Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sexy archeoložka Lara Croft znovu restartuje kdysi slavnou sérii

aktualizováno 
Lara Croft má dobu své největší slávy zřejmě již definitivně za sebou. To ale neznamená, že by nemohla účinkovat v další skvělé hře.

Hrdinky nemusejí nutně vypadat jako Lara Croft, nemusejí zvládat bojové umění ani mít zbrojní pas. Některé najdete třeba na úřadě nebo ve školní družině.

Neohrožená a navíc dokonale vypadající žena, kterou nedokáže nic a nikdo vykolejit? Tak to už neplatí. Ostatně neplatí už nic, co se stalo v minulých dílech této kdysi superúspěšné série. Nový Tomb Raider není ničím menším než kompletním restartem značky, který už jsme v její historii zažili. Tentokrát to ale opravdu vypadá na zásadní změnu slečny Croftové, jež by měla plně reflektovat vývoj, který se ve hrách od jejího prvního účinkování odehrál.

Nový Tomb Raider, kde se nám představí poněkud vyděšená jednadvacetiletá Lara bojující zpočátku spíše sama se sebou, stojí na třech pilířích. Prvně to je objevování neznámých míst, pak chytré nasazování moderních technologií a vybavení a následně boj proti mnoha nepřátelům.

Hned v úvodní scéně, kdy Lara visí na laně hlavou dolů, autoři ukazují, že tentokrát usilují o autentický, psychologický a co do fyzikálních zákonů také realistický zážitek.

Jediné, co na začátku můžete dělat, je rozhoupat se na laně a propálit ho pomocí vedle plápolajícího ohně. Následuje pád, který hrdinka doprovází bolestným výkřikem. Zjevně poraněná a ušpiněná se jednou rukou drží za bok a snaží se z jeskyně zmizet. Superhrdinské kousky člověk aby pohledal.

Namísto toho se tvůrci chtějí soustředit na souhru fyzikálních zákonů různých elementů. Zejména protiklady oheň a voda by měly dojít častého použití. S tím budou spojeny různé hádanky, které by měly být o poznání logičtější, než na co jsme z Tomb Raidera byli dosud zvyklí.

Hádanky už nebudou složité mechanismy s poměrně banálním řešením v podobě páček a koleček, která se musí spustit a rozpohybovat tak, abyste se dostali dále. Logické problémy mají být mnohem lépe integrovány do celkového prostředí a budou v nich hrát roli technologické serepetičky, ale i narychlo zkonstruovaná provizorní řešení.

Tomb Raider se bude vyznačovat kompletní absencí nahrávacích obrazovek, což se hodí, protože se tentokrát budete pohybovat v otevřeném světě, byť nikoliv hned zpočátku kompletně přístupném. Ocitáme se na ostrově, kam se Lara vydala za zpočátku nejasným cílem a kde najdete menší vesničky sloužící jako centra jednotlivých kapitol. V nich budete postupně získávat vybavení nutné pro dokončení té které kapitoly.

Ačkoliv koncepce otevřeného světa nebude mít takové rozměry jako třeba v sérii Grand Theft Auto, rozhodně by vás měla oprostit od omezujícího pocitu lineární akce. Plnit totiž budete jak hlavní, tak vedlejší úkoly. Autoři zatím neprozradili, jak to bude s vyprávěním příběhu a zda se náhodou na určitých místech nesetkáme s nutností rozhodnout se a z toho vyplývajícími různými konci. Jisté je, že kromě lidských nepřátel se opět postavíte mnoha zástupcům místní fauny jako jsou třeba vlci.

Lara Croft a Tomb Raider zřejmě již nikdy nedosáhnou na někdejší slávu, která svého času přesahovala vše v herním průmyslu. To ale neznamená, že nová inkarnace sexy archeoložky nemůže být skvělou hrou.

Tvůrci se až na výjimky zjevně snaží oprostit od svazujících kořenů a vytvořit moderní titul se vším všudy. Místy atmosféra nového Tomb Raideru připomíná další popkulturní ikonu, seriál Ztraceni. Bude se odehrávat na tajemném ostrově, kde se evidentně dějí zvláštní věci, které by ale měly být vysvětlitelné a hlavně řešitelné vcelku realistickým způsobem.

Autor:




Nejčtenější

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Další z rubriky

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to,...  celý článek

Call of Duty: WWII
Call of Duty: WWII se hraje skvěle, jen na ženské postavy jsem si nezvykl

Úspěšná herní série Call of Duty se s letošním dílem vrací do druhé světové války. O víkendu jsme vyzkoušeli hru více hráčů a boje v Normandii na Pointe du Hoc...  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.