Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sexy archeoložka Lara Croft se vrací do dívčích let a má menší prsa

aktualizováno 
Sérii Tomb Raider čeká další restart. Lara začíná od píky a chce oslovit i dospělejší publikum.

Tomb Raider

Tvůrci Tomb Raideru zřejmě usoudili, že je třeba začít znova. A tak tu máme další restart slavné série, který se vyznačuje mimo jiné tím, že se hra jmenuje prostě Tomb Raider. Nic víc.

Na druhý pohled jsou ale patrné podstatnější změny. Především ty, které se týkají samotné hrdinky. Z neohrožené archeoložky, kterou nic nezaskočí a která se s grácií vypořádá s hádankami stejně jako nepřáteli, je neustále hekající jednadvacetiletá holka. K pořádné kondici a cynickému naturelu se teprve musí propracovat. Z obrázků je také zřejmé, že má viditelně menší prsa (oproti předchozím dílům).

Možné oznámení nového Tomb RaideruLara akorát vyšla ze školy a touží nabourat nudnou rutinu života v zámožné rodině. Vypadá mnohem nevinněji, nezkušeněji a nepobíhá po baráku v krátkých šortkách s pistolemi u pasu. V podstatě neví, co přesně chce. Že by se autoři snažili Tomb Raidera přiblížit ženskému publiku řešícímu podobné problémy?

Nerozhodná dívka, ze které se teprve stane hrdinka, se nechá najmout na loď Endurance mířící k neprozkoumanému japonskému ostrovu.

Krátce před cílem zastihne loď obří bouře, která ji rozlomí a uvrhne Laru doprostřed oceánu. Za nějaký čas se probudí v temné jeskyni a dobrodružství, už pod vaším velením, může začít.

Tomb Raider hledá směr
Ačkoliv už série Tomb Raider není ve stavu klinické smrti jako v prvních letech 21. století, stále hledá směr, kterým se do budoucna vydat. Naposledy se prezentovala v povedené, avšak nikoliv plnohodnotné hře Lara Croft and the Guardian of Light.

Objevuje se první problém: v jeskyni je zavěšená, takže se nemůže volně pohybovat. Záhy zjistíte, že houpáním se sevření uvolňuje, což je jasná cesta ven. Pro Laru je to velmi bolestivé, takže uslyšíte neustálé sténání, hekání a dokonce klení. Něco takového bylo v minulých dílech nemyslitelné. Do takového srabu se Lara ještě nikdy nedostala.

Hrdinka postupně naráží na další lidi, kteří jsou zavěšeni podobně jako ona. Zjevně ale nejsou v jeskyni sami. Nedaleko jsou slyšet kroky, které se naštěstí nezhmotní v nepřítele. Prozatím.

Tomb Raider

Lara nemá žádnou zbraň, kterou by se mohla bránit. V jeskynním labyrintu si sotva vytvoří provizorní louči. Ale co čert nechtěl, louče se chová realisticky, takže je třeba neustále ji obalovat novou látkou. Když projdete pod vodní sprškou, světlo zhasne.

Ne, nový Tomb Raider nebude simulátorem fyzikálních zákonů, nicméně řadu z nich se budete muset naučit ctít nebo alespoň brát na vědomí. Potěší i vizuální drobnosti, jako když si Lara natrhne kalhoty.

Autoři slibují otevřený herní svět, což bereme s rezervou. S velkou pravděpodobností bude hra svobodnější a volnější, ale vzhledem k tomu, že chce vyprávět zajímavý příběh, nelze očekávat, že by hráče nějakým způsobem netlačila vpřed.

Tomb RaiderTo by nemělo bránit různým způsobům řešení krizových situací, ať už to jsou boje nebo hádanky. Ale ani tady nečekáme plejádu možností, spíše alternativu, kterou budou tvůrci stavět na odiv. Ale i to potěší.

Na japonském ostrově najdete několik kempů, ve kterých se budete moci bavit s různými postavami. Ale především je využijete k rychlému cestování. Mezi kempy je totiž možné přemisťovat se okamžitě. Přímo tak prozkoumáváte především jejich okolí.

Lara se teprve vypracovává po všech stránkách. Zpočátku si musí vystačit s primitivními nástroji, které si mnohdy sama sestaví z dostupných předmětů. Teprve později se dostane ke zbraním. Stejně tak bude mít zprvu problémy překonávat překážky a teprve časem si osvojí akrobatické dovednosti. Ty však podléhají vývojovému systému a naučíte se je pouze na základě rozdělování postupně získávaných dovednostních bodíků.

Tomb Raider rozhodně nebude hrou pro slabé žaludky. Autoři chtějí křehkou hrdinku vystavit nesmírné brutalitě. Zejména pak smrtelné okamžiky mají stát opravdu za to. Třeba když ji protivník propíchne břicho a poté, co se přesvědčí, že je mrtvá, ji ještě zavře oči. Nebo musíte na vlastní oči sledovat, jak Laru zavalují kameny.

Lara Croft - Tak jde čas

Autor:




Nejčtenější

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Další z rubriky

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
První dojmy: nový Assassin’s Creed mnohé naštve, ale hraje se skvěle

Vydali jsme se do Londýna podívat se, jak se povedl restart už poněkud vyčpělé série Assassin’s Creed. Všechny fanoušky můžeme uklidnit, Origins jsou přesně...  celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
MANAŽER KVALITY

Advantage Consulting, s.r.o.
Ústecký kraj
nabízený plat: 50 000 - 60 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.