Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Shadow of Mordor ukazuje netradiční pohled na Tolkienovu Středozemi

aktualizováno 
Připravovaná akce od legendárního studia Monolith potěší jak fanoušky Pána prstenů, tak milovníky pořádných akčních rubanic.

Middle-earth: Shadow of Mordor

Když na herní výstavě Gamescom v uzavřeném sále na obrovské televizi naskočilo klasické logo firmy Monolith, zrychlila si mi tepová frekvence. O autorech takových legend jako Blood, F.E.A.R. a především No One Lives Forever nebylo už dlouho slyšet, což v herní branži nevěstí nic dobrého.

Middle-earth: Shadow of Mordor

Middle-earth: Shadow of Mordor

O to větší máme radost, že jim Warner Brothers svěřili tak exkluzivní licenci, jakou Pán prstenů bezesporu je.

A přestože Shadows of Mordor celkem logicky nespadá do kategorie stříleček z pohledu vlastních očí, které šly pánům z Monolithu vždy nejlépe, po předvedené ukázce se nemůžeme dočkat konce září, kdy hra vychází.

Dva v jednom

Příběh se odehrává v časovém období mezi Hobitem a původní trilogií Pána prstenů. Vypráví o hraničáři Talionovi, jemuž Sauronovy armády povraždily rodinu. Díky dosud neznámým okolnostem se jeho tělo spojí s duchem Celebrimborem, díky čemuž se z Taliona stane univerzální stroj na zabíjení, který ovládá jak boj na blízko, tak na dálku.

Middle-earth: Shadow of Mordor

Middle-earth: Shadow of Mordor

Děj je zasazen do Mordoru, který v té době ještě není vyprahlou kamenitou pouští, ale klasickou zelenou krajinkou. Nad scénářem mají dohled i lidé od režiséra Petera Jacksona, takže lze předpokládat, že vše bude v souladu jak s knižní, tak i filmovou trilogií.

Přesto si neumím představit, že hardcore fanoušci vezmou na milost hru, v níž neohrožený hrdina likviduje stovky nepřátel jako na běžícím páse.

Shadows of Mordor je totiž především o boji s armádami skřetů, orků, goblinů, ghúlů a ostatních klasických potvor, a to v notně krvavém hávu. Spousta dále vylepšovatelných skillů, jako jsou například teleportace či ovládání mysli, nabídne dostatečnou variabilitu, jak se s horami nepřátel vypořádat. Prim však bude hrát klasický meč a luk. Těšit se můžeme na veliký otevřený svět a sandboxovou hratelnost.

Záporák na míru

Middle-earth: Shadow of Mordor

Middle-earth: Shadow of Mordor

Nejvíce času připravené prezentace zabralo představování tzv. Nemesis systému. Jde o to, že zatímco hlavní záporáci jsou daní scénářem a souboje s nimi budou probíhat v klasické předskriptované aréně, menší bossové se budou generovat na základě hráčových akcí a rozhodnutí.

Každý nepřítel bude mít svoje jméno a především vlastní osobnost, určenou množstvím ukazatelů od povahových vlastností (bojácný, samotář atd.) po oblíbené zbraně a na základě toho bude v různých situacích reagovat odlišně.

Pokud se například rozhodnete vymlátit nepřátelský tábor a nějaký z orků vašemu řádění polomrtvý unikne, začne vás nenávidět a pronásledovat. I sami nepřátelé budou stoupat po úrovních, mít vzájemné vztahy, takže si půjdou navzájem po krku, nebo naopak budou spolupracovat na vaší likvidaci.

Middle-earth: Shadow of Mordor

Middle-earth: Shadow of Mordor

Talion díky spojení s duchem nemůže zemřít a vždy se po krátké pauze dokáže vrátit. Jenže herní čas nepřestává běžet ani po smrti, a tak se může stát, že nepřítel, který vás poslal do hrobu se najednou nachází na druhém konci mapy a daleko silnější než předtím.

Výsledkem tak budou zcela nepředvídatelné situace a pro každého hráče unikátní a neopakovatelný svět. Nemesis systému si ovšem užijí pouze hráči na PC a nových konzolích, PS3 a X360 by složité počítání mnoha proměnných podle tvůrců nestíhaly.

Vypadá to opravdu zajímavě, ale jak to funguje z dlouhodobého hlediska, to poznáme až z finální verze. Zatím se zdá, že návrat Pána prstenů na naše obrazovky bude velkolepý.

Autor:


Témata: Playstation 3


Nejčtenější

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Další z rubriky

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.