie, zemědělství nebo kovářství, potřebujete nějaký ten boží stánek stejně jako personál. K němu náleží mniši, novicové či kněží, z nichž každý má jiné podmínky.

Zatímco mnicha není problém uspokojit chlebem a pivem (nebo jste snad čekali vodu?), chtějí kněží navrch ještě dvě Bible. Zato jsou ale výkonnější. Odměnou za celou tu snahu jsou zmíněné technologie, které nepřináší jen vítězné bodíky, ale také nejrůznější výhody pro vaší osadu. Třeba takové optimalizované rybaření zvýší výtěžnost rybníků a zabrání jejich brzkému vylovení.

Aby byly zejména ony multiplayerové partie ještě zajímavější, mohou se hráči vždy podívat do příslušných tabulek na to, jakým zkoumáním či aktivitou se zrovna zabývá konkurence.Settlers 7 A pokud jde v dané oblasti o bodíky, může na to zareagovat. Pak se dostaví opravdu napínavá přetahovaná s do poslední chvíle nejasným výsledkem. Na to se vážně těšíme!

Aby jste se při hraní Settlers 7 cítili jako u pravého nositele tohoto jména, vrací se Blue Byte ke kořenům. Tak například se opět nevyhnete "natahování" cest, po kterých vaši lidičkové nosí zboží.

Pro hospodářství je pochopitelně zásadní, aby produkční a výrobní zástupci celého řetězce byli co možná nejblíže u sebe. Budování města včetně silnic a skladišť (hodí se jen stavět na frekventovaných uzlech) si tak žádá řádné promyšlení.

Abyste se i z ptačí perspektivy dozvěděli, co děláte špatně nebo co naopak funguje docela dobře,Settlers 7 případně abyste získali potřebná fakta o tom, co je zrovna kam transportováno, mají osadníci nad hlavami příslušné symboly. To jistě v počátcích napomáhá, ale poněkud to kazí jinak dobře působící settlerovskou atmosféru. Doufáme tak, že ikonky bude možné deaktivovat.

Také co do stylu se Blue Byte orientuje na první díly série a snaží se v Settlers 7 oprášit syté barvy, srandovně animované občánky a komiksově působící budovy. Za tímto účelem vytvořený grafický engine si rozumí i s organicky vypadajícím prostředím, náročným osvětlením, hustou vegetací a ohromujícím dohledem v dál.

Aby bylo možné si to všechno v plné kráse užít, budete moct dělat s kamerou hotové psí kusy a dostat se i do pohledu, který připomíná Google Earth a jímž přehlédnete opravdu vše.Settlers 7 Vždyť i kochání se fungující osadou k Settlers vždycky neodmyslitelně patřilo. Důležité přitom je, že hezkých obrázků si neužijí jen majitelé silných sestav. Na plné detaily prý budou stačit grafické karty z řady GeForce 8800.

Zdá se, že Settlers 7 by sérii mohlo vrátit opět na vrchol budovatelských strategií, obzvlášť když je v tomto žánru poslední dobou po opravdových velikánech sháňka. Jednou částí se vrací k tradicím a v té druhé představuje zajímavý systém zaměřený na získávání bodíků. Tohle neustálé odměňování a přetahování se soupeřem by hře mohlo dát až nečekaný náboj!

Autor:




Nejčtenější

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Layton's Mystery Journey
Nová hrdinka, stará a dobrá hratelnost. Recenze Layton's Mystery Journey

Další díl z hádankářské série Professor Layton vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku, je o něco víc „casual“, jinak ovšem zachovává všechny dobré stěžejní prvky....  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Další z rubriky

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.